Beetje boos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: Beetje boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:53

Ik zou me er niet druk om kunnen maken.
Als je paardje niet te dik is dan weet jij wel beter toch.
Als je shet wel te dik is dan is het tijd om er iets aan te doen.

Zonde van je energie, gewoon lekker je ding doen.
Zovaak als ik niet hoor: is die in de was gekrompen, heej daar loopt een hond...
Vooral op straat, op stal de kleinste maar iedereen vind hen onwijs tof.

Van die opmerkingen lig ik niet wakker, ik weet wat mn shet is en voor me betekend.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:55

Ik negeer dat altijd ;)

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:07

ik zeg altijd ik hang hem liever aan het spit heb ik er zelf nog wat an! zijn ze altijd uitgepraat haha :D

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:15

opmerkingen maken over de leeftijd vind ik een beetje nutteloos. Wat wil je daarmee bereiken?
Mijn moeder is 53 en trekte 1jaar geleden zich alle opmerkingen van anderen nog aan.
Het is een soort stap voor jezelf, jezelf accepteren en niet elke opmerking van anderen binnen te laten komen.
Alsof je denkbeeldig een hek voor je zet en zegt "jij komt hier niet binnen, je kan me niet bereiken"
Jij weet immers beter over jouw pony. :j
Die vrouw is die avond erna haar opmerking alweer vergeten, en jij blijft ermee zitten.
Maar zo zijn mensen. Probeer je niet klein te laten maken door zo iemand :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:34

little_birdy schreef:
ach het is maar een grapje hoor :=

ik zie net dat je 29 bent kom op joh ,

ik dacht dat ts 14 was oid .....

Een grapje zeg je?

Eerlijk is eerlijk..
Ik zou er ook echt niet blij mee zijn als een wildvreemde (nieuwe) pensionklant dit tegen mij zou zeggen op een stal waar ik al lang sta. (ik weet overigens niet of TS er lang staat, maar dat doet er niet toe)..

Het zou voor mij echt geen beste binnenkomer zijn voor die nieuwe pensionklant...
Die zou het bij mij toch wel ff verbrast hebben..

Bij mij zou het meer te maken hebben met het feit dat die persoon jou en je pony niet kent, dan de opmerking..
Want mijn stalgenootjes die mij en mijn pony langer kennen mogen best een grapje maken..
Maar het feit dat je iemand niet kent en dan grapjes maakt over de slager... Nee

And don't get me wrong.. Ik ben een voorstander van de slager, dus het is niet dat ik dat zielig vind...

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:54

Ik kan altijd wel lachen met zulke opmerkingen. Ze zijn vaak gewoon leuk bedoelt. :j Ik noem m'n pony's regelmatig frikandellen oid als ze niet luisteren. :')

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 16:40

Ik heb nog niet alles gelezen. Ga ik zo even doen.

Ik ben inderdaad 29 en al is het geen excuus, ik ben autistisch en kan heel slecht omgaan met sociale dingen enzo. Vooral als ik overvallen wordt door zulke opmerkingen. Ik vind mijn pown geweldig en ja, ze heeft een dikke nek, maar hebben jullie gezien wat een manen er aan de rechterkant hangen?

Denk even na voor je zoiets zegt. Voor sommigen is het niet zo makkelijk. Dit is heel moeilijk voor me. Het is al een stap dat ik het op een forum zet....

Edit: Volgens een vriendin op stal staat de dame erom bekend niet tactisch te zijn. Goed, ik kan moeilijk een bordje om mijn nek hangen 'ik ben autistisch, denk om hoe en wat je zegt'. Daarom vond ik het fijn dat ik misschien op bokt kon zetten om te zien hoe 'normale' mensen er mee omgaan.
Laatst bijgewerkt door Kitten84 op 02-07-13 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:43

...Een moeite die je eigenlijk niet had hoeven doen.

Laat dat mens lekker. Kan jou het wat schelen dat ze jouw pony een salami vindt of wat dan ook.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:49

Ligt aan mijn bui en wie het zegt wat ik als antwoord terug geef, maar probeer het lekker te negeren ;) Werkt het beste :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:00

Trek het je niet zo aan joh. Ze bedoelen het vast niet zo kwaad. Bij ons zeggen ze dat ook soms, gewoon als grapje. Het is hier gewoon een geaccepteerde en (voor hun) lollige manier voor mensen die in de paardenwereld zitten (boeren, stalhouders enzo) om te zeggen dat je paard lekker volgevreten is. Een beetje flauw zeker, maar om er nou zo beledigd van te raken... Zeg gewoon iets van: "Ja, jammer dat hij niet zo groot is als die van jou, zo wordt ik er nooit rijk van".

Als hij echt structureel te vet is is dat trouwens niet goed voor hem, maar dat is een andere discussie.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:12

Als je die mensen niet kent en hij is niet drastisch te dik vind ik het toch een klein beetje onbeschoft.. Ik zou wel een gevat 'grapje' terug maken.

Saritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:23

Nou meid, ik ben absoluut niet autistisch en ook 27 jaar en dit is iets waar ik het ook moeilijk mee zou hebben. Sommige mensen zijn nu eenmaal sneller van de kaart dan anderen!
Dit is niet fijn en snel snel een opmerking terug gooien naar iemands kop is ook niet iets dat iedereen zomaar direct kan!
Maar probeer het je zo weinig mogelijk aan te trekken en gewoon je paardje graag blijven zien hoor!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:32

hoe dan ook een walgelijke opmerking van een nieuwe klant, en dat de pensionbaas daar nog een schepje bovenop doet vind ik op zijn zachtst gezegd ook niet netjes...
zo ga je als nieuweling niet met andere pensionklanten om, dat had hij haar ook duidelijk kunnen maken ipv meelachen.
ik zou er ook echt niet van gediend zijn als iemand zoiets tegen mij zegt, trek me dat hoe dan ook aan, al is het maar een "grapje".
een opmerking terugplaatsen is in mijn ogen niet nodig, maar zou er wel een keer op terug komen, gewoon in de wandelgang even zeggen dat zoiets niet tegen je gezegd hoeft te worden, dat het jouw alles is en het pijn doet als zoiets gezegd word. misschien komt er dan nog een grijntje fatsoen of schaamte in zodat ze haar excuus aanbied, of er op zijn minst even over nadenkt dat je mensen hiermee raakt...

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:01

Ik had inderdaad gelezen in je profiel dat je autistisch bent.
Ik vind het dan ook heel goed van je dat een topic opent.

Ik vind de reacties over je leeftijd dan ook niet gepast, ga je dat dan ook alsjeblieft niet aantrekken.

Wel vind ik het grappig/interessant dat iedereen een andere mening is toe gedaan.

Zo zie je maar wel autistisch of niet het maakt eigenlijk niets uit.
[ik heb wel eens een test gedaan en kwam erachter dat iedereen wel autistische trekjes heeft echt een Eye opener voor mij]
Maar goed dit topic gaat daar niet over wat ik wilde zeggen lieve TS:Wees trots op je pony en op jezelf en zoals je al eerder aangaf je geniet enorm van haar.

Waarom zou je dat laten verpesten door 2 individuen met een opmerking die vast niet zo bedoeld was maar bij jou enorm hard binnen kwam??

Misschien zou je dat ook tegen de nieuwe stalgenoot kunnen zeggen?Je kan ook echt niet met een bordje om je nek naar stal dat begrijpt iedereen wel.
Maar hoe kan ze dat weten ,aan de buitenkant is er niets te zien!
Dus geef het een kans leg het uit op een goed moment en anders laat je het erbij.
Misschien is zij wel niet zo tactisch omdat ze "net als jij" niet zo goed met sociale dingen kan omgaan?

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:04

Ik zou heel erg boos zijn langgelopen zodat ze zien dat jij er ook nog bent! En zowiso dat de stalbaas zomaar zoiets zegt over iemand die bij haar staat en geld ervoor betaalt! (neem ik aan).... Dat vind ik toch echt niet kunnen want als ze zo langer doorgaat dan heeft ze toch echt een probleem straks!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:12

MiniLoe schreef:
Ik zou me er niet druk om kunnen maken.
Als je paardje niet te dik is dan weet jij wel beter toch.
Als je shet wel te dik is dan is het tijd om er iets aan te doen.

Zonde van je energie, gewoon lekker je ding doen.
Zovaak als ik niet hoor: is die in de was gekrompen, heej daar loopt een hond...
Vooral op straat, op stal de kleinste maar iedereen vind hen onwijs tof.

Van die opmerkingen lig ik niet wakker, ik weet wat mn shet is en voor me betekend.

Ik noem hem ook hondje, maar dat is liefkozend! <3

TS: Waar maak je je druk om. Zulke dingen hoeven niet gemeend te zijn. Vaak zijn het gewoon grapjes, en zelfs al is het serieus, haal je schouders op en lach erom.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:26

Ik kan wel zeggen; joh niks van aan trekken, maar voor jou zal dat heel moeilijk zijn. Probeer erom te lachen en maar niet op reageren. Blijf lachen. Bij mij moesten ze ook geen slechte grappen maken over mijn dieren hoor. Toen ik jaren geleden onze toen 15- jarige merrie kreeg, zei zo' n snertjong op stal: wat moet je met zo' n oude knol? Ik zei dat ze nog wel heel wat jaartjes mee kon hoor. Maar ik vond het ook geen aardige opmerking. Vergeet die opmerking, laat dat mens lekker haar gang gaan.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:29

Mijn idee van een grapje is niet tegen iemand zeggen dat zijn of haar dier maar geslacht moet worden omdat zij het te zwaar of nutteloos vind ( bv omdat zij andere ambities heeft, en een shet dus te klein vind), je ziet wel hoeveel impact zo'n opmerking op iemand kan maken....tussen denken en zeggen zit een heel verschil.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:32

Ik zeg ook niet dat het grappige grapjes zijn, maar die opmerkingen zijn nou ook niet altijd serieus gemeend. Ga ik dan maar even vanuit. ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:37

Ik weet niet of de onderste foto in je profiel up to date is, maar daar heeft ze wel een puntje..
Op die foto is de pony flink te zwaar. Echter worden ze dat niet van een pluk hooi.

Hooi mag ook een dikke pony prima eten, vaak halen ze te veel suikers en vetten van het weiland.
Waarschijnlijk heeft deze dame zich dus niet zo verdiept in het voeren van haar paarden, lekker laten praten dus.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:39

O chaos sorry, bedoelde het in het algemeen, was niet naar 1 persoon gericht ;)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:47

Kitten84 schreef:
'normale' mensen er mee omgaan.

Wat zijn normale mensen he, dat ben jij net zo goed hoor !
Ik zou van zo'n opmerking ook niet anders worden, maar snap het verband wel, een nieuwe die zoiets er uit kraamt.
Tenslotte kent ze jou en je pony geen eens.
Ik zou denk ik ook even mijn wenkbrauwen opgetrokken hebben maar daarna denken "ach ze wil even populair doen"..en het laten gaan, ene oor in en de andere uit.
maar ik leef sowieso erg makkelijk tegenwoordig het kan me geen reet meer schelen tegenwoordig wat een ander vind.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:58

matasja schreef:
hoe dan ook een walgelijke opmerking van een nieuwe klant, en dat de pensionbaas daar nog een schepje bovenop doet vind ik op zijn zachtst gezegd ook niet netjes...
zo ga je als nieuweling niet met andere pensionklanten om, dat had hij haar ook duidelijk kunnen maken ipv meelachen.
ik zou er ook echt niet van gediend zijn als iemand zoiets tegen mij zegt, trek me dat hoe dan ook aan, al is het maar een "grapje".
een opmerking terugplaatsen is in mijn ogen niet nodig, maar zou er wel een keer op terug komen, gewoon in de wandelgang even zeggen dat zoiets niet tegen je gezegd hoeft te worden, dat het jouw alles is en het pijn doet als zoiets gezegd word. misschien komt er dan nog een grijntje fatsoen of schaamte in zodat ze haar excuus aanbied, of er op zijn minst even over nadenkt dat je mensen hiermee raakt...

Dat van de pensionbaas vind ik ook niet op z'n plaats. Ben het wel met je eens als nieuweling zo'n opmerking maken maakt niet echt geliefd. Ondanks dat het misschien grapje is of iets dergelijks zou ik het zeker laten merken aan haar. En is de eerste toon toch al gezet tegenover mij. Van de pensionhouder vind ik eigenlijk helemaal laag dat hij daarin mee gaat ik weet niet of dat is omdat ze nieuw is. Maar zou het ook van diegene niet op prijs stellen en dat mag je ook best zeggen. Mensen zeggen tegen mij ook weleens wat, je leert het wel negeren hoor maar vaak kunnen die mensen die zulke opmerkingen maken het juist zelf niet hebben en dat is de reden dat ik juist zelf iets zou verzinnen dan weten ze ook eens hoe het is. Ben zelf ook niet altijd een van de snelste daarin maar ze kunnen het wel terug verwachten al duurt het een paar weken voor ik iets verzonnen heb.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:59

smurffie schreef:
Ik weet niet of de onderste foto in je profiel up to date is, maar daar heeft ze wel een puntje..
Op die foto is de pony flink te zwaar. Echter worden ze dat niet van een pluk hooi.

Hooi mag ook een dikke pony prima eten, vaak halen ze te veel suikers en vetten van het weiland.
Waarschijnlijk heeft deze dame zich dus niet zo verdiept in het voeren van haar paarden, lekker laten praten dus.

Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om...

Al kon ze haar pony alleen nog maar rollen omdat ie zo dik was, dan nog vind ik persoonlijk dat je daar niets van hoeft te zeggen als je net ergens nieuw bent.

Ik zou het in ieder geval niet in mijn botte harses halen om zo'n opmerking te maken naar iemand die ik niet ken, op een plek waar ik zelf nog nieuw ben.
Ik zou hooguit zeggen.. 'Goh, die mag wel een paar kilootjes kwijt of niet?'

Ik snap best dat het misschien een grapje was... Maar dit soort grapjes hoef ik niet te krijgen van een vreemde..
Mijn vrienden en langer bekende stalgenoten kunnen prima zeggen dat mijn pony een speklap is... Dan weet ik dat ze een grapje maken of het menen maar er een dolletje mee maken...
Van een vreemde kun je niet weten of het een grapje is of gemeend...

Ik persoonlijk snap de TS dus wel..
En ik ben 26 en niet autistisch... Wel werk ik met mensen met autisme, misschien begin ik op ze te lijken... Nee zonder gein... Dit heeft wat mij betreft niets met autisme te maken..

Wel zou ik er inderdaad op een later moment op terug komen, gewoon vertellen dat het je geraakt heeft en dat je de opmerking niet leuk vond.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:26

Lekker negeren en je eigen gang gaan.
als je iets terug gaat zeggen kan het erger worden, actie reactie.