Nwr keuring, wat wil de jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: Nwr keuring, wat wil de jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:55

Ik bedoel idd dat de rug wat week lijkt. Verder zou ik niet wachten tot de pony ouder dan 10 is

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:48

Bedankt allemaal voor de info,ik heb er even een mailtje aan gewaagd naar de voorzitter van regio zuid.
Moet er toch maar eens werk van gaan maken idd.
Ben bang dat ze te weinig in het type staat,maar wil wel graag de pony overzetten op mijn naam en het sportpredikaat.
Zag dat de tarieven vergeleken het KWPN nogal meevielen.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:00

Misschien is het inderdaad handig om eerst de pony op naam te zetten en meteen het sportpredikaat aan te vragen voor je haar opgeeft voor de keuring. Dan zien ze op de keuring dat de pony hoger geklasseerd is en dat lijkt mij geen nadeel voor het geval ze twijfelen.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:25

Hoi, wat vinden jullie van mijn welsh nwr ruin. Ik heb nu even geen charmantere foto's bij de hand. Ik heb tot zover geen keuringsplannen omdat het een ruin is maar ik ben benieuwd wat de kenners van hem vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn foto's van een jaar terug, zijn bovenlijn is nu beter ontwikkeld.
Laatst bijgewerkt door equitation op 23-06-13 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:27

Ziet er leuk uit maar is niet zo goed te beoordelen met deze foto's.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:29

goed bespierd, mooi Welsh hoofdje, hals lijkt kort maar valt volgens mij wel mee, redelijk lang gelijnd .. leuke pony hoor haha en inderdaad om een goed idee te krijgen moet je hem echt goed neerzetten en zijn hals mooi uit laten komen

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:37

Dankje, ja klopt waren onzin foto's van een jaar geleden maar zet hem binnenkort wel fatsoenlijk op de kiek. Ja ik heb nog even een andere bijgezet want hij heeft juist geen korte hals maar idd geen fatsoenlijke foto's en dan vertekent het snel maar bedankt!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:15

nee op bovenste foto is idd te zien dat de hals niet kort is

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:57

ambre schreef:
Ze is 8,onder het zadel kan ze goed bewegen.Maar dat moet je er wel uit rijden.
Het gaat mij niet om de 7€ voor de keuring,meer om het geld voor het lid worden en de overschrijving.
Ben nu ook al beetje te laat denk ik.Meeste keuringen zijn al geweest en die in de buurt is volgende week op de Zeeuwse dag vh paard.

Zeeuwse dag v/h Paard in Vrouwenpolder is geen keuring... maar een show!!!!! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:17

Ik heb het een en ander in werking gezet en ga proberen alles rond te krijgen om naar Heteren te gaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:41

dion1anouk schreef:
Zeeuwse dag v/h Paard in Vrouwenpolder is geen keuring... maar een show!!!!! :)

Zeeuwse Dag van het Paard is wel degelijk een keuring, waar een beëdigd jurylid in de baan staat. Alleen worden er geen premies uitgedeeld zoals op de "gewone" premiekeuring. Maar de pony's worden wel degelijk beoordeeld door de jury.

Bij een show draait het om het zo mooi mogelijk voorstellen van je dier. Dat moet op een keuring dan ook.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:55

stalmiracle schreef:
stel jij wil dus hier bij het Welsh topic een bericht neerzetten, dan ga je dus naar de hoofdpagina van bokt, dan forums, kantine, rassenpraat, Welsh pony, nieuw onderwerp :)

het is mijn bedoeling haar te houden, omdat haar moeder nu 15 is en ik haar niet tot boven de 20e veulens wil laten krijgen, maar de moeder gaat ook niet weg hoor :)
schimmel zie je inderdaad weinig bij het nwr ... heb het nog nooit gezien zelfs ... wat is de afstamming?
en wil je gaan fokken?

Ik weet niet hoe ik een foto van haar erop kan zetten. Ik wist niet dat het niet veel voor kwam, de schimmelkleur in het NWR. Maakt dat haar extra interessant voor het fokken? We willen sowieso een keer een veulen, maar nu nog niet.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:00

staat er een foto op een website? dan kan je de link hierop zetten ... ik weet eigenlijk niet of schimmel extra interessant maakt ... ik denk dat voor de basiskleuren en voor palomino enzo meer liefhebbers zijn. schimmel zie ik net zo als cremello enzo, daar moet je echt liefhebbers voor hebben en dat zijn er denk ik misschien wat minder

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:01

Nee, geen foto op website, alleen op mijn computer. Kan die er niet op? Of moet het eerst op facebook ofzo

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:03

Haar afstamming is orchard boginov x goldwind empire's voice

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:22

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:10

Wel mooi op gewicht. Hals redelijk onbespierd nog maar daar kan je aan werken en vind haar zelf weinig pony uitstraling hebben kwa hoofdje vooral. Mooie droge harde benen. Beweging is op foto's niet echt goed te zien

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 17:36

Ik heb alleen deze foto van haar hoofd

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-SLYKZJQV.jpg

Is het belangrijk dat ze echt een pony welsh hoofd heeft?
Het is de eerste keer deze keuring maar denk niet dat het wat wordt. Ik hoop dat ze wordt overgeschreven naar volwassenstamboek.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:01

ik vind de kaaklijn zo arabisch, maar toch paard achtig aan de ene kant ... maar nouja belangrijk is vooral de beweging, maar Welsh/pony uitstraling zien ze wel graag natuurlijk ... je kan het altijd proberen toch alleen dan moet je wel snel zijn met opgeven aangezien ze wel echt 5 weken in training moet mits je al veel met haar rijd

JudithBerkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:50

Hoi Ik vind dit ook een interessant topic om te lezen omdat ik met mijn nwr merrie ook naar de keuring wil gaan, ze is in maart 1 jaar geworden en mijn vraag is. zou ze keuringwaardig zijn en op welke leeftijd is dit het beste te doen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoor het graag!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:05

Meestal gaat een paard/pony naar de veulenkering en dan nog een keer op 3 jarige leeftijd. Sommige gaan ieder jaar. Verder weet ik het ook niet haha, ben nieuw ermee
Maar ik heb ook nog een vraag, kan je op de keuringsdag zelf mensen aanspreken om te vragen of ze je paard willen voorbrengen of moet je het echt zelf doen? Ik hebhet nog nooit gedaan en wil het ook liever niet doen. Ik weet bij de friezen keuring dat mijn oom altijd daar iemand vraagt en dan een bedragje betaald.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:46

de moeder kan al punten krijgen voor preferent als de nakomelingen met 1 naar de keuring gaan, maar het best kan je gewoon met 3 gaan als ze dan goed ontwikkeld zijn, want dat is de stamboek opname en anders houden ze een veulenboek en de premie met stamboek opname blijft dan staan, tenzij je nog een keer gaat. hoe groot is die jaarling?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:54

Ik heb mijn papier met sportpredikaat binnen.
Ik hoop ook dat er daar voorbrengers zijn,maar voor de zekerheid neem ik zelf een wit pak mee.
Binnenkort maar eens gaan oefenen met lopen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 09:42

ambre schreef:
Ik heb mijn papier met sportpredikaat binnen.
Ik hoop ook dat er daar voorbrengers zijn,maar voor de zekerheid neem ik zelf een wit pak mee.
Binnenkort maar eens gaan oefenen met lopen.

Ik hoop ook dat er daar voorbrengers zijn die het willen doen. Hoe ga je dat alleen doen want meestal ben je met zijn 2e toch en rent er nog een achteraan? En hoe gaat het precies in zijn werk? Opstellen, stappen en draven aan de hand? Of moeten er nog andere dingen gebeuren? Ik neem ook een wit pak mee voor de zekerheid en dan zien we wel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:54

Daarom wil ik ook een voorbrenger van daar,ik ben alleen bekend met de kwpn merriekeuring.
Die maak ik ook altijd zelf klaar,met lopen moeten ze gewoon op een klikje direct meedraven.
Doen ze dit niet dan heb ik een zweepje om achter bij te tikken.
Op de keuring idd nog iemand er achter.
Het opstellen oefen ik ook altijd,met een duwtje moeten ze zich makkelijk laten corrigeren.
Komt vast goed met die van mij,das immers geen groene 3 jarige.