Merrie wellicht drachtig, maar dan...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jst_lyske

Re: Merrie wellicht drachtig, maar dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 12:59

Dank jullie wel allemaal!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:21

janderegelaa schreef:
rocksyboy schreef:
Nee klopt, maar dat is wel het registratiebewijs dat ze op jou naam staat.

Suggie, hoe heb je dat gedaan dan? Met een draagmoeder/donorovereenkomst?

Citaat site KWPN:

Artikel 4: Fokker en geregistreerde

1. Per paard wordt(en) een (de) fokker(s) geregistreerd, zijnde degene die ten tijde van de aanmelding van een dekking, of inseminatie van een merrie, welke leidt tot de geboorte van een veulen, als geregistreerde van de betreffende merrie bij het KWPN is geregistreerd.

Normalerwijze wordt dan de merrie ook automatisch op naam gezet.

Nee dat zeker niet. Ik dek met 2 merrie's van mijn vader, welke op zijn naam staan. Ik kan de veulens alleen op mijn naam krijgen wanneer ik de merrie's op mijn naam laat registreren óf wanneer ik het aanmeld via een draagmoeder/donormoeder. Zou wel een mooie boel zijn, dan kan niemand zijn merrie meer uitlenen als draagmoeder, want dan wordt de merrie ook gelijk op diegene zijn/haar naam gezet. Toevallig heb ik er van de week nog over gebeld met het KWPN, omdat ik de veulens graag op mijn naam wil hebben. Ik kan ze nu niet aanmelden bij mijn KWPN. Enige mogelijkheid is overschrijven. Dus dat ga ik nu dan maar doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:24

Dan klopt het dus wat ik zeg, de merrie wordt op jouw naam gezet. Dat zou dan wel moeten gebeuren bij de dekking anders is jouw vader nog steeds de fokker.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:26

Ik neem morgen contact op met het kwpn, ik laat het jullie weten!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:36

Cil_ schreef:
Ik maak het volgende op uit de informatie over Apollo die de eigenaar van de hengst op internet heeft gezet (zie onder de tekst). Apollo heeft een KWPN papier maar is bij een ander stamboek goedgekeurd als dekhengst. Het is geen KWPN erkende dekhengst. Ik denk dat je de hoge kosten van het KWPN kunt besparen door de dekking en het veulen bij het Barrock Pinto Stamboek stamboek aan te melden, ze zijn wellicht goedkoper dan KWPN en dan heb je in ieder geval een registratiebewijs bij je veulen.
Het stamboek heeft een website http://www.barockpintostudbook.com
Onder informatie staan de tarieven voor lidmaatschap en registratie/chippen veulen.

Gegevens Apollo:
geboortejaar: 2005
Niveau: Z2 dressuur
Apollo is een platenbonte kwpn hengst. Hij is goedgekeurd bij het Barrock Pinto stamboek. Deze hengst dankt zijn prachtige kleur aan zijn vader, de kwpn goedgekeurde hengst Samber. Via de moeder, Pauwline (fokfamilie 257) komen we een interessant rijtje hengsten tegen onderanderen Eusebio, Zeoliet, Ramiro Z en Nimmerdor. Pauwline is tevens moeder van de in Denemarken goedgekeurde hengst Valentino (v.Larino). Een volle zus van Apollo loopt in Engeland Grand Prix dressuur.

Apollo zelf heeft al vele prijzen binnengehaald. Hij wordt momenteel opgeleid voor het hogere dressuurwerk.

Je vergeet het stukje dat zijn veulens ook bij het KWPN geregistreerd kunnen worden. Staat alleen niet bij dat het register B is. En het is helemaal niet erg als het register B is maar vermeldt het dan. Dan hoeven mensen als ze gedekt hebben niet in dit soort topics erachter te komen dat daar wel een prijskaartje aan hangt.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:50

Hou het netjes he, ik wist wel degelijk dat mijn veulen dan bij het b register in zou worden geschreven. En dit is niet een topic om aan te vallen. Maar hoe ik het eventueel aan zou moeten pakken

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:38

Het is netjes hoor. Vindt Apollo best een goede hengst. Veulens weet ik niet want ik heb ze nog niet in het echt gezien. Maar feit is dat je niet wist dat reg B extra geld kost.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:52

Daar heeft u gelijk in, dat ik dat niet wist. De veulens die hij gegeven heeft zijn veelbelovend, van wat ik gezien heb. Maar blijft natuurlijk altijd een gok. Ik moet zeggen toen ik Apollo voor het eerst zag was ik verbluft, wat een prachtig dier! Maar dat is eigen smaak natuurlijk.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:42

Even een update, ik heb contact gehad met beide stamboeken. Zowel het KWPN als het BP. In totaal komen de kosten van dek/geboortebericht, dna onderzoek, chippen, paspoort, overschrijving + lidmaatschap bij het KWPN op €286,- en bij de BP op €150,-. Bij het BP wordt het veulen ingeschreven in register A en bij het KWPN in register B. Qua kosten hoef ik beide niet te laten, wat zouden jullie doen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:17

Kwpn

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:45

Die keuze had ik zelf inmiddels ook op nummer 1 staan.