[TI] Om gek van te worden..alles helpt..maar wat helpt nou ECHT

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:45

Lepel schreef:
Wat voer je ?
Want als ik mijn Tinkerss brok en dergelijke bij ga voere , kan ik ervanuit gaan dat ze rasp krijgen....

Wanneer ik stop met bijvoeren , gaat het weer weg...

Jouw importmerrietje, heeft die het ook?

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:48

Annemeik schreef:
Je kan nog proberen:
- Sudocrem
- Cavalor Lurax

Is het nattig? Bij een friese hengst moest ik op stage elke dag fohnen en uitkammen net zo lang tot het helemaal weg was.

Werkt écht goed. Mijn paardjes met lange witte sokjes hebben beide nergens meer last van.... ik moet wel elke week smeren. En minstens een keer in de twee weken wassen

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:50

renate85 schreef:
Leon en mc thirsk.. hebben jullie miss foto's?

ik ga Woensdag even wat duidelijkere foto's maken van Ben zijn benen

Ik denk niet dat ik daar fotoos van heb, is alweer 3 jaar geleden...ik ga toch ff zoeken.
Bij Tristan waren het ook dezelfde vettige korsten in de haren.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:08

Heb je al eens Aloë Propoliscreme geprobeerd?

Caily

Re: Om gek van te worden..alles helpt..maar wat helpt nou ECHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:43

Caily heeft het ook, wassen met vanalles helpt niet, toen we wasten met sebacil tegen een mijteninvasie is het ook niet weg gegaan, zinkzalf nog geprobeerd, geen effect. Tip van iemand was Johannesolie, daar leek het zelfs erger van te worden. Ik laat het nu zo; ook zij heeft er verder geen last van. Als het erger wordt grijp ik uiteraard wel in.

Overigens krijgt Caily mooi droog hooi en enkele handjes sobere brok (Subli Ponybrok), ben ook een tijdje gestopt met brok, ook een andere brok geprobeerd, maakt allemaal geen verschil. Enige wat verschil maakte was pavo, daar werd het erger van.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:57

Onze tinker heeft ook gigantisch mok. Vorig jaar was ze er contstant kreupel van omdat haar benen er zo stijf van werden. We hadden ook alle soorten mokzalf al gebruikt. Nu hebben we sinds een halfjaar Frama Easy Mok Spray, is gemaakt van zwavel. 1 keer per week spuiten we het op de plekken en we houden het super onder controle. Het was (even?) van de markt af. Maar je kan het vast nog ergens krijgen.
Wij stonden echt bijna op het punt haar in te laten slapen, zoveel last had ze ervan. Nu loopt ze weer super soepel door dit spul :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:00

Dit klinkt meer als CPL of iets in die richting ankehoix, is heel wat anders dan een beetje krab/rasp...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:36

ik snap niet zo goed waarom iedereen alleen maar heil zoekt bij smeersels en shampoo achtige smurrie...Dat er niemand is die verder kijkt dan de neus lang is.

Huid problemen komen van binnenuit(verkeerd voeren, bacteriën etc.) je kan erop smeren wat je wilt, zolang je niet weet waar het vandaan komt zal het nooit(blijvens) over gaan.

Ik heb een oplossing voor iedereen, betaalbaar en blijvend....maar niemand wil er naar luisteren...Wil je dan wel écht je paard helpen met z'n plekken?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:41

Mijn tinker heeft het ook.
Net onder de knie.
Geen jeuk, maar wel losse schilfers en ook korstjes.
Ik mag er niet aankomen.
Het is al lange tijd hetzelfde het wordt niet erger, maar ook niet minder.
Hij draagt nooit peesbeschermers.

Hij krijgt alleen vitamine brokjes en hooi. En staat op een bijna kaal maar mooi droog weiland.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:49

Woogy schreef:
ik snap niet zo goed waarom iedereen alleen maar heil zoekt bij smeersels en shampoo achtige smurrie...Dat er niemand is die verder kijkt dan de neus lang is.

Huid problemen komen van binnenuit(verkeerd voeren, bacteriën etc.) je kan erop smeren wat je wilt, zolang je niet weet waar het vandaan komt zal het nooit(blijvens) over gaan.

Ik heb een oplossing voor iedereen, betaalbaar en blijvend....maar niemand wil er naar luisteren...Wil je dan wel écht je paard helpen met z'n plekken?

Ik heb wel interesse voor jouw oplossing.
Mijn Haflinger heeft rasp aan beide benen achteraan, dezelfde voeding als little_king.
Ik mag er ook niet aankomen, geen gezwollen been maar de korstjes gaan niet weg. En ook niet erger of minder.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:51

Waarom moet een oplossing per pb?
Osteopaat is er ook pas een bij geweest, gewoon voor een check.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:51

Sinds mijn Friese merrie care 4 life krijgt heeft zij geen mok meer gehad en is de jaarlijks in het voorjaar terugkomende schuftmijt dit voorjaar weggebleven. Opvallend ook dat zij vorig jaar zomer alleen hooi kreeg en geen last had van mok en zij de voorgaande jaren op de wei altijd mok had.
De mok die ze heeft gehad is wel eens tot pussende kootholtes opgelopen en de schurftmijt van vorig jaar deed zelfs bij het optillen van het been (bij hoeven uitkrabben) zo'n pijn dat ze haar been helemaal zijwaarst optilde, introk en dan zelf omviel. dus behoorlijk heftig. Deze winter heeft ze mok gehad, natte paddocks en begonnen haar benen weer de eerste symptomen te geven van schurftmijt. Ben overal vanaf gebleven om te kijken wat de c4L deed en ofwel het verdween ofwel het zette niet door. Voor mijn paard is voer dus wel degelijk een geweldige oplossing. Succes

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:58

omdat ik geen telefoonnummers hier op een openbaar forum ga gooien. Osteopaat is niet het juiste woord gezien die kijkt naar het beweging apparaat, maar gezien het z'n titel is spreek ik hem daarmee aan. Middels haar onderzoek kan hij zeggen wat je paard heeft en daar gepaste natuurlijke medicatie op geven.

Mijn merrie had altijd gruwelijke mok, die vervolgens oversloeg in regenrot. Na een kuur van hem was het beide weg en heeft ze er nooit meer last van gehad. Onze jonge hengst had rap toen hij bij ons kwam, hem hebben we ook laten behandelen en heeft nergens meer last van...

2641

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:01

Voor veel huidproblemen helpt zinkzalf! Gewoon bij de drogist. EERST een keer goed wassen
en dan goede laag erop. Werkt ook goed voor moeilijk te behandelen mok etc.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:01

Mijn Haf krijgt al bijna 2 jaar voeding van D&H, de safe&sound...ligt in dezelfde richting als care4life, doch dit helpt geen sikkepit hier.
Ontgiften heb ik ook al gedaan.
Het is inderdaad een probleem van binnenuit, ben ik 200% van overtuigd.
Mijn Haf heeft duidelijk problemen met haar afweersysteem en hier heb ik al hemel en aarde voor verzet.
Alles lijkt stabiel nu, behalve de rasp...die krijg ik niet minder, een duidelijk signaal dat ik nog steeds de juiste schakel niet gevonden heb!

Dus héél graag, Woogy sta ik open voor jouw advies! Via Pb of in dit topic...maakt voor mij niet uit maar er zijn misschien velen onder ons die je raad niet in de wind zullen slaan ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:03

Woogy schreef:
omdat ik geen telefoonnummers hier op een openbaar forum ga gooien. Osteopaat is niet het juiste woord gezien die kijkt naar het beweging apparaat, maar gezien het z'n titel is spreek ik hem daarmee aan. Middels haar onderzoek kan hij zeggen wat je paard heeft en daar gepaste natuurlijke medicatie op geven.

Mijn merrie had altijd gruwelijke mok, die vervolgens oversloeg in regenrot. Na een kuur van hem was het beide weg en heeft ze er nooit meer last van gehad. Onze jonge hengst had rap toen hij bij ons kwam, hem hebben we ook laten behandelen en heeft nergens meer last van...

Tja dan zal ik verder moeten zoeken, ik woon in België dus zal niet lukken dan.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:05

Een osteopaat kijkt niet alleen naar het bewegingsapparaat maar ook naar de organen enz.
Daar is een paar maanden terug bij mijn tinker niets uitgekomen.

Ik geloof ook best dat het van binnenuit komt. Maar er wordt hier al geen krachtvoer gegeven.
En met care 4 life ben ik bang te weinig te geven, dan zou ik 3/4 kilo moeten geven, dat is dus veel meer dan wat hij nu krijgt.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:07

had mijn import tinkertje ook precies hetzelfde.
kwam het door het krachtvoer.
toen ze drachtig was tijdje op merriebrok gestaan nou was een drama. daarna weer van het krachtvoer af biojna geen problemen. smeerde de plekjes waar de kortjes zaten om de dag in met uiercreme met olijfolie.

pulkte de eerste keer de kosjes met inmaseren eraf en daarna kwamen er geen kosjes meer terug als ik maar bleef smeren.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:40

Hier krijgen de tinkers dus al jaren geen krachtvoer meer alleen vitaminebrok van Derby en heb nooit meer problemen gehad met mok en rasp, pavo is wat dat betreft het ergst van allemaal! Vooral de import tinkers kunnen er echt niet tegen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:08

Eens met KMD en Hijadelaluna. Hoe meer je er aan prutst, hoe erger het wordt. Mijn merrie heeft het al elf jaar en heeft er geen last van. Het is erger in het voor- en najaar, en waarom? Omdat dan de weerstand minder is door het verharen. Hoe meer troep je erop smeert of in je paard stopt, hoe erger het wordt. Ben het wel eens dat als je een Tinker overvoert, het erger wordt. Sober houden en sober voeren, voor zover het paard dat lichamelijk aan kan natuurlijk. Mijn bijna 25-jarige merrie wordt bijgevoerd, die valt anders teveel in 's winters. Zij krijgt muesli van Subli.
Zelfde met mijt. Ik ben er na 11 jaar niet van overtuigd dat er íets is wat zorgt voor 100% wegblijven van mijt. Jes heeft er last van als haar (huid)weerstand minder is, dan behandel ik het 2x met Frontline en is het ook klaar. Ook hierbij geldt: hoe meer troep je erop smeert, hoe zwakker de huid wordt. En een zwakke huid is ideaal voor mijten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:11

Heb je een linkje naar die derby?
Ik voer de marstall force ik zou het verschil dan wel willen weten.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:24

Mijn pony had ook mok. Ik heb eerst sudocrem geprobeert maar dat hielp voor geen meter. Ik heb de dierenarts erbij gehaald die heeft het geschoren. Ik moest de eerste 3/4 dagen hem in soort verband zetten met een folietje ertussen. En dan het zalfje (hydrocortiderm) erop smeren. Als je de zalf erop smeert en hem weer in de wei zet dan gaan de zalf er niet goed in. Dat folietje zorgde ervoor dat de zalf alleen maar de huid in kon. Na de eerste 4 dagen was het ergste al weg. Hij heeft de eerste 4 dagen alleen maar op stal gestaan en daarna kon hij weer een paar uurtjes naar buiten. Mijn pony had het wel in zijn kootholte.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:49

Laatst bijgewerkt door mindful op 30-04-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:52

Die had ik ook gevonden, maar dacht dat het merk derby was dus deze weer weg geklikt :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:56

sorry dat ik er zo tussen spring, maar ik weet echt een geweldig middel voor je!!

het heet panolog en het komt uit belgie of duitsland... is iig niet in nederland te krijgen maar via een omweg kan je er vast wel aan komen denk ik :D

je hebt echt maar heel weinig nodig, bijna maar een druppeltje per plekje, dat gewoon heel dun uitsmeren en binnen een week garandeer ik je zekerweten resultaat!!! paarde behandeld ermee die echt diepe kloven hadden maar dat genas geweldig met dat spul!!!

ik hoop dat je er wat aan hebt ;)