Opfok : hoeveel betalen jullie en welke opfok is goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:31

C2012 schreef:
Zijn er hier ook mensen, die een veulen(s) van iemand anders bij hun in de opfok lieten komen als gezelschap voor hun veulen/jaarling/...? Zo ja, hoeveel vroegen jullie en wat zat er in de prijs inbegrepen? Mag eventueel ook via pb.

Mijn merrie staat bij iemand als maatje in de opfok. Bleek ook nog iemand te zijn die ik van de eventingwedstrijden kon, dus dat voelde meteen heel fijn. Ze staat 24/7 buiten met 's winters een grote schuilstal en onbeperkt voordroog. Zomers staat ze op een anders stuk, kunnen ze uit de wind staan. Veel buitenlopen was voor mij een voorwaarde, liefst 24/7.
Ik betaal 100€ p/m, zomer en winter hetzelfde tarief, dat vind ik prettiger dan een hoog en laag tarief. Daarnaast betaal ik iedere 3 maanden de smid en het ontwormen ook apart.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:24

De mijne staat op dit moment bij Stal van Laar in Nijkerk :)!
's zomers betaal ik 75,- en 's winters betaal ik 150,-

Overdag komen ze een tijdje buiten, en snachts staan ze in een zeer ruime loopstal :)!
En 's zomers gaan ze de hele dag de wei op :)!

Annash
Blogger

Re: Opfok : hoeveel betalen jullie en welke opfok is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:27

Ik heb mijn hengst ook bij Stal Huusstede gehad, is al genoemd in het topic.
Echt een topaanrader. Zou er zo weer één neer willen zetten. Had me niks beters kunnen wensen!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:21

Ik kan komen wanneer ik wil en hoef niet te bellen. Mijn twenter heeft afgelopen winter meer buiten gestaan dan binnen maar dat is zijn eigen keuze. Bekappen wordt gedaan wanneer het nodig is en hij staat super op zijn hoeven. Op dit moment staat hij 60 km van mij vandaag maar in de winter 30 km. Ik probeer 1x per maand te gaan kijken. Kan er toch niks mee en het land ga ik niet in want er staat 1 loeder bij. Die is niet zo lief naar mensen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:46

caro29 schreef:
Ik kan komen wanneer ik wil en hoef niet te bellen. Mijn twenter heeft afgelopen winter meer buiten gestaan dan binnen maar dat is zijn eigen keuze. Bekappen wordt gedaan wanneer het nodig is en hij staat super op zijn hoeven. Op dit moment staat hij 60 km van mij vandaag maar in de winter 30 km. Ik probeer 1x per maand te gaan kijken. Kan er toch niks mee en het land ga ik niet in want er staat 1 loeder bij. Die is niet zo lief naar mensen.

Waar is dit?

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:52

Mijn jaarling staat bij stal zwetsloot, vlak bij leiden. Ben er heel blij mee, wordt goed op de paarden gelet, veel buiten. Paarden staan er tevreden bij, Kost 135 in winter voor n veulen, 95 voor zomer. Kosten winter stijgen met 10 euro per jaar. Je kan de website raadplegen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:37

Ook de mijne gaat na afspenen dit jaar na www.stalhuusstede.nl is hier al 2 keer genoemd en heb hele goed verhalen erover gehoord. En heeft alles wat ik zoek in een opfok.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:38

bij veulenvrij in Tsjechie. Reden omdat ze daar ook in de winter 24/7 buiten staan en ze heel natuurlijk gehouden worden. betaal 75 euro per maand (transport erheen regelen zij ook koste toen eenmalig 125 euro)

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:45

Ook al een paar keer genoemd in dit topic, maar ik kan de Gouden Hoep in Blije aanraden :j .

In de zomer staan de paarden in de Friese kwelders.
In de winter bieden ze groepshuisvesting, de paarden komen dan dagelijks buiten in grote paddocks.

De eigenaren zijn erg vriendelijk en kundig +:)+

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:34

http://www.paardenopfok.nl/

Hier staan mijn merries. Prijzen staan vermeld op de site. Het mooie aan deze opfok is dat de paarden in een open kapschuur staan, dus de keuze hebben of ze binnen of buiten willen staan. Het klimaat is hierdoor ook erg fris. "Buiten" staan ze op het harde, wat goed is voor de ontwikkeling van het beenwerk, en "binnen" op een dikke laag stro. Daarnaast gaan ze elke dag de buitenbak (20x60) in. 's Zomers staan ze dag en nacht op de wei. Ze staan in kleine groepen, wat ik persoonlijk ook erg fijn vind. De opfokker is een man met veel verstand van zijn vak en hij houdt de paarden erg goed in gaten. De ggk hengst Kennedy is trouwens ook bij dit bedrijf opgefokt. :)