Passende hengst voor Tenerife VDL x Nourejev

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Passende hengst voor Tenerife VDL x Nourejev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:07

Koss zelf heb ik opgezocht, zijn cijfers voor z'n gangen zijn een stuk lager dan die van zijn zonen. Ligt dat aan de tijdsperiode waarin hij is goedgekeurd? Ook heeft hij een steil achterbeen volgens de rapportage die ik kon vinden, die heeft mijn merrie ook. En er stond bij dat bij rijpaardmerries het gelderse aspect wat verloren gaat. Nu is dat al van een flink aantal jaren geleden, is dat nog van invloed?

GJ9

Re: Passende hengst voor Tenerife VDL x Nourejev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:44

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, hij vererft in ieder geval heel goed, dat zegt mij meer dan zo'n rapport.
Steile achterbeen valt volgens mij wel mee bij de nakomelingen.

Ja op een rijpaardmerrie hoeft het niet persé heel Gelders te worden nee. Wij hebben op het moment een Koss x Indoctro op stal, daar zie je weinig Gelders aan. Wel super sterk dier met veel kracht en ruimte.

Om een beeld te krijgen van de nakomelingen zou je de facebook pagina uit mijn onderschrift kunnen kijken. Bij de foto's hebben we per hengst een map met nakomelingen, daar kan je ze oa van Koss, Parcival en Vitens zien. Koss en Parcival stempelen nogal, al moet je er natuurlijk wel bij bedenken dat de meeste uit Gelderse merries komen.