Wat is nou reeël? / Wat zou jij hier nog voor betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

Re: Wat is nou reeël? / Wat zou jij hier nog voor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:42

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga inderdaad betere foto's maken, maar hij is nog niet uit zijn wintervacht. Ik ga rustig een goed huisje voor hem zoeken voor een symbolisch bedrag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:51

Ik snap je stokmaat niet? In je advertentie staat 1.36 en dat is een grote C maat. Vanaf 1.37 is het al een D. Een A-pony is tot 1.17m.
Zou ik naar een A-pony op zoek zijn dan zou ik dus niet reageren want die zou niet passen in een tweespan met mijn andere pony. Niet dat ik nu op zoek ben overigens. Heb anderhalf jaar geleden trouwens een geweldige kleine B Welsh veulen gekocht, merrie, plaatje om te zien voor 200 euro.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 06:42

Percy schreef:
Ik snap je stokmaat niet? In je advertentie staat 1.36 en dat is een grote C maat. Vanaf 1.37 is het al een D. Een A-pony is tot 1.17m.
Zou ik naar een A-pony op zoek zijn dan zou ik dus niet reageren want die zou niet passen in een tweespan met mijn andere pony. Niet dat ik nu op zoek ben overigens. Heb anderhalf jaar geleden trouwens een geweldige kleine B Welsh veulen gekocht, merrie, plaatje om te zien voor 200 euro.

Een Welsh A pony is niet stokmaat A maar sectie A. Bij de sectie A gaat het ook niet tot 1,17 maar tot 1,22. Zijn moeder is een welsh A pony met stokmaat 1.22 Onder de welsh heb je verschillende secties. Als je googled op welsh A krijg je een heel ander type pony dan wanneer je googled op welsh D of Welsh Cob. Als je een veulentje fokt waarvan de vader een andere sectie heeft dan de moeder wordt het automatisch een NWR veulentje(dit is ook een sectie). Dit is spirit dan ook. Zijn vader is 1.48 en zijn moeder 1.22

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:33

Een mooi foto maken maakt helaas tegenwoordig niet dat het beter verkoopbaar is.

Te klein is te klein voor de volwassenen en nog erg jong en dus veel kosten aan opfok enz. enz.

Dus op het moment niet zo heel aantrekkelijk.

En eerlijk is eerlijk: hij is niet iets van oeh wauwwwww wat een beest. Maar gewoon een leuke pony.

Al deze dingen maken dat het moeilijk verkoopbaar is op het moment.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:43

Wij hebben van de week een bod van 1000 euro gehad op ons sectie B hengstjaarling, dus de 'gekken' zijn er nog wel, ik denk eerder dat dit uitzondering is dan regel trouwens. (jaarling staat niet te koop, maar dit was iemand die toevallig langs kwam en er helemaal weg van was)

Op het moment zijn er heel veel 'gewone' pony's te koop, het aanbod is genoeg, de afname veel minder. Jouw enter heeft helaas meerdere dingen van 1 uit een dozijn, waardoor hij niet interessant genoeg is nu. Ik wordt er eerlijk gezegd ook niet heel warm van.
En zoals andere al zeggen, de foto's spreken ook niet aan, dat kan al zoveel verschil maken. In nette conditie, mooie bewegingsfoto erbij, even netjes opgesteld, sprekend koppie erop etc. Dan kun je misschien even sneller dat ene persoon vinden dat er toch net iets meer voor zou willen geven. Maar die 100 euro die je geboden krijgt is redelijk normaal op het moment denk ik, zou niet gaan wachten op iemand die veel meer gaat betalen, elke week langer dat jij 'm hebt maak je ook kosten denk ik ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:43

Een mooie foto betekend niet dat die sneller verkocht is maar bij een ***foto neem ik niet eens de moeite om de tekst te lezen.

TS. je bied jezelf aan als fotograaf maar bij de adv. staat een verschrikkelijke foto.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:48

Probleem is ook: alleen werkende volwassenen kunnen een paard/ pony onderhouden en geduld hebben tot het is gegroeid en eraan toe is om ingereden te worden, een pony is te klein voor volwassenen die willen rijden.

Kinderen niet en die wil natuurlijk gelijk er wat leuks mee kunnen doen zoals wedstrijdjes enz. enz. en neem het ze niet kwalijk hoor. Tegenwoordig hebben de ouders qua de financieen het al lastig genoeg met die rare economische tijden en onzekerheid.

Mijn advies: als men weet dat het niet voorzichzelf is maar voor de verkoop, niet gaan fokken.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:51

bij ons is van de week een welsh jaarling hengst met papieren weg gegaan voor 175 euro

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:55

Ik zou voor een goed tehuis gaan. Dan heb je er een goed gevoel bij. Dat is belangrijker dan 100 euro extra.
Hij ziet er heel leuk uit. Je zou denken dat er wel iemand voor is. Maar de tijd is zo slecht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:57

Een kruising verkoop je op dit moment gewoon slecht, voor hetzelfde geld dat jij ervoor wil heb je een puur ras met volledig en goed papier. Nee dan zou ik die van jou ook laten staan.
Idd even mooi foto's, pakkende tekst erbij en dat scheelt al een stuk. Of in de opfok laten staan, zadelmak maken en dan verkopen als je er wat voor wilt vangen (:

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:07

hinkewal schreef:
Percy schreef:

Een Welsh A pony is niet stokmaat A maar sectie A. Bij de sectie A gaat het ook niet tot 1,17 maar tot 1,22. Zijn moeder is een welsh A pony met stokmaat 1.22 Onder de welsh heb je verschillende secties. Als je googled op welsh A krijg je een heel ander type pony dan wanneer je googled op welsh D of Welsh Cob. Als je een veulentje fokt waarvan de vader een andere sectie heeft dan de moeder wordt het automatisch een NWR veulentje(dit is ook een sectie). Dit is spirit dan ook. Zijn vader is 1.48 en zijn moeder 1.22

Even redelijk off topic, een A x NWR wordt als Part Bred pony geregistreerd bij het stamboek neem ik aan?

Verder zou ik inderdaad zeggen, netjes op de foto, vriendelijk verhaaltje erbij en zomaar kans dat hij dan zo weg is. Er zijn genoeg mensen die toch een gezelschaps diertje zoeken oid en uiteindelijk wordt er dan ook altijd wat mee gedaan. Hij zal inderdaad rond de categorie C maat uitgroeien. Prima kinderpony'tje voor de toekomst!

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 16:38

hinkewal schreef:
Percy schreef:

Even redelijk off topic, een A x NWR wordt als Part Bred pony geregistreerd bij het stamboek neem ik aan?

Verder zou ik inderdaad zeggen, netjes op de foto, vriendelijk verhaaltje erbij en zomaar kans dat hij dan zo weg is. Er zijn genoeg mensen die toch een gezelschaps diertje zoeken oid en uiteindelijk wordt er dan ook altijd wat mee gedaan. Hij zal inderdaad rond de categorie C maat uitgroeien. Prima kinderpony'tje voor de toekomst![/quote]

Sorry, typfout. Zijn vader is NWR. Daardoor is hij automatisch WPBR. Dat laatste denk ik ook. Ik ga gewoon lekker geduld hebben, en wanneer hij helemaal klaar is met verharen mooie foto's maken.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:12

en helaas door dit soort kruisingen zijn er teveel ponys die niks opbrengen, helaas is dat in de huidige markt totaal niet meer intressant , als binnen je sectie al bijna niet meer rendabel is is zo'n kruising het al helemaal niet ik denk 100-200( mits mooie fotos) dan mag je heel erg blij zijn dat je hem al kwijt bent het is hard maar waar...
ax nwr is inderdaad welsh partbred alleen moet de welsh partbred voldoen aan de rasbeschrijving van de nwr en dus gaat deze daar nooit op lijken ( hoe gek ook want internationaal zijn er super mooie b-c maat welsh partbreds ) maar dit is in nederland niet gewenst...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:35

hinkewal schreef:
Percy schreef:

Dat snap ik maar dit is toch een kruising? Dan ga ik er vanuit dat er met A bedoelt wordt dat hij een A-maat heeft en niet als zijnde Welsh A want dat is hij niet echt. Ik heb zelf ook Welshjes.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 23:34

@percy, waar zie je dan staan dat ik zeg dat hij een welsh A pony is?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:41

Ik heb het nog even nagelezen en dat staat inderdaad nergens. Ik heb in de beginpost Welsh A gelezen en ben daar verder van uit gegaan. Mijn fout.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 23:48

Percy schreef:
Ik heb het nog even nagelezen en dat staat inderdaad nergens. Ik heb in de beginpost Welsh A gelezen en ben daar verder van uit gegaan. Mijn fout.

Geeft niet hoor ;) Ik dacht al dat ik scheel geworden was :P

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:05

Is het geen mogelijk om hem aan te houden?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:10

Soms ook bij veilingen worden er 10 van de 40 verkocht. Daarna kun je nog onderhandelen met de verkoper.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:18

ik zou hem gauw gaan verkopen aan diegene die in dit topic 750 euro zegt :+

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:05

Alja schreef:
ik zou hem gauw gaan verkopen aan diegene die in dit topic 750 euro zegt :+

Dacht ik ookal!

@tabaflab bedoel je dat ik hem moet laten veilen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:50

Voor een kruising, jaarling hengstje en kleine pony vind ik alles boven de 200 erg veel geld. Bedoel, het wordt vast een leuk ponytje, maar dat duurt nog een tijdje, kan een hoop gebeuren in die tijd, ballen moeten er nog af, moet nog veel tijd ingestoken worden voor die braaf is en hij is ' gewoontjes'.
Voor minder heb ik een Welsh A hengst jaarling gekocht met papier en leuk kleurtje. Nu kan hij ook gewoontjes blijven natuurlijk, je weet het nooit, maar heeft iig alvast een leuke kleur mee.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:16

Toydoll schreef:
Voor een kruising, jaarling hengstje en kleine pony vind ik alles boven de 200 erg veel geld. Bedoel, het wordt vast een leuk ponytje, maar dat duurt nog een tijdje, kan een hoop gebeuren in die tijd, ballen moeten er nog af, moet nog veel tijd ingestoken worden voor die braaf is en hij is ' gewoontjes'.
Voor minder heb ik een Welsh A hengst jaarling gekocht met papier en leuk kleurtje. Nu kan hij ook gewoontjes blijven natuurlijk, je weet het nooit, maar heeft iig alvast een leuke kleur mee.

Ik vind deze ook wel een leuk kleurtje hebben. En een mooi hoofdje. Ik denk dat hij best een leuk sportponietje kan worden!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:20

Cemlys schreef:
Ik betaal voor een goed hengstveulen, mits hij binnen de sectie gefokt is, met gemak 300 euro. Maar... dit is een kruising, voor een fokker niets waard en voor een gebruiker nog lang niets waard. 2 jaar opfokkosten voor je kunt gaan beleren, castratiekosten, want zo'n kleine pony blijft in de meeste gevallen geen hengst,... en dan moet alles nog goed blijven gaan gedurende die tijd.
Dat is de reden waarom je die jonge hengsten niet aan de straatstenen kwijt kan. Op papier betekent hij niets nl en voor de sport of recreatie ook nog niet. ik betwijfel zelfs of je op dit moment dekkosten eruit zal krijgen.

Dat dus, ik denk voor het dekgeld wat jij betaald heb dat je een leuke jaarling met papieren kan kopen momenteel.
En elke maand dat je hem langer hebt kost ie alleen maar meer geld.
Moet je zelf afwegen dan.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:37

En toch als je dan ziet wat mensen er soms voor durven te vragen... Zie nu net een advertentie voorbij komen,voskleurige Shet x Welsh, b niveau, vaste prijs 1295 euro!! Of hij poept goud, of ze hebben er een 1 teveel voor gezet, maar ik vraag me bij diverse vraagprijzen soms af hoe mensen er nog bij komen. Krijgen ze dat er ook echt voor of hebben ze veel bluf en geven ze toch toe als er een bod komt van minder dan de helft ?