Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wendy1978 schreef:Denk dat je beter op zoek kan gaan naar paard waar je kwartjes bij krijgt
Als tie dan stopt, gooi je er nog een kwartje in en kan je weer ritje maken
Scheelt hoop dekjes/dekens/borstels ook
*en de stalling is ook nog is mega goedkoop... kan gewoon in je tuin staan![]()
[ Afbeelding ]
Wendy1978 schreef:Denk dat je beter op zoek kan gaan naar paard waar je kwartjes bij krijgt
Als tie dan stopt, gooi je er nog een kwartje in en kan je weer ritje maken
Scheelt hoop dekjes/dekens/borstels ook
*en de stalling is ook nog is mega goedkoop... kan gewoon in je tuin staan![]()
[ Afbeelding ]
De verkoper wenst je toch al het geluk hiermee toe. Wat ik qua gelachgeld bij paarden heb gekregen weet ik nog goed: Bij een pony een extra nieuw halster. Bij een paard, 3 euro en zo kan ik wel doorgaan. Bij de hengst die ik heb kreeg ik niks dat maakt echter geen vrienden, iets extra's erbij hoord bij handel, zeker als het een paarden handelaar betreft. Bij één paard kreeg ik ook geen gelach geld, dat maakte ook niet uit, het waren meer stadse mensen, die kennen de regel niet, dan vind ik het ook gewoon prima. Bij het laatste paard wat ik verkocht heb, gaf ik 30euro en een extra nieuw halstertouw. Van de jonge generatie verwacht ik het minder, maar de oude generatie paarden handellaarstjes weten dit. Het hoort gewoon.
agerrits schreef:'Gelachgeld', is al heel erg oud, iets dat bij paarden handel hoort, ik doe het wel altijd en zal het nog blijven doen, zoiets blijft je altijd nog mij, zelfs nog beter dan de wat het paard ook al weer gekost heeft, want dat vergeet ik over de loop van de tijd weer.
Gelachgeld is vaak opzich bij de aankoop, een paar euro (vroege guldens natuurlijk)De verkoper wenst je toch al het geluk hiermee toe. Wat ik qua gelachgeld bij paarden heb gekregen weet ik nog goed: Bij een pony een extra nieuw halster. Bij een paard, 3 euro en zo kan ik wel doorgaan. Bij de hengst die ik heb kreeg ik niks dat maakt echter geen vrienden, iets extra's erbij hoord bij handel, zeker als het een paarden handelaar betreft. Bij één paard kreeg ik ook geen gelach geld, dat maakte ook niet uit, het waren meer stadse mensen, die kennen de regel niet, dan vind ik het ook gewoon prima. Bij het laatste paard wat ik verkocht heb, gaf ik 30euro en een extra nieuw halstertouw. Van de jonge generatie verwacht ik het minder, maar de oude generatie paarden handellaarstjes weten dit. Het hoort gewoon.
agerrits schreef:'Gelachgeld', is al heel erg oud, iets dat bij paarden handel hoort, ik doe het wel altijd en zal het nog blijven doen, zoiets blijft je altijd nog mij, zelfs nog beter dan de wat het paard ook al weer gekost heeft, want dat vergeet ik over de loop van de tijd weer.
Gelachgeld is vaak opzich bij de aankoop, een paar euro (vroege guldens natuurlijk)De verkoper wenst je toch al het geluk hiermee toe. Wat ik qua gelachgeld bij paarden heb gekregen weet ik nog goed: Bij een pony een extra nieuw halster. Bij een paard, 3 euro en zo kan ik wel doorgaan. Bij de hengst die ik heb kreeg ik niks dat maakt echter geen vrienden, iets extra's erbij hoord bij handel, zeker als het een paarden handelaar betreft. Bij één paard kreeg ik ook geen gelach geld, dat maakte ook niet uit, het waren meer stadse mensen, die kennen de regel niet, dan vind ik het ook gewoon prima. Bij het laatste paard wat ik verkocht heb, gaf ik 30euro en een extra nieuw halstertouw. Van de jonge generatie verwacht ik het minder, maar de oude generatie paarden handellaarstjes weten dit. Het hoort gewoon.
Maar wel geleerd van mijn vader. Hij gaf ook altijd iets voor het 'gelach'.
en inderdaad mogelijk nog een prutzadel waar je niks mee kunt.

Tazziexxx schreef:Ik denk dat je dat gewoon allemaal los moet kopen hoor, want borstels enz. heb ik nog nooit gezien dat ze dat met een paard meegaven...

Miracle_ schreef:Tazziexxx schreef:Ik denk dat je dat gewoon allemaal los moet kopen hoor, want borstels enz. heb ik nog nooit gezien dat ze dat met een paard meegaven...
Ohjawel
Ik kreeg alles mee.. Zadel, hoofdstel, dekjes, dekens, borstels, peesbeschermers, vliegenkap, longeerlijn.. ALLES
Ja, ook de zweep! En die heb ik nodig gehad joh.....![]()
![]()
Mloei schreef:Ook bij de jongere paardenhandelaren nog bekendMaar wel geleerd van mijn vader. Hij gaf ook altijd iets voor het 'gelach'.
agerrits schreef:Mloei schreef:Ook bij de jongere paardenhandelaren nog bekendMaar wel geleerd van mijn vader. Hij gaf ook altijd iets voor het 'gelach'.
Klopt ook jongere mensen die het hebben meegekregen begrijpen het. Ben zelf ook niet echt super oud, en doe het zelf ook altijd.
Ook genoeg paardenhandelaren doen het niet, dat zegt voor mij persoonlijk veel. Ik doe het wel en hab voor mijn gevoel daarom ook meer geluk zelf met mijn paarden.
Tazziexxx schreef:Wat bedoel je met toebehoren?

Oja, haar naambordje heb ik ook gekregen