merrie 361 dagen drachtig nog steeds geen uier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:13

piet333 schreef:
Fotsy schreef:
Spijtig maar helaas, vanmorgen heeft de dierenarts haar opgevoeld en leeg, ik geloofde het eerst niet, ik heb een topic gemaakt over schijndracht, want nu ziet het er helemaal niet goed meer uit.
Kben er even niet goed van.

hoe kan dat als je het veulen met de scan kon zien?
sterkte...

Ja idd, wie kan er een scan van een lege merrie makeh en toch een veulen zien... sterkte..

Furbie11

Re: merrie 361 dagen drachtig nog steeds geen uier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:21

Wat jammer.

Maar het kan zijn dat het veulen nog vroeg verworpen is dat je het niet meekrijgt. Als het nog maar een eitje is zie je er meestal niks van.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 17:52

De scan was genomen op 16 dagen dracht en maand erna, daarna heb je nog 2 procent kans dat ze verwerpen zonder te merken.
Vandaag dan toch laten opvoelen omdat het me te lang duurde en ik ongerust werd.
En ja het slechte nieuws. Ik begrijp ook echt niet hoe ik en de DA dit niet hebben kunnen zien, hij is bijna iedere maand langsgeweest.
Toen ze vijf maand drachtig was heb ik wel eens drie dagen bloed aan haar kling gezien maar toen zij de dierenarts dat dit een spatader kon zijn.
En hengstig heb ik ze ook niet meer gezien, terwijl ik dit normaal goed merk, allez dacht ik toch, ik weet het allemaal niet meer. Ze blijft me een raadsel, ik hoop alleen dat ze nu vlug kan herstellen en dat ze niet schijndrachtig is.
Kvoel me toch schuldig nu.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:00

Niet schuldig voelen hoor! Jij kunt er toch niks aan doen?

Ik had dit jaar precies hetzelfde. Merrie ook gescand op 18 en 40 dagen. Prachtig vruchtje gezien.
En helaas bleek zij na 354 dagen wachten ook leeg.
Ze gaf zelfs nog iets wat leek op melk en had meer uier dan die van jou, maar toch geen veulentje.

Wat een teleurstelling he? :(:)
loopt ze nu nog kreupel?
Sterkte !

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:04

Wat erg! En natuurlijk heel teleurstellend!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 19:52

Tjinta schreef:
Niet schuldig voelen hoor! Jij kunt er toch niks aan doen?

Ik had dit jaar precies hetzelfde. Merrie ook gescand op 18 en 40 dagen. Prachtig vruchtje gezien.
En helaas bleek zij na 354 dagen wachten ook leeg.
Ze gaf zelfs nog iets wat leek op melk en had meer uier dan die van jou, maar toch geen veulentje.

Wat een teleurstelling he? :(:)
loopt ze nu nog kreupel?
Sterkte !

Amai, ik ben dus niet de enige die dit tegenkomt, ja de teleurstelling is enorm en zeker na zoveel slapeloze nachten. Je leeft eigenlijk samen met uw paard toe naar dat grote moment. Ik had nog nooit zoveel tijd in mijn stal doorgebracht zoals nu. Ti's even afkicken.

Wel daarnet is ze al onder de draad gekropen naar de ganse weide en ze kon toch nog goed gaan naar haar stal als ik draad opendeed want ze dacht waarschijnlijk iets te eten te krijgen.
Ik zal ze misschien niet te hard op dieet mogen zetten zeker? Ocharme.