. Mennen doen we met de vierringstrens
.Als we weer wat verder zijn, wil ik misschien nog eens kijken of er te optimaliseren valt. Misschien een Myler-menbit, maar ik ben al erg blij dat ik nu iets werkbaars heb.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Mennen doen we met de vierringstrens
.
. Een "vaste" stang gaat het sowieso niet meer worden, denk ik. Heb er al zoveel uitgeprobeerd: recht mondstuk, mondstuk met tongboogje, naar boven gebogen mondstuk, naar voren gebogen mondstuk, met zeemleer omwikkeld, kinketting losser of strakker, bit hoger / lager, bit "ophangen", alles leek in het begin te werken, maar zelfs bij de liefste, zachtste, meest vriendelijke stang ging na een week of 2 het huidje op zijn lagen kapot of gooide hij de tong erover. We (instructie en ik) werden er gek van. Voor een klein gedeelte ligt dat aan mijn rijstijl: ik ben soms best een beetje een watje
, zit niet graag aan zijn mond, vraag soms iets te weinig (ben "dus" ook wel eens "stroperig" volgens mijn instructeur), maar hoef mezelf dus ook niet veel te verwijten dat ik hem zelf stuk zou rijden.

), dit keer ging het veel beter. Eerste proef liep hij geweldig en was ik 1e met 187 punten (strenge jury). 2 proef was hij leeg en 171. Er zijn ook wat mensen gediskwalificeerd en met 150 de baan uit gekomen, dus ik moet niet klagen. Ik ben dik tevreden, nu 6 wedstrijden gestart met hem en hij doet het steeds beter!
. Echt ontzettend leuk om zo samen verder te groeien!
. De vierringstrens deed Moos het goed op, maar mijn instructeur wilde hem wat meer gaan fine-tunen en vond de vierringstrens daarvoor niet geschikt. We blijven wel trens-achtig bezig, maar zijn overgestapt op een Liverpool met enkelgebroken mondstuk. Oftewel, een soort trens, maar dan met mogelijkheid tot hefboomwerking. Leidsel loopt door het bovenste sleufje en Moos begint nu echt heel fijn te lopen. We zijn er een maand mee bezig en hij heeft nog geen enkele keer verzet getoond.
.
. Voor een wagen ongeschikt omdat je veel te ver van de paardenmond af zit. Maar ook wij kunnen bitloos mennen als we willen, met een speciale neusriem en kaakgekruisde koorden.
. Hij is aanbetaald en volgende week gaat hij wrs weg.
.

)
vind wel dat ze allemaal gigantisch op elkaar lijken! Gaaf! Hadden die van jullie ook wat moeite om op gewicht te blijven in het begin toen je er mee begon te rijden? Nu dat hij gecastreerd is, gaat het een stuk beter, dus misschien lag het daar aan!
!
. Als ik zo naar de 3e foto van Bernadet hierboven kijk..... precies Moos! 

, maar dat is niet echt in zijn belang. Hij gaat dan meer stro eten en vorig jaar heeft hij daar een keer koliek van gehad. Vlas of zaagsel vind ik geen optie, wil niet dat hij uit verveling stalondeugden gaat ontwikkelen. 
!

.
) en schouderbinnenwaarts kunt rijden voor de koets
. 
.
.
wat leuk!

. Vandaag een heerlijke rit door het bos gemaakt met de marathonwagen met een Bokt-teamlid dat hier op vakantie is. Het bos is nu m.i. op zijn mooist met al dat groen, de prettige middagtemperatuur en nog zonder vliegende steekbeesten!
! Binnenkort weer een keer naar les toe, heb nog geen datum, maar ben benieuwd!
! 
.
. Het enige dat ik wel zie is dat hij ietsje meer schuimt.
. Ik denk dat hij echte lange-afstandloper wordt. Zoals hij nu ook af en toe een goed tempo opzoekt en dan de cruisecontrol erop zet, zo kan hij zonder getraind te zijn anderhalf uur doorlopen. Gewoon maar eens proberen, dan zit ik iig weer een soort wedstrijdmodus. Wil weer "ergens" mee beginnen
.