Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yuri schreef:Ik vind het niet altijd kloppen dat je voor een shet evenveel kwijt bent als voor een grote hoor.
Ik heb 2 kleinere (welsh kruising en een shet) en een fjord, de fjord is op jaarbasis aan voer en wormenspuiten, brokken etc even duur als die 2 ukken samen.
Niet iedere pensionstal rekent hetzelfde tarief, zeker boeren hebben vaak ook kleinere stalletjes of een groeps/schuilstal waar een seht voor ernstig gereduceerd tarief kan staan.
Hoefsmid is inderdaad wel net zo duur, veearts ook. Materiaal als halster, borstel hoofdstel ook.
Succes met sparen, en wie weet in de toekomst!
JoyCiej007 schreef:Als je denkt dat een (mini) shet maar 1 (of 2) plakjes hooi per dag eet, dan ben ik bang dat je nog een hele hoop moet leren![]()
Overigens is 'een plak hooi' een heel relatief begrip. Ligt er maar net aan hoe groot en zwaar de balen geperst zijn, wat voor hooi, etc. etc.
DayDream21 schreef:Maar ik zou graag prijzen horen van hoeveel jullie aan een mini shet per maand kwijt zijn. Iedereen zegt namelijk wat anders. En je hoeft niet te zeggen dat ik misschien een verzorg/lease pony moet nemen of een paar jaar moet wachten. Ik mag een shet als ik 16 ben en daar is goed overna gedacht.

DayDream21 schreef:Maar ik zou graag prijzen horen van hoeveel jullie aan een mini shet per maand kwijt zijn. Iedereen zegt namelijk wat anders. En je hoeft niet te zeggen dat ik misschien een verzorg/lease pony moet nemen of een paar jaar moet wachten. Ik mag een shet als ik 16 ben en daar is goed overna gedacht.
DayDream21 schreef:JoyCiej007 schreef:Als je denkt dat een (mini) shet maar 1 (of 2) plakjes hooi per dag eet, dan ben ik bang dat je nog een hele hoop moet leren![]()
Overigens is 'een plak hooi' een heel relatief begrip. Ligt er maar net aan hoe groot en zwaar de balen geperst zijn, wat voor hooi, etc. etc.
Ja, dat weet ik wel maar dat las ik ergens, en het was een soort vergelijking die ik op internet vond. Het ligt ook aan de hoeveelheid biks enzo. Dat weet ik wel hoor!

Patricia_86 schreef:Ik ben voor mijn 2 per maand 140 stalling/ voer kwijt , maar reken altijd op 300 per maand op jaarbasis voor de 2. voor entingen, wormen kuren gebitten , veearts ect.
Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.
Misschien is het bij mij duurder in de randstad.
Maar ben aan mijn kleintjes bijna even veel kwijt als aan mijn grote paard vroeger aan wormenkuren, veearst , hoefsmid en tandarts. Alleen kwa stalling goedkoper.