Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DianneM schreef:Kan ook aanraden om te stoppen met het voeren van biks en muesli. Ga liever "puur" voeren, zonder toevoegingen als melasse, conserveermiddelen en andere rommel. Marstall en Dodson&Horrel hebben mooie voeders voor sobere rassen. 6 kilo hooi is hier verre van onbeperkt overigens. Volledig onbeperkt ligt bij mijn paarden tussen 16 en 18 kilo per dag per paard. Ik heb ze echter nu wel beperkt, ze krijgen nu 20 kilo met zijn drieën en geen krachtvoer en beperkt weidegang, 8-12 uur per dag en daarnaast 20 kilo hooi voor 2 volwassen paarden en een veulentje van 2 maanden. Mijn zogende merrie blijft hiermee goed op gewicht, het veulen groeit als kool en mijn ruin kan zijn training zeer goed aan en raakt wat kilo's kwijt. Heb 3 vrolijke, fitte paarden. Briesje is ook weer bijna raspvrij. Heb haar veel schade berokkend mbt rasp door haar merriebrok te geven toen ze net bevallen was.
DianneM schreef:Beiden maakten dat hier alleen maar erger. Knoflook is helemaal geen natuurlijk paardenvoer en hydrocortiderm bevat steroïden, welke de huid dunner maken en dus nog gevoeliger.
Behandel de schurft (ook preventief) en laat het daarna met rust, hoe meer gefrunnik, hoe meer mok. Sommige paarden voeren ook hun afvalstoffen af in de vorm van rasp als je ze overvoerd hebt, zoals ik met Bries heb gedaan met dus eiwitrijke en suikerrijke merriebrok.
). Ik kan het nu goed in de gaten houden en zijn benen blijven nu erg goed