Shetlander met verkeerd paspoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:51

Vind het altijd hilarisch om te lezen dat zodra een gewone shetlander ook maar iets luxe is, mensen meteen denken dat het een minipaard is oid. Er zijn ook gewoon luxer gebouwde shetlanders, met vol papier. Ik heb er ook eentje staan die luxe gebouwd is met lange benen, maar dat is ook 'gewoon' een shetlander hoor, ik ga er niet meteen een kruising welsh of een minipaard van maken.

Wbt het chipnummer, even laten checken door de DA, dan heb je zekerheid.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:57

Blijkbaar heb ik dan hilarische gedachten ;) Chipnummer ga ik laten checken. Dank iedereen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:01

AmberBeauty schreef:
Blijkbaar heb ik dan hilarische gedachten ;) Chipnummer ga ik laten checken. Dank iedereen.

Wees gerust; je bent écht niet de enige...... :')
veel meer op bokt :j

net als dat het tegenwoordig 'in' is om bijv. bij ieder gekocht paard maar te vermelden dat men het heeft 'gered', want paard was 'verwaarloosd' en 'mishandeld'. Terwijl het dan gaat om een paard wat soms gewoon wat schichtig is omdat het weinig in de hand is geweest, of om een paard wat wat schraal en iel is, maar nog absoluut niet 'verwaarloosd' of 'mager' te noemen is.

Ben wel benieuwd overigens, als je in de gelegenheid bent om straks eens de DA het chipnr. te laten checken, of nr. v/d chip in je pony overeenkomt met het vermelde chipnr. in het paspoort. Ga je hier dan een update geven? :)

Nogmaals; de kans dat je een pony hebt gekocht met vervalst document schat ik écht heel erg klein, als alleen de kleur in het paspoort niet klopt ;)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:34

Wij hebben een fjord gehad met verkeerde pas. Het meisje waar wij onze fjord gekocht hadden had er 2 gehad, even oud en van de zelfde eigenaar gekocht. Beide fjord, beide 2 jaar oud, beide ruin :j En je raad het al ze had de passen verwisseld. Wij kwamen er pas achter toen hij verkocht was naar Duitsland en ze er daar een DA bij hadden gehad voor een keuring en bij controle chipnummer kwamen ze er achter. Boel heisa, hebben meteen aangeboden dat ze hem terug mochten brengen en dat ze het geld terug kregen. We hadden toch al spijt van de verkoop.

We hebben geprobeerd de andere ruin te traceren, maar dat is niet gelukt en moesten we dus een nieuwe pas aanvragen. DA erbij, alles bij elkaar koste het een behoorlijke smak geld weet ik nog wel.

Wij hebben nu alleen nog onze shet en 4 ezeltjes. De pas van de shet klopt, 2 ezels met een chip, maar zonder pas (nooit bij geweest), eentje met pas en correcte chip en eentje met chip, is geregistreerd maar wij hebben geen pas. Was zo'n gevalletje van niet zeuren, snel inladen en wegwezen. Was wel een gevalletje van redden (halster ingegroeid, snijwonden aan zijn beentjes van waarschijnlijk aan een spit staan, verwaarloosde hoeven, worminfectie, broodmager, etc.) we hebben hem nu zo'n 6 mnd en hij is er lichamelijk nog niet bovenop, gaat al wel een stuk beter en zo'n ontzettende lieverd. Ach ze komen hier toch niet van het erf en gaan toch nooit meer weg ;)