Welke ras is dit? (film Hobbit)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:05

Nouja, ze zijn iig wat pony-achtiger gemaakt. Maar wat ik ervan kan vinden hebben ze (onder andere) IJslanders gebruikt :j
En de acteurs hebben stand-ins die veel kleiner zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:08

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:13

De scenes waar je de echte acteurs, dus niet de kleinere stand-ins, ziet, dat zijn gewone grote paarden met kostuums aan. Er zijn een paar scenes waar de vacht niet helemaal meebeweegt. Als je een man als Richard Armitage, die over de 1.90 is, op een echte IJslander zet dan kan hij meelopen, maar in de film is alles in verhouding. Op de aftiteling staan een paar mensen vermeld als "horse costumers" oid.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:13

Traiectum schreef:
De scenes waar je de echte acteurs, dus niet de kleinere stand-ins, ziet, dat zijn gewone grote paarden met kostuums aan. Er zijn een paar scenes waar de vacht niet helemaal meebeweegt. Als je een man als Richard Armitage, die over de 1.90 is, op een echte IJslander zet dan kan hij meelopen, maar in de film is alles in verhouding. Op de aftiteling staan een paar mensen vermeld als "horse costumers" oid.

heb je miss een link van dat filmpje of een behind-the-scenes?
Ik ben wel benieuwd nu :+

emilyslaluna

Re: Welke ras is dit? (film Hobbit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:18

Best interessant allemaal om te lezen!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:19

XEefjuhX schreef:
Traiectum schreef:

heb je miss een link van dat filmpje of een behind-the-scenes?
Ik ben wel benieuwd nu :+

Nee, ik bedoel echt een scene in de film, daar heb ik het gezien. 't duidelijkst is het in de eerste scene dat de dwergen rijden (wanneer Bilbo achter ze aanrent), en Thorin's paard met z'n staart zwiept.
Laatst bijgewerkt door Traiectum op 17-05-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:19

Op die foto in het linkje dat secricible kun je wel zien dat het paard wat "aanheeft"

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:21

Traiectum schreef:
Nee, ik bedoel echt een scene in de film, daar heb ik het gezien. 't duidelijkst is het in de eerste scene dat de dwergen rijden (wanneer Bilbo achter ze aanrent), en Thorin's paard met z'n staart zwiept.

Ik heb alleen t begin van de film gezien :+
Kwist dus ook niet dat er paarden/pony's in voor kwamen :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:22

Fiffill schreef:
Op die foto in het linkje dat secricible kun je wel zien dat het paard wat "aanheeft"

Voor mij ziet dat er gwoon uit als een paard dat flink heeft lopen rollen in zand met een natte vacht :+
Je ziet niet echt duidelijk dat het een pak is ofzo

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:25

Zijn hoofd heeft een heel andere kleur + manen en zo te zien zit het los bij z'n been/flank.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:26

Fiffill schreef:
Zijn hoofd heeft een heel andere kleur + manen en zo te zien zit het los bij z'n been/flank.

oh ja, nu zie ik t ook :+
ik dacht dat t gewoon een roan was ofzo :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:57

Wat inderdaad wel opvalt bij die eerste foto is dat het paard een enorme vacht heeft behalve op zijn hoofd :Y)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:13

Ik had ook ergens gelezen dat de pony's extensions hadden gekregen :D