Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Danique_G schreef:Kun je dit ook verder uitleggen en dan met de gedachte in je achterhoofd dat verreweg de meeste bokkers niet 'gentechnisch' onderlegd zijn? Een beetje meer richting Jip en JannekeTenzij de promoter van het gen van een van de ouders is gemethyleerd. Bij de epigenetische herprogrammering van het veulen worden oude methyleringen en acetyleringen opgeheven waarbij er nieuwe methyleringen en acetyleringen komen. Het gen kan dus weer tot uiting komen. Hij wordt verstopt bij de ouders.
Dat kan dus wel degelijk!
Ik ben namelijk oprecht benieuwd hoe dit in elkaar zit want ik heb nog nooit een bruine uit 2 vossen zien komen, wat niet per se wil zeggen dat het dús onmogelijk is. Danique_G schreef:Bij elk zoogdier in ieder geval tijdens de zwangerschap, van meer dieren is het nog niet zeker.
Ik heb bijvoorbeeld een totaal andere oogkleur dan mijn ouders terwijl deze.kleur wel dominant is, beide ouders hebben het gen maar waarschijnlijk staat het bij mijn ouders 'uit'.

Danique_G schreef:Bij elk zoogdier in ieder geval tijdens de zwangerschap, van meer dieren is het nog niet zeker.
Ik heb bijvoorbeeld een totaal andere oogkleur dan mijn ouders terwijl deze.kleur wel dominant is, beide ouders hebben het gen maar waarschijnlijk staat het bij mijn ouders 'uit'.
NatasjavE schreef:Danique_G schreef:Jawel dat kan! Een epigenetische herprogrammering vind plaats tijdens ds dracht van de merrie, Sammie. Dus niet na de geboorte, kleur staat dus al vast.
Vaak komt er wel een vos uit, maar dragen zij wel gen voor bruin alleen staat deze 'uit' omdat dit meestal zo wordt overgenomen van de ouders. Daarom wordt het in de theoriebvaak verondersteld dat er 100% kans is op vos.
En die epigenetische herprogramering....gebeurt dat vaak?

Peterina schreef:Is het mogelijk ... theoretisch is alles mogelijk maar ik zie bijvoorbeeld geen zwart gekleurde baby uit twee witte ouders geboren worden dus er zijn toch grenzen van wat kan en wat niet kan.
(andersom vaker
)
Ik moet dan altijd hier aan denken http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/15/n ... of-moeder/ Dat soort dingen lijken mij altijd een stuk waarschijnlijk dat een kans van 1 op de miljoen dat er een spontane dna aanpassing plaatst vind. (FYI de tien procent is overigs te hoog in geschat, maar het ging mij even om het punt er achter)
Sammie schreef:Peterina schreef:Is het mogelijk ... theoretisch is alles mogelijk maar ik zie bijvoorbeeld geen zwart gekleurde baby uit twee witte ouders geboren worden dus er zijn toch grenzen van wat kan en wat niet kan.
*kuch* En toch is dit minsters een keer gebeurd(andersom vaker
)
Met google krijg ik ook geen resultaat, maar dit is echt al jaren geleden.Sammie schreef:Peterina schreef:Is het mogelijk ... theoretisch is alles mogelijk maar ik zie bijvoorbeeld geen zwart gekleurde baby uit twee witte ouders geboren worden dus er zijn toch grenzen van wat kan en wat niet kan.
*kuch* En toch is dit minsters een keer gebeurd(andersom vaker
)
Maar stel dat de minscule kans er is een bruine uit 2 vossen komt, dan is dat bij de geboorte gelijk zo. En niet als vos geboren worden en bij verharing opeens bruin worden (en dat is wat ik eerder probeerde te vertellen). Het veulen van ts is gewoon een vos. Overigs leuk voorbeeld van die ogenIk moet dan altijd hier aan denken http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/15/n ... of-moeder/ Dat soort dingen lijken mij altijd een stuk waarschijnlijk dat een kans van 1 op de miljoen dat er een spontane dna aanpassing plaatst vind. (FYI de tien procent is overigs te hoog in geschat, maar het ging mij even om het punt er achter)
If it sounds to good to be true, it usually is

Sammie schreef:edit:Het is niet het voorbeeld wat ik bedoelde, maar ik kwam wel deze tegen http://www.africansuccess.org/visuFiche ... 73&lang=en > http://genetics.thetech.org/ask/ask9
Sammie schreef:Een vosouder kan best een niet vos geven hoor. Dan bepaalt de andere ouder de kleur. Uit een vos x bruine kan dus een vos komen (die kans is sowieso al 50 % ). Schimmel kan ook, dan was de vader een schimmel.