Moderne, goed springende henst voor Lys de Darmen merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thornesele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:17

Aktion Pur Z lijkt mij ook wel te passen op onze merrie. Vermogen zat in elk geval en Pilotbloed zal normaalgezien wel moderniseren. Is dit jaar pas het eerste jaar dat hij beschikbaar is voor de fokkerij? Dus nog geen nakomelingen van hem te vinden?
Op deze merrie zou ik wel een jonge hengst aandurven. Jilbert is wel uit een super moederlijn gefokt, goeie galop, goeie techniek, lijkt over vermogen zat te beschikken en werkt elke sprong toch goed af. Hij lijkt mij zo op 't eerste zicht ook niet heel moeilijk. Onze merrie heeft van zichzelf al voldoende bloed, dus daar zit ik niet zo mee. Dus ja Jilbert vind ik ook zeker het overwegen waard. Weet iemand mensen die met hem dekken?

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:20

thornesele schreef:
Aktion Pur Z lijkt mij ook wel te passen op onze merrie. Vermogen zat in elk geval en Pilotbloed zal normaalgezien wel moderniseren. Is dit jaar pas het eerste jaar dat hij beschikbaar is voor de fokkerij? Dus nog geen nakomelingen van hem te vinden?
Op deze merrie zou ik wel een jonge hengst aandurven. Jilbert is wel uit een super moederlijn gefokt, goeie galop, goeie techniek, lijkt over vermogen zat te beschikken en werkt elke sprong toch goed af. Hij lijkt mij zo op 't eerste zicht ook niet heel moeilijk. Onze merrie heeft van zichzelf al voldoende bloed, dus daar zit ik niet zo mee. Dus ja Jilbert vind ik ook zeker het overwegen waard. Weet iemand mensen die met hem dekken?

Kennis van me gaat dit jaar met Jilbert dekken. Toen ik hem laatst zag, ging hij een afspraak maken om hem nog eens te gaan bekijken. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien/gesproken dus kan er verder niet meer over zeggen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:21

ja ikke :j ( op een Bamakox Lord z x Ahorn x Ramiro merrie
maar ik heb maar één merrie die Libero vrij is

thornesele

Re: Moderne, goed springende henst voor Lys de Darmen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 10:49

Hoe meer suggesties, hoe moeilijker het wordt om te kiezen :-) Nog één weekje tijd! Momenteel ben ik geneigd om te kiezen voor Zapatero of Numero Uno zelf.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:09

Dan zou ik gaan voor Numero Uno. Die hengst heeft zich al meer bewezen..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:36

Diamant vind ik ook een goede keuze, maar zoals besita zegt, die gaat niet pressé veredelen. Ik ken er wel een echt leuk merrietje van die er heel elegant uitziet terwijl de moeder niet zo elegant is.

Wat dacht je van Thunder van de zuuthoeve ? Vers verkrijgbaar dacht ik.
http://www.zuuthoeve.be/index.php?sw=NLstuds_thunder
Deze zijn nakomelingen laten ondertussen meer en meer van hen spreken.