Kosten om een merrie drachtig te krijgen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDream

Re: Kosten om een merrie drachtig te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 09:05

Bedankt weer van jullie reacties!

Elibeest, wow dat is prijzig zeg!
Randalinpony, bedankt voor de tip wbt het betalen van dekgeld, zal het onthouden!

Ik heb mijn Da gebeld en de merrie zou gewoon op stal blijven staan, hij heeft een pakket samengesteld voor 3x scannen, spoelen, insinimeren en dichtzetten, ik geloof incl voorrijkosten kom ik uit op €285
Al zou ik de merrie naar de hh brengen dan weet ik niet precies wat de kosten worden als ik ook het spoelen en dichtzetten erbij doe, daar ga ik nog even over bellen.

Haar hengstigheid zit wel goed volgens de Da, ze is regelmatig hengstig en hij zei dat ze duidelijk kon geïnsinimeerd kon worden.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:24

Interessant topic, ik ben hier inderdaad oook mee bezig.

Vrijdag laat ik mijn merrie onderzoeken of het nog kan, een veulen krijgen.
Dan krijg ik ook gelijk te horen in welke periode ze het beste geinsimineerd kan worden.
We kijken daarbij inderdaad ook naar spoelen en dichtzetten. Als ik dan groen licht krijg, mag ik haar naar de hh brengen, daar staat ze dan gedurende de hengstigheid. Stalling + insiminatie + dekgeld is 200 euro. En niet drachtig is geen dekgeld.

De mogelijkheid is ook om inderdaad de k.i. bij de dierenarts te doen, dan krijg ik twee buisjes voor 350 euro. (100€ extra voor hh en 50€ voor verzendkosten). Voordeel is dat ik niet met de merrie hoef te slepen en als er geen dracht uit komt ik alleen 50 euro verzendkosten kwijt ben.

Mijn dierenarts heeft wel een merriepakket, voor 200 euro, zit scannen en opvoelen enzo bij. De medicatie komt natuurlijk er overheen. Anders zou het 80 euro per scan worden.

Dus of naar de hh:
80 euro gezondheidscheck + scannen vruchtbaarheid
Evt. Spoelen + dichtzetten: geen idee van de kosten
200 euro hh, dit is inclusief dekgeld en stalling
Na 18 dagen 80 euro scannen op blaas en daarna nog 1x of het hartje wel klopt.
+ diesel van en naar hengstenhouder = 120 euro

Komt in totaal op: 660 euro, zonder evt. ingrepen of medicatie.

Of bij de dierenarts laten doen:
80 euro gezondheidscheck + scannen vruchtbaarheid
Evt. Spoelen + dichtzetten: geen idee van de kosten
350 euro voor ontvangen van 2 buisjes
200 euro insemineren + begeleiding

Komt totaal op 630 euro, zonder evt. ingrepen of medicatie.

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 14:53

Dekgeld is ook niet duur bij jou dan :)
Mag ik vragen met wat voor pony/paard je wilt gaan fokken?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:34

dekgeld(was bij ons 1800 euro) is inclusief insemineren, of dat nu 1 x of 5 keer is. Bij gust 300 euro
Pakket bij de kliniek: 150 euro, inclusief opvoelen, scannen, eventueel 2e vrucht afknijpen...