Dailey Dream D'Amica daar is ze dan eindelijk...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:40

wat leuk dat er nu al zo'n band is! <3

kappiegirl

Re: Dailey Dream D'Amica daar is ze dan eindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:24

Dank jullie wel voor de complimenten en de leuke reacties wij zijn ook heel benieuwd hoe de veulentjes verder in de zomer zijn het belooft in ieder geval een mooi diertje te gaan worden want heb er al genoeg gezien daar waar ik wel interesse in heb haha... Nu maar afwachten wanneer die oud genoeg zijn om te verhuizen zodat we nog zo'n prachtig exemplaar kunnen uitzoeken.

Rayza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:49

Wat een leuk en bijzonder verhaal! Super om te zien dat ze al zo'n goede band hebben.
Een vriendelijk hoofdje heeft de pony!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:12

Dank je wel, ja we zijn heel wijs met haar ze is echt een super lief braaf diertje.
Vanmiddag komt haar nieuwe speel maatje, ook bij de zelfde fokkerij weg en ben heel benieuwd of deze ook niet zo lief en rustig zal gaan zijn als lieve Amica.
Dus misschien binnenkort wel een nieuwe topic met 2 spelende veulentjes...
Vind het wel spannend...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:21

Ooh schattig veulentje! Is het vriendje er al?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:58

Wat mooi om te zien zeg, hoe het veulen eigenlijk jouw dochter heeft uitgekozen :) Mooi diertje hoor, daar gaat ze vast een boel lol mee beleven! :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 00:24

Ja ja het vriendinnetje is er en zal waarschijnlijk Kiowa Indiana gaan heten, morgen ochtend zal ik vast een foto van haar hier plaatsen. Ze is zo onwijs mooi en gaaf! Kiowa is een Indianen stam en betekend klein geluk. Dit past wel heel mooi bij haar. Ze is wit met op haar hoofd een lichte rode voskleur en on haar flanken een heel klein beetje heel licht voskleurig en net boven haar staartwortel zit een roodachtige vosvlek waardoor een deel van haar staart voskleurig is met wit en ze heeft een heel mooi helder maanoog. Zoals ze in de advertentie stond en zoals ze daar werd genoemd was ze het sprookjesboek veulen met haar dromerige blik en haar enorme gangwerk als of ze zo uit een sprookjesboek is gekropen. Ze word een grote D of leuke E pony ik hoop op het laatste...

Dank jullie weer allemaal voor de leuke reacties!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:16

kappiegirl schreef:
Ja ik heb geen minpunten gezien of opgemerkt ze zien er allemaal goed uit en het bloed is voor medicatie voor mensen die niet zwanger kunnen worden zelf dus ook een goed doel vind ik zelf, er zijn een aantal mensen in de familie en vriendenkring die niet zwanger kunnen worden zelf en mede dankzij deze merries wel een kindje hebben kunnen krijgen. De merries en hengsten lopen er netjes bij en tsja van 250ponys zullen et vast wel bij zitten die er misschien wat minder uit zien maar dat hou je altijd wel. Ze krijgen kwalitatief goed hooi en voordroogkuil en ben helemaal door gelicht door de eigenaren van de boerderij. Naast de pony's hebben ze ook een kalverboerderij en een splinter nieuwe prachtige stal met enorm veel ruimte prachtige accommodatie. Ach er zijn altijd mensen die dit niets vinden daar ben ik me geheel van bewust maar ik vond het doelwaar hun voor tappen en de manier waar op heel netjes en gaat allemaal heel rustig en hygiënisch. Als dit allemaal niet het geval was en er waren geen goede verhalen dan hadden we nieteens gaan kijken denk ik... Maar het contact was van het begin af aan heel open en je kan ennl mag alles vragen wat je wilt. Je krijgt overal netjes antwoord op. Vandaar dat we dus voor een volgend veulen gewoon weer terug gaan. Het is jammer dat ze niett fokken met papier maar goed daar heb ik geen problemen mee... We hebben een geweldig veulen!

Ik wil je goede gevoel niet wegnemen, maar het blijkt dat het bloed helemaal niet voor zo'n nobel doel wordt gebruikt. Niet voor medicatie voor vrouwen met een vruchtbaarheidsprobleem, maar om de productie van biggen te verhogen. Dit is in mei/juni van dit jaar in het nieuws geweest.

Het maakt je veulens niet minder leuk natuurlijk. Veel plezier ermee.

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/3322

http://www.nieuws.be/nieuws/Schande_!!_ ... 73cab.aspx

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=9584

http://horses.nl/algemeen/dierenbescher ... shouderij/

Edit:

Geheim was het niet want in 2008 maakte iemand die het hoorde van Van der Rakt er ook al melding van in een bokt topic

[NF] Fa. van der rakt,bloedtapperij

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 10:23

Boras In geen enkele link die jij hier neer zet komt hun naam naar voren en zie ik verder ook niets wat er ook maar naar lijd dat het over hun gaat. Ze weten niet eens waar die 2000 merrie staan die worden gebruikt voor de varkensfokkerij.
Hun hebben ongeveer 250 pony's en paarden staan op meer dan 45 hectare land en ze zien er allemaal goed uit. Ik vind dat ze nobel werk verrichten voor die mensen die het wel nodig hebben want waar hebben ze anders dit product vandaan om die medicatie te produceren. Er zullen vast bedrijven zijn die wel mee doen aan die vreselijke praktijken, maar zolang ik geen echt bewijs zie met hun naam en hun referenties dan vind ik niet dat ik aan hun mag twijfelen, en vind ik dat niet iedereen die een paardenbloedtapperij heeft over deze kam geschoren moeten worden.

Dit topic gaat over mijn veulens en niet over een rel waar ze vandaan gekomen zijn. Het is daar heel netjes de paarden staan er goed bij de veulens die in de verkoop zijn worden dagelijks 2x een paar uur lekker buiten gezet met een oudere opvoedmerrie en ze zijn dan wel niet hand tam en makkelijk maar hoe leuk is het om je veulen helemaal naar eigen hand te zetten. Ze hebben 24/7 hooi gras en vers water ter beschikking, ze hebben allemaal een chip en een wormenkuur gehad en zien er allemaal goed uit eerder wat dik want kan van geen enkel veulen de ribben tellen en alle pony's en paarden die ik heb gezien (ik heb ze niet alle 250 gezien natuurlijk...haha) zijn allemaal zeer vol tot lekker dik dus ik heb geen rede tot twijfelen zolang het tegen deel bewezen is.
En ik hoef het denk ik dan ook niet eens te weten ik heb 2 geweldige veulens en ze staan hier trots te zijn in de stal en de paddock en straks ook weer lekker op de wei dus mijn genieten blijft en we gaan nog heel veel plezier hebben van deze toppertjes.

Des al niet te min bedankt voor de linken want ik wist inderdaad niet dat er ook bedrijven zijn die deze praktijken wel uitvoerden.

Nu weer terug naar het topic want ik ga nu foto's uploaden!!! haha

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 10:38

En hier komen dan de foto's van Amica haar nieuwe vriendinnetje...

Haar naam zal worden, Dailey dream Kyowa Indiana

Kyowa ook wel Kiowa is een Indianen stam in America en betekend Klein Geluk en ik vind dat deze naam haar heel mooi staat.
Ze is vooral heel vies op het moment maar dat komt omdat ik haar nog niet kan pakken ze is nog wat bang en de foto's zijn van
gister toen ze er net was.
Welke kleur ze nou daadwerkelijk gaat zijn vertel het me maar haha want ik weet het nog niet zo goed...
Ze heeft een hele vale kleur op haar hoofdje, haar oren zijn aan de binnenkant roodachtig (ik denk dus vos) en aan de buitenkant zijn ze wit,
haar manen zijn wit haar voorpluk is wit met een beetje voskleurig plukje en haar staartje is vosachtig met wit en in haar flanken heeft ze een heel
klein beetje een vaalachtige kleur weer... Als jullie mij geen kleur kunnen
geven ga ik denk ik een kleuronderzoek laten doen want wil het zelf ook wel graag weten haha...
Nou hier dan eindelijk de foto's...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de laatste foto is vooral te zien hoe vies ze is haha en dat ze dus samen met Amica s'nachts binnen staat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:43

Waarschijnlijk heb je de laatste link niet gelezen.

Als jij graag gelooft of aanneemt dat dit bedrijf er niet mee te maken heeft, prima.
Ik wil je er alleen op wijzen dat er bedrijven zijn die het een zeggen en het ander doen.
De sector bloedtappen bij paarden zal niet heel groot zijn. Dus bestaat de kans dat dit bedrijf erbij betrokken is.
Ik wilde je alleen informeren over dit soort praktijken waarbij men niet geheel eerlijk is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, nietwaar?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 14:01

Ja dat wel maar ik ga niet een heel topic vol met speculaties door spitten als ik het in de media of op het nieuws zie met naam en toe naam dan neem ik alles terug maar dat is nergens te vinden. En misschien zal er een percentage van de bloedtappers wel leveren aan dit soort ondernemers maar word meteen alles over 1 kam geschoren. Ik doe daar niet aan mee. En als dat wel het geval zou zijn hier dan ben ik blij dat ik deze 2 merrietjes niet hoef te laten doen en dat ze dus veilig zijn voor naalden tot op zekere hoogte.
Jou mening is de jouwe en die respecteer ik. Maar blijf er niet over door zagen daar heb ik geen topic voor geopend het gaat om de foto's van de veulens en niet waar hun moeder voor diende daar heb ik verder niets meer mee te maken.
Wij zijn blij met deze prachtexemplaren en blijven bij wat ons is verteld en wat ons is laten zien en daar wil ik het graag bij houden.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:54

Kyowa is ook mooi! Maar welke kleur ze is zou ik niet weten..

Kus_Janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:19

knap diertje

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:08

Mooi beschreven allemaal. Super dat je dochter deze kans krijgt en je ook aan de veulens zelf hebt gedacht. Wat betreft de discussie houd ik me even afzijdig.

Hoe gaat het verder daar? vinden ze het ook fijn om lekker gepoetst te worden?

DeveneyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:19

Wat een leuk verhaal, wat onwijs leuk voor jullie dochter!
Helemaal trots en blij!

En wat leuk dat er een 2e veulen bij is gekomen, ze gaan het vast goed hebben bij jullie!