Hengst First Promise (v Fidertanz)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: Hengst First Promise (v Fidertanz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:08

Dan zou ik hem idd laten staan. Ik vond hem idd kleiner ogen dan 1.68 en daarbij ook erg beknopt. Ik ben bang dat hij iig niet vergrotend gaat fokken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:16

rindin schreef:
Dan zou ik hem idd laten staan. Ik vond hem idd kleiner ogen dan 1.68 en daarbij ook erg beknopt. Ik ben bang dat hij iig niet vergrotend gaat fokken.

Bijna alle paarden die nog geen 3 jaar oud zijn, lijken beknopt. Dat trekt meestal wel weg, tot zo rond 3,5/4 jaar oud.

Kwa type is hij absoluut wel okee, en de bewegingen zijn extra. Op een merrie met voldoende maat zou ik hem wel durven gebruiken.
Geen idee wat het dekgeld doet, eigenlijk... Is dat al bekend?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:07

Op de hengstenshow waar ik de hengst zag heb ik niet goed kunnen beoordelen of de 1.68 juist is.. Maar ik begrijp uit bovenstaande reacties dat hij aan die maat nog niet komt.. Jammer!
Al is 1.64 niet klein, iets meer maat zou toch niet verkeerd zijn..

Dees schreef:

Op de website van Lauw van Vliet:
"Dekgeld: € 700,- bij verzending € 750,- gust € 450,- retour"

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:37

Dees schreef:
rindin schreef:

Bijna alle paarden die nog geen 3 jaar oud zijn, lijken beknopt. Dat trekt meestal wel weg, tot zo rond 3,5/4 jaar oud.

Kwa type is hij absoluut wel okee, en de bewegingen zijn extra. Op een merrie met voldoende maat zou ik hem wel durven gebruiken.

Precies, als de merrie genoeg maat heeft... Maar voordat er een beetje bekend is hoe hij fokt, zou ik het niet aandurven. Maar dat komt ook omdat ik zelf lang ben. Als hij zelf boven de 1.70 uit zou komen, dan zou ik hem wel willen gebruiken. Verder is het gewoon een geweldig dier.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:07

Hoi,

Weet iemand of er iets mis is met de site van Lauw van Vliet?
Ben op zoek naar meer info over de hengst First Promise maar krijg steeds een foutmelding -O-

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:30

ajesca123 schreef:
Hoi,

Weet iemand of er iets mis is met de site van Lauw van Vliet?
Ben op zoek naar meer info over de hengst First Promise maar krijg steeds een foutmelding -O-

Bij mij doet de site het nu ook niet :( (nog niet eerder gehad bij de site van Lauw van Vliet)
Hopelijk morgen is het weer verholpen...

rox11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:06

THNX rivella light :)

Ik heb ook op stal naast de fidertanz gestaan en groter dan 1.64 m is hij wel. Bovendien is het beestje net 2,5 jr oud he, hij groeit nog eens een keer zo lang door... Dat hij een merrie met maat nodig heeft kan idd zijn, de tijd zal dat leren [ook een hengst als apache/ UB40 heeft bij voorkeur een merrie nodig met lengte en maat.] Ik wil hem graag gebruiken op mijn ster preferente merrie van Norway [=jazz x ulft x amor] x contango en die is 1.73m hoog. Dacht eerst aan haar ster eptm dochter van Florencio [1.69 m] maar misschien worden de voeten dan wel smal/klein, die heeft nl erg fijn beenwerk. Die doen we dan maar bij dundee m, ook een erg veelbelovende jonge hengst.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 21:46

rox11 schreef:
Ik heb ook op stal naast de fidertanz gestaan en groter dan 1.64 m is hij wel. Bovendien is het beestje net 2,5 jr oud he, hij groeit nog eens een keer zo lang door... Dat hij een merrie met maat nodig heeft kan idd zijn, de tijd zal dat leren [ook een hengst als apache/ UB40 heeft bij voorkeur een merrie nodig met lengte en maat.] Ik wil hem graag gebruiken op mijn ster preferente merrie van Norway [=jazz x ulft x amor] x contango en die is 1.73m hoog. Dacht eerst aan haar ster eptm dochter van Florencio [1.69 m] maar misschien worden de voeten dan wel smal/klein, die heeft nl erg fijn beenwerk. Die doen we dan maar bij dundee m, ook een erg veelbelovende jonge hengst.

Ik heb Dundee M nog niet real life gezien, maar lijkt mij (voor zover ik dat kan beoordelen..) een heel geschikt paard om mee te fokken! De hengst is een belofte voor de toekomst.
Nog even over de maat van First Promise gesproken, ben het met je eens Rox11 dat de tijd het zal leren.. maar verwacht zeker dat je op een merrie van 1.73 geen kleintje hoeft te verwachten als je haar dekt met de Fidertanz

RivellaLight schreef:
Bij mij doet de site het nu ook niet :( (nog niet eerder gehad bij de site van Lauw van Vliet)
Hopelijk morgen is het weer verholpen...

Website van Lauw van Vliet doet het bij mij ook nu nog niet.. :(

rox11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:07

*\o/*
Hallo Luitjes,

Ik heb enig navraag/speurwerk gedaan mbt first promise en zowel moeder als grootmoeder als overgrootmoeder zijn 1.69m - 1.70m +. Lijkt me dus dat hij wel maat krijgt en ook zal geven.... Ook is overgrootmoeder benelux kampioen! Misschien goed nieuws voor de mensen die nog twijfelden omtrent de maat!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:28

rox11 schreef:
*Ook is overgrootmoeder benelux kampioen!

Benelux-kampioen in wat?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 20:03

Hebben jullie de advertentie al gezien in de nieuwe Hoefslag?

Afbeelding
bron: Hoefslag nr.5 mei 2013

ajesca123

Re: Hengst First Promise (v Fidertanz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:46

Ja mijn merrie gaat zeer waarschijnlijk bij First promice.
Het wordt haar eerste veulen dus weet natuurlijk nog helemaal niet wat ze zelf mee gaat geven en vind het dan juist met een jonge hengst wel een leuke uitdaging.
Qua bloed zouden ze op papier naar mijn idee goed passen en tja de rest is toch afwachten.
Daarbij is het dekgeld ook zeer redelijk dus we gaan de gok gewoon wagen

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 06:56

Het is een knappe hengst maar van al t Fidermark bloed is toch wel bekend dat je een beetje geluk moet hebben met de maat. Er worden nogal eens kleintjes geboren, ook uit grote merries en Epony's heb ik er ook al van gezien.....beknopt zijn ze meestal wel.