Wie kan mij wat meer zeggen over deze stamboom? (IJslander)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:58

Sanneke100 schreef:
Elk paard verdient een goede thuis met goede verzorging!

Nee, sommige paarden horen thuis in de worst.
Kan uiteraard niet zeggen dat dit voor Hríma geldt, maar een paard is niet ineens onverkoopbaar door wat negatieve bokt commentaren.
De markt is niet geweldig voor verkopers, en niet ingereden paarden zijn gewoon niet zó interessant.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:17

Kuggur schreef:
Sanneke100 schreef:
Elk paard verdient een goede thuis met goede verzorging!

Nee, sommige paarden horen thuis in de worst.
Kan uiteraard niet zeggen dat dit voor Hríma geldt, maar een paard is niet ineens onverkoopbaar door wat negatieve bokt commentaren.
De markt is niet geweldig voor verkopers, en niet ingereden paarden zijn gewoon niet zó interessant.

Hier ga ik mij even in mengen. Elk paard verdient een kans. Vroeger gingen hengsten inderdaad in de worst, puur om het goede karakter van de IJslander te kunnen behouden. Dat het niet zó interessant is heeft hier niets mee te maken. Veel mensen kopen een paard op gevoel, karakter of kleur. Okee, ingereden zou misschien meer gevraagd zijn, maar ik zou liever een onbeleerd paard kopen. En mijn mening heeft hier niets mee te maken, maar dan kunnen we eeuwig doorgaan.

@Sanneke100: Ik ben het met je eens. Het is beslist een prachtige merrie, als ik opzoek was zou ik zeker een keer komen kijken. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de privéredenen hier op Bokt te zetten. Bokkers die haar afkraken moeten gewoon hun mond houden en geen negatief commentaar leveren. Hier heb jij ook niks aan. Kort samengevat: Het is een buitengewoon prachtige merrie, negeer alle negatieve commentaren. Jij kent het paard als geen ander, de bokkers niet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:32

Tsja, een potentiele koper vraagt wat anderen vinden en dat is dat wat ik ervan vond. Ben volgens mij niet negatief, maar voorzichtig :j .

Alja

Re: Wie kan mij wat meer zeggen over deze stamboom? (IJslander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:35

ik was ook op zoek naar een IJslander maar heb deze merrie laten staan omdat ze zo weinig kende voor de rest is ze prachtig en ik had hier niks over haar gelezen :)

Sanneke100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:49

Dank je wel @Tinkergekj , blij dat er tenminste nog iemand positief is, Hrima is idd een prachtige merrie en het is niet alleen op Bokt hoor dat ik merk dat er in het verleden negatief over haar gepraat werd. En wat mijn privéredenen betreft, ik schaam mij er niet om, het is nu éénmaal zo, bij ons in de club en verschillende paarden vrienden uit Nederland weten ze allemaal van de afgelopen jaren van mijn dochter ziekte en van haar epilepsie, dus zo geheim is dat niet, wat betreft mijn relatie tja het kan iedereen overkomen hoor, ze moeten zich dan zelf maar eens de vraag stellen waar ze dan zouden staan als hun dat overkomt. En zeg niet dat overkomt mij niet, ik ben nu 50 jaar en het is niet leuk om alleen met mijn dochter verder te moeten en toch proberen zoveel mogelijk aan te houden en verder te zetten ook voor mijn dochter.

En voor de anderen die er wel negatief over denken: Een verstandig mens koopt juist een niet ingereden paard van een leeftijd dat ze klaar is om ingereden te worden, dat scheelt al gauw 1000 tot 1500 euro. Prof. inrijden kost trouwens gemakkelijk rond de 500 euro per maand, staan ze daar wel eens bij stil? Maar doe maar hoor, Hrima zal prof worden ingereden en dan via één van de bekendere ruiters worden verkocht, reken dan maar dat ze daar niet meer 3800 kost :)

@Alja ik begrijp als je een ingereden paard zoekt dat je niet naar een on in gereden paard gaat kijken, maar ik heb Hrima al vanaf haar 6 mnd en ik denk dat ze een pak meer kent dan een paard wat vanaf een inscharings weide komt als ze jong zijn. Die hebben alleen maar met anderen gelopen, terwijl Hrima met 2 leeftijdsgenootjes een 9-jarige ruin en een 30 jarige merrie heeft gelopen, hoeveel meer kan ze daar nog van leren. Daarbij is ze van jongs af, in de hand geweest, op straat, onder een flessenrek doorgelopen over blauw zeil, tussen vlaggetjes door gelopen, dus kent ze eigenlijk al heel veel voor haar jonge leeftijd, ze is altijd natuurlijk bekapt geweest en er zijn nooit problemen geweest. Maar als niemand komt kijken tja dan kan je dat ook allemaal niet tonen hé?

@ Als iemand mij iets vraagt kan ik daar idd antwoord opgeven in een pb, maar moet dat dan in openbaar, ik heb dus mijn redenen om aan te nemen dat er dus wel mensen die hier iets van aangetrokken hebben. En laat een potentiële koper het dan zelf uitzoeken, als je het paard of de mensen niet kent, ik vind dit dus wel negatief.

Oh ja en idd zoals de mens ook een 2de kans verdient verdient een dier dat ook, hond, paard maakt niet uit. @Kuggur je bent dus geen echte paardenvriend, waarschijnlijk zie jij een paard alleen als gebruiksmiddel, geen enkel paard hoort in de worst en als je dit wel zo vind dan ben je erg harteloos! Mensen als jij hoeven hier dus niet aan te komen, want ik zal die dus nooit Hrima of één van mijn anderen verkopen!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:53

Jammer dat je er zo over denkt. Volgens mij noem ik het een aansprekende merrie en dat vind ik nog steeds :j . Sommige dingen roepen echter vragen op voor een potentiele koper. Wees blij dat je weet hoe dingen kunnen overkomen, daar kan je wat mee.

Sanneke100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:01

geeft geen reactie meer, als iemand hier nog op wil reageren kan dit in PB

@LDRD een laatste reactie: als potentiële kopers vragen hebben moeten ze die aan mij richten of met hun eigen ogen gaan oordelen! En hoe dingen kunnen overkomen bij anderen, tja daar is niks aan te veranderen, als mij dochter in het ziekenhuis lag en ik het besluit nam om haar de eerste keer te koop te zetten had ik niet gedacht dat dit 2 jaar later nog zo'n discussie zou opleveren en dat ze nog steeds thuis zou staan. Daar is ze gewoon weg veel te mooi voor en heeft ze veel te mooie gangen, maar ja helaas is het wel zo. Ik hoop dat er gewoon iemand zijn gezond verstand gebruikt als ze een paard zoeken en niet direct Hrima uitsluiten, maar eerst eens komen kijken. Zo ver is het nu ook weer niet als je echt iets wilt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:02

Wij hebben via facebook wel zitten berichten over de merrie Sandra maar omdat het mijn eerste ijslander zou worden toch maar,verder gekeken :)

Sanneke100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:12

@Alja dat geeft ook helemaal niet, neem je dat helemaal niet kwalijk hoor, iedereen heeft zijn wensen als je een paard zoekt en dan moet je zoeken tot dat je vind waar je echt achter staat.

Maar het gaat mij alleen hierom dat bepaalde mensen negatief over haar praten en dat er misschien eens iets mis aan kan zijn, omdat ze al zolang te koop staat en dat het mss een 'lichte waarschuwing' kan zijn. Ik vind dit gewoon weg niet kunnen, zo iets zeg je niet als je het paard nog nooit gezien hebt en de mensen of de verkoopredenen niet kent. Ik zie op 'IJslanders te koop' op FB aan de lopende band dat er IJslanders verkocht worden, ingereden, niet ingereden, jonge of al wat oudere IJslanders en dat tegen flinke prijzen, hoe komt het dan dat er niemand interesse heeft in haar of dat het blijft bij een schriftelijke eerste contact en dat daarna de mensen afzeggen? Ik vind dat zeer bizar.

Ik hoop voor jou dat je gevonden hebt wat je zocht!

Sanneke100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:33

Bedankt @Marijke80 voor je lieve en positieve bericht, ik heb je een pb terug gestuurd

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:33

Hierbij een slotje op dit topic. Naast dat het een oud topic is, worden er ook advertenties besproken in dit topic, iets wat niet is toegestaan op bokt.