Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TanteFlavie schreef:Max rijd ik ook bitloos, kingekruist. Kaakgekruist werkt helemaal niet ... touwhalster was ook niet ideaal, net als een sidepull...
Bitloos kan ik hem met mijn pinken rijden, met bit ..... is het continu een gevecht.
Ben omgeschakeld omwille van tandproblemen. (vastgesteld door tandarts die iedere 6 maanden komt)
TanteFlavie schreef:Hij verstaat dit niet zo goed denk ik, het duurt even eer hij begrijpt wat ik vraag.... en hij is dan "te sterk". Eigenlijk is dat niet goed verwoord. Kingekruist gaat "vanzelf" met pinken, kaakgekruist "verstaat" hij niet. Met touwhalster vond ik dat dit "te erg schoof" op zijn hoofd, en zelf vond ik het niet leuk dat die knopen druk gaven op zijn neus. IK hield er niet van, IK voelde me er niet goed bij.
Momenteel heb ik de kingekruiste versie aan een "halsterhoofdstel" bevestigd, en dat gaat supergoed. Ik heb ook een "omgebouwd" lederen hoofdstel, dit wil zeggen, de neusriem is kingekruist aangepast en ook dat gaat super.

TanteFlavie schreef:Een paard dat wil gaan... gaat... Of dit nu bitloos is of mét bit. Ik heb het zelf meegemaakt, zowel bitloos als met bit.
Max nam steeds zijn bit vast, en dan had je NIETS te zeggen. Ook niet op hulpen of op stem of op...
Bitloos gaat goed, maar ook bitloos is mijnheerke met mij al vertrokken. Toen ben ik te voet naar huis gekomen (paard in de hand) en toch wel een dikke 16 km als het niet meer was. Telkens ik opstapte vertrok hij weer. Dus opteerde ik om te voet naar huis te gaan.
Een voorbijrijdende auto heeft me toen gigantisch de les gelezen. Hij weet het voorval aan het bitloos rijden. Roepen en tieren dat die man deed... én beweren dat ik niet verzekerd zou rondrijden zonder bit. Navraag bij mijn verzekering sprak dit tegen.
Voor vragen ofzo stuur maar pb