Jazz merrie zoekt nuchtere dressuur hengst!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Re: Jazz merrie zoekt nuchtere dressuur hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:14

Hmmm, dressuurhengst, hoogbenig, goed bewegen, grootramig, koel karakter: Bon Bravour al eens overwogen?
Als je weer Gelders wilt, is Wilson dan misschien wat? Die schijnt hele fijne karakters te geven.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 03:53

Een evenwichtsmodel met goed karakter. +:)+

aukv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:40

Ik zou voor De Niro gaan. Hij is nu erkend bij het KWPN. Wij hebben vorig jaar een heel fijn veulen van hem gehad uit een rillerige Metall merrie.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:26

s0173957 schreef:
Koele karakters, kijk naar Rubinstein-bloed.

Bv Romanov, Royal Diamond, Rubin Royal,...

Ik heb een paar jaar geleden een veulen gefokt met Ribin Royalzoon, Rubin Cortes. Veulen was echt een goedzak en dat is hij nu nog steeds.
Rubin Cortes staat momenteel als ik me niet vergis bij Edward Gal. Een enorme beweger!

https://www.youtube.com/watch?v=eaFPusy8lrc

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:20

Rubin Royal ken ik er ook één van, een rillerige ruin.. Wel een mooi beest, maar qua karakter??

Bon Bravour is idd ook een goede keuze!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:00

Bon Bravour is inderdaad erg leuk. ken er een nakomeling van zeer fijn kind.
En Gameboy (Gribraldi x pion) ook al is het een griebel hij schijnt zeer koel te zijn. een vriendin van me heeft hem bezocht toen ze opzoek was naar een hengst voor haar merrie.

En de dreamcatcher is ook een fijne, een paar nakomelingen van in me handen gehad en waren zeer fijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:25

Van BB z'n nakomelingen is onder het zadel toch nog niks gekend?

En Rubin Cortes staat ondertussen bij Köschel.

Als je een braaf, bewerkbaar karakter wilt moet je bij Rubinstein zijn.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:30

Nee van bb is ook nog niks oud genoeg voor onder het zadel geloof ik. maar de nakomeling die ik ken is nu een jaarling, nu verkocht, maar die heb ik de eerste 7 mnd veel in de handen gehad en was erg braaf. vindt dat al vaak een goed iets voor de toekomst.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:35

mala26 schreef:
Nee van bb is ook nog niks oud genoeg voor onder het zadel geloof ik. maar de nakomeling die ik ken is nu een jaarling, nu verkocht, maar die heb ik de eerste 7 mnd veel in de handen gehad en was erg braaf. vindt dat al vaak een goed iets voor de toekomst.

Ze zijn pas echt braaf te noemen als ze een half jaar onder het zadel lopen en nog niet stout zijn geworden.
Paarden die als veulentje kipmak waren, kunnen onder het zadel echt ineens omslaan naar bijkans nare loeders. Even afwachten dus nog :D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:57

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het ook wel eens andersom beleefd. Dan zijn ze aan de hand bijna ondelbaar, je gooit er een zadel op en ze zijn zo mak als een lam.

Heb je al een keuze gemaakt?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:20

Dees schreef:
mala26 schreef:

Ze zijn pas echt braaf te noemen als ze een half jaar onder het zadel lopen en nog niet stout zijn geworden.
Paarden die als veulentje kipmak waren, kunnen onder het zadel echt ineens omslaan naar bijkans nare loeders. Even afwachten dus nog :D

Exactly my point...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:16

Hoe oud is het Sorento veulen dan?
Ik weet niet, of hij op deze merrie pas, en hij staat in Frankrijk....maar ik ken een stel hele fijne en brave paarden van Sandreo. Ze zijn mooi, lief én braaf onder het zadel. Oja, en ze doen het ook nog eens goed op wedsrijden .

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:10

Special Agent Amour!! (San Amour x Polidiktus van de Helle)
Hij is heel hoogbenig, voldoende massa, sterk achterbeen, mooie schoudervrijheid en nuchtere veulens!
De beste dressuurcijfers in Schlieckau, Westfalen maar ook BWP gekeurd dus OCD-vrij!!
Geeft erg nuchtere veulens, ik ben heel erg blij met mijn exemplaar van vorig jaar (uit een springmerrie: Castelino vd Helle x First Mate xx)

Special:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrieveulen van vorig jaar, een echte schat!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5716_n.jpg

veulen 8 dagen:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6269_n.jpg

veulen 2 weken:

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9380_n.jpg

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9186_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1610_n.jpg

Veulen 3 weken. Op de achtergrond is niet haar moeder maar halfbroer vd moeder (V:Abanos):
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6455_n.jpg

Veulen 2 maand
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8756_n.jpg

veulen 2,5 maand
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6856_n.jpg

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:35

Wij hebben ook een jazz merrie gehad.Die is gedekt met San Remo 2x (zonde dat deze hengst niet meer beschikbaar is) en met Negro.
De Negro zat het mooist in elkaar.Heel mooi front en heeft het achterbeen ook enorm verbeterd van de moeder.Karakter is top.Alleen hoogbenig is een risico wat je gaat nemen.

Je kunt ook naar Chippendale of Everdale gaan.Dan heb je de kracht van Negro en de lange benen van LL.
Mijn Olivi heeft dit jaar een top veulen gekregen van Chippendale.Bloedmooi en enorm front.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:15

Sev schreef:
Special Agent Amour!! (San Amour x Polidiktus van de Helle)
Hij is heel hoogbenig, voldoende massa, sterk achterbeen, mooie schoudervrijheid en nuchtere veulens!
De beste dressuurcijfers in Schlieckau, Westfalen maar ook BWP gekeurd dus OCD-vrij!!
Geeft erg nuchtere veulens, ik ben heel erg blij met mijn exemplaar van vorig jaar (uit een springmerrie: Castelino vd Helle x First Mate xx)

OCD vrij bestaat nog niet. Of beter je weet niet of hij OCD vrij is. Hij heeft zelf geen OCD. Dat is inderdaad al beter dan een hengst die wel OCD heeft.

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:09

Ik denk dat iedereen wel verstaat wat ik onder OCD-vrij bedoel...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:58

Sev: mooi veulen heb je zeg (inmiddels jaarlinger toch?) :D Super foto's, ben fan ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:49

Sev schreef:
Ik denk dat iedereen wel verstaat wat ik onder OCD-vrij bedoel...

Nee dat weet niet iedereen.

Het impliceert namenlijk dat de hengst het niet kan vererven.(en dat weet je op dit moment nog niet)
Niet iedereen is volledig op de hoogte van de nieuwste inzichten rondom OCD vererving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:30

Giolli schreef:
shagya schreef:
Wat wil je verbeteren is altijd de 1e vraag.
Bij Jazz denk ik dan al snel aan karakter.

Ja, inderdaad. Wat minder rillerig.
Een sterk achterbeen en hoogbenig, dat zoek ik...

Ik heb hier niet zo veel verstand van, kwam je topic toevallig tegen en las dit. Heb je al aan Houston gedacht? Ik vind Houston nakomelingen altijd heel fijn en koel in het hoofd, ze staan bekend om hun sterke achterbeen :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:06

Je kan ook nog denken aan de gelderse hengst die nu in het verrichtingsonderzoek staat.

Die kan me een partijtje pattent springen. Dat is een Negro x Elegant x Zichem.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:13

Emmaa_ schreef:
Ik vind Houston nakomelingen altijd heel fijn en koel in het hoofd, ze staan bekend om hun sterke achterbeen :j

Ik weet niet welke jij kent, maar daar staan ze alles behalve voor bekend over het algemeen :+

Ik vind die zwarte 'belg' wel een pracht van een dier zeg :wow:
Die kende ik helemaal niet.

Rubiquil staat natuurlijk ook wel bekend om zijn brave nakomelingen, maar dan moet je merrie zelf wel een sterk achterbeen mee brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:15

Sizzle schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik vind Houston nakomelingen altijd heel fijn en koel in het hoofd, ze staan bekend om hun sterke achterbeen :j

Ik weet niet welke jij kent, maar daar staan ze alles behalve voor bekend over het algemeen :+

Ik vind die zwarte 'belg' wel een pracht van een dier zeg :wow:
Die kende ik helemaal niet.

Rubiquil staat natuurlijk ook wel bekend om zijn brave nakomelingen, maar dan moet je merrie zelf wel een sterk achterbeen mee brengen.

Oh de Houstons die ik ken vind ik allemaal super in de omgang hoor, mooie paarden ook met veel body over het algemeen. Maar nogmaals, ik heb er dan ook niet zo veel verstand van :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:46

Ik heb zelf ook Houstons en die zijn heus niet heter dan andere kwpn-ers. Ze zijn een beetje brutaal maar dat heeft zeker ook zijn pluspunten (als in: een brutale is niet ril). Ik weet niet of ik een Houston op een Jazz zou zeggen, maar in geval van Valdez heeft dat wel leuk uitgepakt dus het kan wel.

Heb zelf ook met Rubiquil gefokt en de claim dat de merrie dan voldoende achterbeen moet meebrengen, ben ik het niet mee eens. Rubiquil geeft ruim voldoende kracht mee aan zijn nafok. Superfijn karakter trouwens! Zorg er wel voor dat je merrie 'bloed' genoeg heeft, anders fok je met Rubiquil ook makkelijk zo'n platte trage. Ik had uit mijn Balzflugmerrie toen wel een heel mooi veulen/paard.

Is het trouwens tegenwoordig mode om bij ieder verzoek voor een hengstkeuze met Gelderse hengsten op de proppen te komen?

minimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 02:01

en bretton woods? super gaaf!!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:34

Dees schreef:
Is het trouwens tegenwoordig mode om bij ieder verzoek voor een hengstkeuze met Gelderse hengsten op de proppen te komen?

TS is niet vies van Gelders bloed. Ze rijdt de Gelderse Sirius zelf.

Daarnaast is het een openbaar forum. Iedereen mag een advies geven, hoe onzinnig dat advies in andermans ogen ook mag lijken.(al adviseer ik een shetlander)
Het is tenslotte aan de merriehouder wat deze met het advies gaat doen.

Voor jou mag het lijken dat ik steeds maar weer met die Gelderse Hengsten aankom. Dat klopt ook deels maar dat is vaak naar aanleiding van een pb van de bestreffende TS of een Gelderse eventueel ook passend zou kunnen zijn.

Als TS zich daar aan stoort of geen gebruik wenst te maken van een Gelderse hengst dan laat ik het daar ook bij.