Contessa-s (Uphill x Balzflug)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Contessa-s (Uphill x Balzflug)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:15

Zou qua bloederigheid wel kunnen, maar Rubiquil zelf staat in het buitenland. Dat zou dan DV worden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:18

Oh, das niet zo handig nee.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:25

De merrie zelf is erg nuchter (ik ken haar goed). Kan heel mooi lopen, met name wegrijden en hals strekken. Persoonlijk vind ik het een hele mooie merrie. Ik zou inderdaad wat meer hoogte en misschien wat meer oprichting erin willen zien. Karakter is echt heel fijn. Knuffelpaardje. :j

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:12

xMercury schreef:
Weet je zeker dat je wilt fokken met een merrie zonder predicaten? Er zijn namelijk al heel veel veulens en paarden in overvloed..

Zou het veulen graag zelf houden.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:08

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:18

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:16

Een 5 jarige die licht aangereden is, als hij echt kwaliteit heeft zou je verwachten dat hij wat verder zoutmijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:23

Mooi bloed, al wil je wel heel snel weer zo snel mogelijk bij Oscar vandaan fokken. Tenminste, dat is mijn smaak. Ik zou het zoeken in een mooie Contango-nakomeling. Geeft een beetje meer bot en minder 'sensibiliteit' (dat is een deftig woord voor een complex karakter) en geeft ook iets meer verbinding in de bovenlijn. De weke bovenlijn en de minder royale bespiering zijn typisch dingen van Balzflug-nafok, die zijn wat 'ieler' dan KWPN graag ziet. Vaak wel bovenmatige bewegers dus de bewegingsscores kan ik niet helemaal verklaren. Ook als ze in beweging naar Uphill neigt, zou het beter moeten zijn. Jammer dat ze op de keuring zo is gescoord!

Terug naar hengstkeuze: ik ging eens kijken bij Tango of diens zoon Zizitop. Zeker laatstgenoemde zou niet duur moeten zijn want zijn nafok valt tegen (te gewoon). Maar juist met Balzflug-bloed zou dat nog wel eens heel prima mee kunnen vallen. Als je een gezondheidsgokje aandurft, dan is Don Tango wellicht nog niet zo'n hele rare. Persoonlijk zou ik bij Don Tango even afwachten of zijn ocd ook weer terug te zien is in zijn nafok. Dus nog even een paar jaar wachten en dan komen de rontgenresultaten wel.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:03

fokfanaat schreef:
Een 5 jarige die licht aangereden is, als hij echt kwaliteit heeft zou je verwachten dat hij wat verder zoutmijn.

Ik denk dat de website niet meer up to date is.
Als ik het goed heb loopt hij momenteel L2.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:13

Een 5jarige dekhengst op L2 niveau... tja... 't is maar wat je wilt natuurlijk...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:20

s0173957 schreef:
Een 5jarige dekhengst op L2 niveau... tja... 't is maar wat je wilt natuurlijk...

tja, als Post perse zijn eigen dochters er op wil laten rijden :=

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:44

Ik weet ook niet of het van toepassing is ivm deze 5-jarige maar mijn eigen hengst wordt volgend jaar 5 en welke klasse hij dan in zit is nog af te wacht. Wij hebben wel een jaar uitgelegen met een zware hoeftakbreuk. Wil alleen zeggen dat misschien zijn er omstandigheden waarom een 5 jarige nog niet in M of Z loopt (wat ik persoonlijk veelste hoog vind voor de leeftijd maar blijkbaar is het wel de norm in Nederland).

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:12

Dees schreef:
Mooi bloed, al wil je wel heel snel weer zo snel mogelijk bij Oscar vandaan fokken. Tenminste, dat is mijn smaak. Ik zou het zoeken in een mooie Contango-nakomeling. Geeft een beetje meer bot en minder 'sensibiliteit' (dat is een deftig woord voor een complex karakter) en geeft ook iets meer verbinding in de bovenlijn. De weke bovenlijn en de minder royale bespiering zijn typisch dingen van Balzflug-nafok, die zijn wat 'ieler' dan KWPN graag ziet. Vaak wel bovenmatige bewegers dus de bewegingsscores kan ik niet helemaal verklaren. Ook als ze in beweging naar Uphill neigt, zou het beter moeten zijn. Jammer dat ze op de keuring zo is gescoord!

Terug naar hengstkeuze: ik ging eens kijken bij Tango of diens zoon Zizitop. Zeker laatstgenoemde zou niet duur moeten zijn want zijn nafok valt tegen (te gewoon). Maar juist met Balzflug-bloed zou dat nog wel eens heel prima mee kunnen vallen. Als je een gezondheidsgokje aandurft, dan is Don Tango wellicht nog niet zo'n hele rare. Persoonlijk zou ik bij Don Tango even afwachten of zijn ocd ook weer terug te zien is in zijn nafok. Dus nog even een paar jaar wachten en dan komen de rontgenresultaten wel.

Bedankt voor je uitgebreide omschrijving!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:18

als je toch perse met deze merrie wilt fokken..
er bestaat geen een hengst die allemaal gezonde nakomelingen heeft gegeven, dus nooit ocd.. ocd is nl een combinatie van factoren en kan niet alleen op de hengst afgegeven worden.
is jou merrie wel goed op de foto? ik ben van mening dat een fijn/goed veulen ook begint bij een goede moeder/lijn je kunt natuurlijk niet verwachten dat als je er een grote top hengst op zet dat je er een topper uit fokt die alles verbeterd wat jij zou willen.
je zoekt dus een hengst met maat, fijn karakter, en die goed beweegt
charmeur kan in dat plaatje passen (al weet ik niet wat hij aan karakter geeft)
united kan wat strooien in de maat (ik heb er een van 1.84 uit een moeder van 1.67 maar zie er ook wel eens kleinere van) maar geeft wel fijne bewegers, goede verbinding en goed schakelen. ook qua karakter zijn ze fijn
bij vivaldi zou ik uit de buurt blijven gezien de verbinding in rug en lendenen een aandachtspunt is