Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koper schreef:Lieve mensen. Willen jullie alsjeblieft alle in vrijheid levende paarden in Mongolië, Mexico, Australië en op de Shetlandeilanden en eigenlijk overal ter wereld alsjeblieft even gaan vangen en in paddocks opsluiten totdat alle veulentjes een paar maanden oud zijn? Zodat ze niet moe kunnen worden van het meelopen met andere paarden en hun tere hoefjes niet aan boomstammetjes en steentjes worden blootgesteld?
Kom op! We hebben het over páárden. Niet over my little ponies!
* x_mayra schreef:ja okee, bij mijn oude leasepony gaan ze ook met veulens gelijk de weg op enzo omdat ze het moeten leren.
maar 6 weken.. zou ik zelf niet graag met mijn pony willen.. het kan natuurlijk wel maar dat is een ander verhaal !
gaan er uberhaubt wel oudere mensen mee ?
of zijn die pony's van de TS zelf ?
Kirsha schreef:Blijft het feit dat dit topic nogal zinloos is. De titel is 'kan dit' en TS vraagt of het kan of dat moeder+kind thuis moeten blijven. En als mensen dan aanraden om thuis te blijven zoekt TS allemaal manieren om wél te kunnen ('met veel pauzes'). Sorry hoor, maar waar dient dit topic dan voor, raad vragen terwijl je toch al besloten hebt dat je gaat?
Mioux schreef:Ook vind ik wel een puntje is dat je wel rekening moet houden met het feit dat ALS er iets gebeurd met zo jong veulentje in t bos, die er nog nooit geweest is en zeker niet een lange tijd,dat ALS er dus iets gebeurd,jij wel verantwoordelijk bent ook al ben je alleen de verzorgster en niet de eigenaar...
famke43 schreef:Kirsha schreef:Blijft het feit dat dit topic nogal zinloos is. De titel is 'kan dit' en TS vraagt of het kan of dat moeder+kind thuis moeten blijven. En als mensen dan aanraden om thuis te blijven zoekt TS allemaal manieren om wél te kunnen ('met veel pauzes'). Sorry hoor, maar waar dient dit topic dan voor, raad vragen terwijl je toch al besloten hebt dat je gaat?
nou misschien heb je wel gelijk. maar wat is nou uiteindelijk je probleem.
als je het zon onzin vind reageer dan gewoon niet!
Ik zou het wel alleen bij stappen houden
Het zijn heel veel indrukken voor een veulen als die dan voor het eerst van zijn/haar vertrouwde terrein afgaat en dan wil je het diertje natuurlijk niet uitputten
Zolang alles maar zo rustig mogelijk verloopt zie ik er echt geen enkel probleem in om niet te gaan hoor
jong geleerd is oud gedaan zeggen we maar
Ervaring met veulens is wel handig, maar ook zeker niet onhandig als er zowiezo 1 is die ervaring heeft met jonge paarden/veulens
maar een halstertouw wennen is en lijkt me zeker niet onhandig voor die tijd. En als je alleen stapt en dan voor de eerste keer een niet te lange tijd en dan steeds iets uitbreiden,is ook een optie ?