Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GJ9 schreef:Ja dat is ook wel zo. Hij heeft er wel veel meer gedekt denk ik, dan Vitens. Is toch lastig te zeggen en uiteindelijk ook een kwestie van smaak/gevoel.
en hoe ben je aan de foto gekomen? Ik had ook naar Wilson gekeken ook een erg leuke hengst, de heeft zeker nn mooi voorbeen. Toch kwamen meerde mensen die mijn merrie zagen met alexandro maar ben het er mee een dat de 3 jarige er niet echt uitspringen. xJasmijnw schreef:Waarom zou je niet met haar dekken als haar vader olaf is? Genoeg andere bloedlijnen lijkt meen hoe ben je aan de foto gekomen? Ik had ook naar Wilson gekeken ook een erg leuke hengst, de heeft zeker nn mooi voorbeen. Toch kwamen meerde mensen die mijn merrie zagen met alexandro maar ben het er mee een dat de 3 jarige er niet echt uitspringen.
xJasmijnw schreef:Waarom zou je niet met haar dekken als haar vader olaf is? Genoeg andere bloedlijnen lijkt meen hoe ben je aan de foto gekomen? Ik had ook naar Wilson gekeken ook een erg leuke hengst, de heeft zeker nn mooi voorbeen. Toch kwamen meerde mensen die mijn merrie zagen met alexandro maar ben het er mee een dat de 3 jarige er niet echt uitspringen.
Albert schreef:Alexandro heeft zeker zijn kwaliteiten, alleen moet de merrie een heel ruim voorbeen hebben en ook de schoudervrijheid en ruggebruik zal van een hoog niveau moeten zijn.
.
Albert schreef:Alexandro heeft zeker zijn kwaliteiten, alleen moet de merrie een heel ruim voorbeen hebben en ook de schoudervrijheid en ruggebruik zal van een hoog niveau moeten zijn.
Een hengst als Special D doet het erg goed op Ahoy nakomelingen en hiermee kan je wel een flinke stap voorwaarts maken in type en beweging.
[***] schreef:Dan kan je alle dressuurhengsten ook wel naar huis sturen nav het vrij bewegen
Zie eerst maar eens hoe ze het onder het zadel doen als ze over de rug gereden worden. Alexandro zelf liet toen zelf ineens ook een hele fijne galop zien!
stoffel schreef:Sorry Jan misschien vertekend het tegen de donkere bakrand maar het zijn voornamelijk de pootjes die bewegen, vindt het voornamelijk veel bluf ben benieuwd hoe hij loopt als je er niet strak achteraan zit met een zweep.
Wat betreft het verbeteren van de merrie dit kan ook wat over de merrie zeggen.
NatasjavE schreef:Is hij al zadelmak Jan? En zo ja hoe doet ie het onder het zadel.
Vind hem nog steeds leuk. Een echte Alexandro om te zien.
Wist overigens niet dat een enkele hengst tegenwoordig op alle fronten moet exeleren in de vererving. Vroeger was enkele punten al goed genoeg.
stoffel schreef:[***] schreef:Dan kan je alle dressuurhengsten ook wel naar huis sturen nav het vrij bewegen
Zie eerst maar eens hoe ze het onder het zadel doen als ze over de rug gereden worden. Alexandro zelf liet toen zelf ineens ook een hele fijne galop zien!
Ik denk dat Jan hier het ruggebruik van zijn paard laten zien ik geef alleen maar aan dat ik dat zo niet kan beoordelen, ik begrijp even niet wat ik nu met alle dressuurhengsten moet.
NatasjavE schreef:Is hij al zadelmak Jan? En zo ja hoe doet ie het onder het zadel.
Vind hem nog steeds leuk. Een echte Alexandro om te zien.
Wist overigens niet dat een enkele hengst tegenwoordig op alle fronten moet exeleren in de vererving. Vroeger was enkele punten al goed genoeg.
xJasmijnw schreef:Ja dat heb ik ook gelezen dat alexandro niet goed op dat soort merries past, ze heeft wel een iets strakke rug. Dus misschienmoet ik van deze hengst afzien. Special D lijkt er wel beter op te passen en wat een gave hengst. Iemand al nakomelingen van deze hengst. Ben benieuwd!