waar kun je een paard met toebehoren kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:32

Prijs van kwaliteit toebehoren komen veelal over de werkelijke waarden van het paard. zonder de trailer en investering stal niet mee te tellen. De waarde van het paard is eigenlijk in de huidige markt niks meer in verhouding met op maat gemaakte zadels enz. ;)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:32

Wendy1978 schreef:
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar paard waar je kwartjes bij krijgt :))

Als tie dan stopt, gooi je er nog een kwartje in en kan je weer ritje maken
Scheelt hoop dekjes/dekens/borstels ook :))
*en de stalling is ook nog is mega goedkoop... kan gewoon in je tuin staan :))

[ Afbeelding ]

Hahahah goed idee, als je geen tijd hebt kan je hem ook gewoon laten staan! En voer niet nodig en geen ondergrond hahaha heerlijk zo'n dier dat geen last geeft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:34

Suzanne F. schreef:
Destination schreef:
Ik kreeg een zweep bij mijn paard hoor :j

:')
Het is weer vakantietijd....

Nee serieus, ik kreeg er echt een zweep bij. Wel een beetje een oud geval zonder touwtje, maar hij was er :=

Sunau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:39

Wendy1978 schreef:
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar paard waar je kwartjes bij krijgt :))

Als tie dan stopt, gooi je er nog een kwartje in en kan je weer ritje maken
Scheelt hoop dekjes/dekens/borstels ook :))
*en de stalling is ook nog is mega goedkoop... kan gewoon in je tuin staan :))

[ Afbeelding ]

Je krijgt er ook meteen een boel bijrijders bij voor als je zelf geen tijd hebt....

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:45

'Gelachgeld', is al heel erg oud, iets dat bij paarden handel hoort, ik doe het wel altijd en zal het nog blijven doen, zoiets blijft je altijd nog mij, zelfs nog beter dan de wat het paard ook al weer gekost heeft, want dat vergeet ik over de loop van de tijd weer.

Gelachgeld is vaak opzich bij de aankoop, een paar euro (vroege guldens natuurlijk) ;) De verkoper wenst je toch al het geluk hiermee toe. Wat ik qua gelachgeld bij paarden heb gekregen weet ik nog goed: Bij een pony een extra nieuw halster. Bij een paard, 3 euro en zo kan ik wel doorgaan. Bij de hengst die ik heb kreeg ik niks dat maakt echter geen vrienden, iets extra's erbij hoord bij handel, zeker als het een paarden handelaar betreft. Bij één paard kreeg ik ook geen gelach geld, dat maakte ook niet uit, het waren meer stadse mensen, die kennen de regel niet, dan vind ik het ook gewoon prima. Bij het laatste paard wat ik verkocht heb, gaf ik 30euro en een extra nieuw halstertouw. Van de jonge generatie verwacht ik het minder, maar de oude generatie paarden handellaarstjes weten dit. Het hoort gewoon. :D

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:48

agerrits schreef:
'Gelachgeld', is al heel erg oud, iets dat bij paarden handel hoort, ik doe het wel altijd en zal het nog blijven doen, zoiets blijft je altijd nog mij, zelfs nog beter dan de wat het paard ook al weer gekost heeft, want dat vergeet ik over de loop van de tijd weer.

Gelachgeld is vaak opzich bij de aankoop, een paar euro (vroege guldens natuurlijk) ;) De verkoper wenst je toch al het geluk hiermee toe. Wat ik qua gelachgeld bij paarden heb gekregen weet ik nog goed: Bij een pony een extra nieuw halster. Bij een paard, 3 euro en zo kan ik wel doorgaan. Bij de hengst die ik heb kreeg ik niks dat maakt echter geen vrienden, iets extra's erbij hoord bij handel, zeker als het een paarden handelaar betreft. Bij één paard kreeg ik ook geen gelach geld, dat maakte ook niet uit, het waren meer stadse mensen, die kennen de regel niet, dan vind ik het ook gewoon prima. Bij het laatste paard wat ik verkocht heb, gaf ik 30euro en een extra nieuw halstertouw. Van de jonge generatie verwacht ik het minder, maar de oude generatie paarden handellaarstjes weten dit. Het hoort gewoon. :D

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord... :o

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:51

klopt dat gelachgeld, :j

ik kreeg een heel gaaf halster en die heb ik nu gewoon thuis hangen omdat ik het zonde vindt hem mee naar stal mee te nemen :')

Om terug te komen op de vraag van TS.
mensen verkopen vaker hun overige paarden spullen mee door de crisis.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:55

agerrits schreef:

Ook bij de jongere paardenhandelaren nog bekend ;) Maar wel geleerd van mijn vader. Hij gaf ook altijd iets voor het 'gelach'.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:59

Ja of wegens beëindiging van je hobby kan ik er ook nog inkomen dat je alles in 1x weg doet. Maar persoonlijk koop ik dan liever alles zelf nieuw/tweedehands dan dat je met oude troep zit. Denk aan afgekloven borstels, spuuglelijke dekjes enzovoort :') en inderdaad mogelijk nog een prutzadel waar je niks mee kunt.

Ik heb wel helemaal in een deuk gelegen om alle reacties hier _O-

Cassidy

Re: waar kun je een paard met toebehoren kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:01

Hilarisch topic! Ik kreeg bij mijn paard een halster en een touw en ook idd gelachgeld. Was nog even een rib uit mijn lijf om alles apart aan te moeten schaffen.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:01

Ik kreeg een zak voer, halster+touw en een winterdeken. :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:02

ilsevdb schreef:
alle spullen ( zadel, hoofdstel, dekjes, dekens, borstels en nog veeeel meeer )

Nou zoveel denk ik dar je niet vind

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:03

O ja, vergeten, deken had het paard ook op...veel te groot, maar ik heb hem nog, niet stuk te krijgen.

ilsevdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:04

Cassidy schreef:
Hilarisch topic! Ik kreeg bij mijn paard een halster en een touw en ook idd gelachgeld. Was nog even een rib uit mijn lijf om alles apart aan te moeten schaffen.

ik snap het niet... wat is gelach geld ??? :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:05

Ik kreeg een zadel mee, hoofdstel, dekje, peeskappen, springschoenen, onderlapen en bandages en een deken mee en wat broodjes :).
Heb mijn paard gekocht via de Boktmarkt.

ilsevdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:05

JorisDy schreef:
Ik kreeg een zadel mee, hoofdstel, dekje, peeskappen, springschoenen, onderlapen en bandages en een deken mee en wat broodjes :).
Heb mijn paard gekocht via de Boktmarkt.

dat bedoel ik met paard en toe behoren! coooowl :)

nu ben ik jaloers, ik mag geen paard heb wel verzorg pony en shetjes :j /3

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:07

Je gaat gewoon naar een paardenhandelaar, je zoekt een paard uit in de showroom en dan kun je nog wat onderhandelen over de extra accesoires, simpel toch?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:11

Tazziexxx schreef:
Ik denk dat je dat gewoon allemaal los moet kopen hoor, want borstels enz. heb ik nog nooit gezien dat ze dat met een paard meegaven... :')

Ohjawel :D

Ik kreeg alles mee.. Zadel, hoofdstel, dekjes, dekens, borstels, peesbeschermers, vliegenkap, longeerlijn.. ALLES :')

Ja, ook de zweep! En die heb ik nodig gehad joh..... ~~}> ~~}>

ilsevdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:11

Miracle_ schreef:
Tazziexxx schreef:
Ik denk dat je dat gewoon allemaal los moet kopen hoor, want borstels enz. heb ik nog nooit gezien dat ze dat met een paard meegaven... :')

Ohjawel :D

Ik kreeg alles mee.. Zadel, hoofdstel, dekjes, dekens, borstels, peesbeschermers, vliegenkap, longeerlijn.. ALLES :')

Ja, ook de zweep! En die heb ik nodig gehad joh..... ~~}> ~~}>

hahahah

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:11

dekjes enzo dat koop ik ook liever zelf nieuw maar al zit er een op maat gemaakt zadel bij dan koop ik die liever over omdat zadels nog best prijzig zijn al koop je een goeie. maar het gaat vooral om het paard toch?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:13

Mloei schreef:
Ook bij de jongere paardenhandelaren nog bekend ;) Maar wel geleerd van mijn vader. Hij gaf ook altijd iets voor het 'gelach'.

Klopt ook jongere mensen die het hebben meegekregen begrijpen het. Ben zelf ook niet echt super oud, en doe het zelf ook altijd.
Ook genoeg paardenhandelaren doen het niet, dat zegt voor mij persoonlijk veel. Ik doe het wel en hab voor mijn gevoel daarom ook meer geluk zelf met mijn paarden. ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:16

Kreeg ook alles bij mijn paard. En waren echt niet alleen oude spullen^^

eenitraM

Re: waar kun je een paard met toebehoren kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:17

Bij mij. Voor 7000 inclusief breng ik haar weg en krijg je gratis een strik er omheen :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:21

agerrits schreef:
Mloei schreef:

Klopt ook jongere mensen die het hebben meegekregen begrijpen het. Ben zelf ook niet echt super oud, en doe het zelf ook altijd.
Ook genoeg paardenhandelaren doen het niet, dat zegt voor mij persoonlijk veel. Ik doe het wel en hab voor mijn gevoel daarom ook meer geluk zelf met mijn paarden. ;)

Vandaar dat ik zoveel pech heb met mijn merrie :D
Heb niet eens een halster en touwtje meegekregen :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:24

Tazziexxx schreef:
Wat bedoel je met toebehoren?

Airco, neonlampen, open dak, ...

Sorry :+

Edit: ik heb bij m'n huidige paard een halster en men-zweep gekregen, en een western-zadel.
Ik kan niet mennen, en western rijden al helemaal niet :+ Oja, haar naambordje heb ik ook gekregen :D

Maar ik kreeg vooral een beste vriendin :)
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 07-05-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt