Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, ben er nu nog steeds niet uit wat ik nou wel of niet kan doen haha.
...
. Sappos schreef:Sowieso is het nu te koud om met koud water te wassen.
. Tuurlijk is het dan voor jezelf.Sappos schreef:Zou ik absoluut niet doen, koude water op warme spieren. Moet je zelf weten maar ik doe het niet. Daarnaast is afspuiten heeeeel iets anders dan wassen. Zeker als de shampoo in die dikke haren zit moet je lang afspoelen en daar worden ze heel koud van.
Manon_S schreef:Geen enkel paard schiet echt op met ''gewoon wassen;;. Tuurlijk is het dan voor jezelf.
Maar ik stoor me er gewoon zo ontzettend aan elke keer als ik poets, zie ik steeds grijze vlekken etc.
Het heeft ook absoluut geen haast en kan ook heus wanneer het nog warmer is en wanneer het warmere weer ook aanhoud.
Maar ik vind het wel prettig om haar te wassen, zal zij misschien ook wel lekker vinden want ze heeft overal jeuk en wie weet wordt het hierdoor ook wel even wat minder.
Als je paardje dag en nacht buiten staat (heel goed!) snap je toch dat hij z'n vacht en vetlaag nodig heeft als het koud is of als het regent? Een buitenpaard wassen vind ik echt not done, tenzij het hoogzomer is en er de komende tijd geen regen verwacht wordt. Het stof en de schilfers zitten er met een REDEN.