Welsh Cob dekhengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PetronellaC

Re: Welsh Cob dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 11:19

Ik wil graag een kleur zoals valk, palomino of zelfs cremello of perlino , maar het moet wel iets meer hebben dan kleur alleen, gebrek aan bone of een lelijk hoofd vind ik dan weer "erger" dan een kleur . Beweging en karakter is ook belangrijk, en een cob moet daarin uitblinken

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:59

Volgens mij vind je weinig van die vreemde kleuren in Nederland onder de Cobs. Maar ik heb eerlijk gezegd mezelf er niet in verdiept. Want ik vind valk, cremello en perlino zelfs niet mooi. Dus ik wil dat ontwijken met fokken, haha.
Wat heb je voor merrie? Zijn er punten die je wilt behouden en wat wil je verbeteren?
Arvalon in Duitsland heeft ook wel hengsten met verdunningskleur.

President is vind ik op gebied van hengsten momenteel denk wel de beste in Nederland.

PetronellaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 09:08

Ik zou iets meer massa en maat in mijn merrie willen hebben, en wat meer utdrukking in het hoofd.
Bone is okay. Beweging ook, maar mocht iets meer actie hebben.
Van karakter is ze okay, toen ze eenmaal gewend was thuis, is ze vrij vlot vooruit gegaan met het inspannen. super verkeersmak, alle grote vrachtwagens en landbouwverkeer bekijkt ze niet eens.
Fijne pony om mee te werken.
Dus daar ben ik wel tevreden mee.

Emmablodwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:34

Okee, jaa als je echt kleur wil moet je misschien overna denken om je merrie in wales te laten dekken.
Ik weet alleen een perlino hengst in belgie maar ik vind persoonlijk de nafok daar niet goed van.

President heeft een heel mooi hoofd met sprekend oog, veel bot en houding en geeft super karakters door. jaarling wat wij er van hebben is kuiken mak, super braaf met bekappen op de trailer en in de omgang.
En wat je zegt dat je graag een valk wilt heb je met zwart daar meer kans op. Voor foto's van WPCV Houten waar president reserve dagkampioen werd staan op de site van Dyonne. Waaronder een paar hele mooie fotos van zijn hoofd, super dyonne echt gaaf

Afbeelding

Afbeelding