Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LoveBodin schreef:Kan het niet zijn dat er juist op die plek de cellen meer kans hebben op pigment?
Omdat, als een paard een witte aftekening heeft, dit in de genen zit.
En het kan best zo zijn, dat dit 'ding' zich juist zo aftekent, toch?

troi schreef:En hoe komt het dat klonen andere aftekeningen kunnen hebben dan de donor??

LoveBodin schreef:Nu weer even over de blessen:
maar hoe kan het dan dat de bles van vader/zoon oid wel veel op elkaar lijkt, en die van klonen niet?
Of ligt het er ook aan waar de cellen met kans op pigment vermindering zitten?
Of is dat toeval? Dat de bles op elkaar lijkt?
LoveBodin schreef:Fletie, dat heeft met homozygoot en heterozygoot te maken.
Twee bonte paarden kunnen prima twee effen paarden maken.
Twee mensen met bruine ogen, kunnen ook een kind met blauwe ogen krijgen
Stel, een bont paard (ik ga nu even op de katten-theorie af), is twee dominante allelen, A (bruin) en B (wit). De ouders zijn beide AB en AB.
Ze geven echter maar één allel door. Dit kan dus best bij beide A zijn, dus dan krijg je een bruin veulen
Nu weer even over de blessen:
maar hoe kan het dan dat de bles van vader/zoon oid wel veel op elkaar lijkt, en die van klonen niet?
Of ligt het er ook aan waar de cellen met kans op pigment vermindering zitten?
Of is dat toeval? Dat de bles op elkaar lijkt?
Kan het ook zo zijn, dat de grootte van de bles genetisch bepaald is?
Dan zou het van Fletie makkelijk kunnen, dan heb je weer 't zelfde verhaal als hierboven..
Dat van het bont x bont weet ik wel. Beide ouderdieren zijn heterozygoot voor bont, hetgeen van tevoren ook bekend was. Desondanks had ik 75% kans op bont (25% homozygoot + 50% heterozygoot) en 25% kans op effen. En de 2 veulens uit dezelfde combinatie vielen dus helaas in die 25% categorie

).

) maar op deze foto is 1tje wel heel duidelijk te zien, die is ook echt pas later gekomen;