CGJ12 schreef:Amerikaanse praktijken heb ik eigenlijk ook geen zin in.
In het vervolg vertel ik er verder niks bij als iemand een paard van me wil.
Zeg ik wel: je bekijkt hem zelf maar, ik kan niks beloven.
Gaan wij ook doen.
Tot de voordeur.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:Amerikaanse praktijken heb ik eigenlijk ook geen zin in.
In het vervolg vertel ik er verder niks bij als iemand een paard van me wil.
Zeg ik wel: je bekijkt hem zelf maar, ik kan niks beloven.
Crissy schreef:Binnen een half jaar terugbrengen als hij niet aan de verwachtingen voldoet ........ dat betekent dat iemand die geen steek kan rijden een grandprix paard kan verzieken zodat hij geen pas meer loopt en hem dan terugbrengen, de verkoper krijgt dan een waardeloos paard terug en is al zijn africhtingswerk voor niets geweest.
Degene waar ik dit topic voor geplaatst heb heeft zelf stallen en weiland bij huis en zij heeft al meerdere paarden van groen naar hoog niveau gereden en ze dan weer verkocht.
Nu wil ze dan uit gaan kijken naar een merrie die ze na het behalen van het sportpredicaat in gaat zetten in de fokkerij. De bedoeling is dan om zelf opvolgers voor de sport te fokken die eventueel ook goed verkoopbaar zijn, dus het moet iets goeds zijn.
Crissy schreef:Zij is niet echt handelaar, maar ze verkoopt ze als er mee uitgereden is. Haar paarden zijn allemaal goed terechtgekomen en de meeste komen op lager niveau met de huidige eigenaren. Ze heeft meestal ruinen gehad,maar omdat ze nu zelf stallen heeft vindt ze het leuker om dan zelf wat te gaan fokken. Ze is in de fokkerij nog onbekend is ze is zich nu een beetje aan het orienteren. Haar man wil graag dat de paarden blijven en ze heeft hem beloofd dat de eventuele merrie dan voor altijd blijft en haar nakomlingen gaat zij dan mee aan de gang.
Haar paarden hebben het goed met buitenboxen en weidegang
Crissy schreef:Binnen een half jaar terugbrengen als hij niet aan de verwachtingen voldoet ........ dat betekent dat iemand die geen steek kan rijden een grandprix paard kan verzieken zodat hij geen pas meer loopt en hem dan terugbrengen, de verkoper krijgt dan een waardeloos paard terug en is al zijn africhtingswerk voor niets geweest.
essie79"]
[quote="Crissy schreef:Binnen een half jaar terugbrengen als hij niet aan de verwachtingen voldoet ........ dat betekent dat iemand die geen steek kan rijden een grandprix paard kan verzieken zodat hij geen pas meer loopt en hem dan terugbrengen, de verkoper krijgt dan een waardeloos paard terug en is al zijn africhtingswerk voor niets geweest.
ceasario schreef:Waar lees je dat?
CGJ12 schreef:Daar denkt de opa van Daniëlle van Aalderen echt heel anders over hoor!
En het lijkt erop dat ie Mr Moskowicz kan betalen, dus ik voel al aan mijn water dat Sjef en Anky over de brug zullen moeten gaan komen........... (tenzij Mr Moskowicz óók al tot de vriendenclub Sjef behoort)
En dit is maar een voorbeeld, van wat ons in de toekomst allemaal nog te wachten staat...............