Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dees schreef:Mooi bloed, al wil je wel heel snel weer zo snel mogelijk bij Oscar vandaan fokken. Tenminste, dat is mijn smaak. Ik zou het zoeken in een mooie Contango-nakomeling. Geeft een beetje meer bot en minder 'sensibiliteit' (dat is een deftig woord voor een complex karakter) en geeft ook iets meer verbinding in de bovenlijn. De weke bovenlijn en de minder royale bespiering zijn typisch dingen van Balzflug-nafok, die zijn wat 'ieler' dan KWPN graag ziet. Vaak wel bovenmatige bewegers dus de bewegingsscores kan ik niet helemaal verklaren. Ook als ze in beweging naar Uphill neigt, zou het beter moeten zijn. Jammer dat ze op de keuring zo is gescoord!
Terug naar hengstkeuze: ik ging eens kijken bij Tango of diens zoon Zizitop. Zeker laatstgenoemde zou niet duur moeten zijn want zijn nafok valt tegen (te gewoon). Maar juist met Balzflug-bloed zou dat nog wel eens heel prima mee kunnen vallen. Als je een gezondheidsgokje aandurft, dan is Don Tango wellicht nog niet zo'n hele rare. Persoonlijk zou ik bij Don Tango even afwachten of zijn ocd ook weer terug te zien is in zijn nafok. Dus nog even een paar jaar wachten en dan komen de rontgenresultaten wel.