AES paspoort niet geldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:01

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:39

Ik denk dat een "oprichter" in een niet democratische club zich snel "zijn"- "stamboek" toe eigent.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:17

janderegelaa schreef:
Peterina schreef:
Bel gewoon naar het AES in Engeland (+44.1444 484840) en vraag of je aan de hand van het papiertje ook een AES paspoort kan krijgen. Desnoods scan een kopie van wat je hebt en stuur het via email naar secretary@angloeuropeanstudbook.info. Dit kan in het Nederlands of Engels.
Meer hoeft je echter niet te doen.

Nee, het moet via http://www.angloeuropeanstudbook.co.uk ik heb het uitgezocht. Minderman is ontslagen en spartelt nog wat na maar heeft niets meer te vertellen.

Minderman is onslagen van het Anglo European Studbook Ltd als directeur van deze BEDRIJF.
Het Bedrijf (ltd) is opgekocht door Van den Oetelaer en club.
Maar de organisatie (activa's, passiva's, schulden, ledenlijsten, 'erkenning', enz enz) is niet mee verkocht en zijn overgedragen naar een nieuwe 'eigenaar' (volgens Engelse Wetgeving).

Alles wat betreft de werking van de stamboek in handen van de engelsen dus als je iets gedaan wilt hebben met het paspoort of vragen over paarden enz dan moet je bij het engelse kantoor zijn op de telefoonnummer en email adres zoals al aangegeven.

janderegelaa

Re: AES paspoort niet geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:34

Als je de berichtgeving van horses.nl nou eens leest een stukje hierboven dan weet je dat je verhaal niet klopt. Het AES staat ook nog steeds geregistreerd als erkend en als directeur staat van den Oetelaar. Henk Minderman kon het AES niet eens verkopen want hij heeft maar 20% van de aandelen. En de andere aandeelhouders hebben hem eruitgegooid.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:37

janderegelaa schreef:
Als je de berichtgeving van horses.nl nou eens leest een stukje hierboven dan weet je dat je verhaal niet klopt. Het AES staat ook nog steeds geregistreerd als erkend en als directeur staat van den Oetelaar. Henk Minderman kon het AES niet eens verkopen want hij heeft maar 20% van de aandelen. En de andere aandeelhouders hebben hem eruitgegooid.

Als je de HUIDIGE stand van zaken weet ... ivm inbeslagname ... dan krijt je een heel andere kijk erop dan de verkleurde verhaal van de Nederlandse clubje. ;)

Nogmaals het gaat over het overnemen van een ZAAK niet het overnemen van een organisatie ... volgens Engelse wet.

En dan berichtgeving van horses.nl ... door wie geschreven en van wie gekregen :(:)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:45

Peterina schreef:
janderegelaa schreef:

Als je de HUIDIGE stand van zaken weet ... ivm inbeslagname ... dan krijt je een heel andere kijk erop dan de verkleurde verhaal van de Nederlandse clubje. ;)

Nogmaals het gaat over het overnemen van een ZAAK niet het overnemen van een organisatie ... volgens Engelse wet.

En dan berichtgeving van horses.nl ... door wie geschreven en van wie gekregen :(:)

Laat maar zien die inbeslagname dan. Daar moet berichtgeving van zijn. Tenzij je het van Henk Minderman hebt natuurlijk ;)

En als je een zaak overneemt dan neem je ook de organisatie over. Dat zou hetzelfde zijn als je een bakkerij koopt en vervolgens geen brood mag bakken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:52

Wetgeving in Nederland en Engeland zijn anders ... en daar wringt het schoentje.

De artikels in horses.nl zijn erg eenzijdig en daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Ik heb de DEFRA zelf gebeld en andere instanties in Engeland ... vandaar mijn informatie. Het is niet zo 123 zoals aangegeven wordt in de Nederlandse berichtgeving.

Voor de rest wacht ik gewoon af tot de officiële Press Release komt ... OK die komt dan van de Engelsen maaaar die wordt dan wel aangezien als zijnde officieel en daarom van toepassing in Engeland (wettelijk gezien).

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:26

Peterina schreef:
Wetgeving in Nederland en Engeland zijn anders ... en daar wringt het schoentje.

De artikels in horses.nl zijn erg eenzijdig en daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Ik heb de DEFRA zelf gebeld en andere instanties in Engeland ... vandaar mijn informatie. Het is niet zo 123 zoals aangegeven wordt in de Nederlandse berichtgeving.

Voor de rest wacht ik gewoon af tot de officiële Press Release komt ... OK die komt dan van de Engelsen maaaar die wordt dan wel aangezien als zijnde officieel en daarom van toepassing in Engeland (wettelijk gezien).

Grappig, ik heb óók gebeld namelijk...en daar was het verhaal anders.

Dus we wachten op de Press Release, dat lijkt me het makkelijkst.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:20

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:55

De waarde van papier is vrij laag mits er een aantekening, krabbel staat van Rembrand of iets in die richting.
EU erkenning is nog steeds van kracht, dus je kan gewoon registreren, namen en aftsamming netjes in de paspoort.
Maakt voor de waarde helemaal niks uit. Als je een paard hebt dat jong is en goed presteerd, is de waarde optimaal.
Of die dan AES, NRPS, of papierloos is maakt minder uit.

AES Nederland is gewoon erkend. EU erkening is gewoon van kracht. Ze hebben gewoon een stamboek onder de naam AES. De naam die ook in de lijst staat van de door het kwpn erkende stamboeken, die zij erkennen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:18

Volgens de Defra ligt de erkenning nog steeds bij het AES en niet bij het nieuwe bedrijf. Grappig is dat allebei de bedrijven exact hetzelfde postadres hebben. Ben ik toch wel benieuwd wie de brievenbus leegt...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:49

De erkenning ligt niet of noch bij de ene, deze is voor het AES en diens gekoppelde of overgonemen zaken actief. In de huide situatie dus gewoon beide. Hoe was het samenwerkingsveband geregeld? Deze was er, want AES nederland bestaat? Is er een samenwerking stop gezet? Wat als delen worden overgenomen? Wat gebeurd er dan met het oude en of in deze overgenomen zaken? Zit knap lastig in elkaar, maar AES word één en het zelfde, kost even tijd, maar kan niet anders.
Nederland is een vernoot ten opzichte van het engelse. Beide gelijk, meer gelijk geworden dan dat men in engeland denkt. Juridisch durf ik het niet te zeggen en kan men het niet weten. Vernoot 1 en vernoot 2, misschien is er zelfs een vernoot 3, gaan los verder, dat kan.Vernoot 1 laten we deze het engelse noemen, want zo lijkt het, wil beïndigen, of niet meer verder, deze heeft de stekker er uitgetrokken, zeer dom, want vernoot 2, misschien samen met 3, mogen verder, hebben de rechten, want 1 stapt er uit en kan en mag niet verder onder diens naam. Beetje plat maar zo is die ongeveer. Langleve Van oetelkaar hahhah :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:33

Het AES staat niet op de lijst erkende stamboeken Nederland van de PVE. Ik moet vanmiddag terug bellen voor meer info betreft het paspoort wat ik heb. Maar volgens de mevrouw die ik had was het niet wettelijk geldig, maar vanmiddag is er iemand met meer verstand er van :)

Daarnaast heb ik goed nieuws betreft de hengst, hij is wel approved goed gekeurd voor Engeland dus haar papier kan zowel naar KWPN of NRPS overgezet worden, want AES engeland wordt door beide stamboeken erkend en paardje heeft 44% volbloed dus voldoet ook nog aan de 12% regel voor NRPS.

Dat papier geen waarde vermindering geeft vind ik niet helemaal waar, zeker bij een merrie kan het ineens geen papier meer hebben wel degelijk tot waarde vermindering leiden. Ook als je naar de huidige markt kijkt, een paard zonder papieren van de zelfde leeftijd en het zelfde kunnen wordt over het algemeen toch aan het lager bedrag verkocht. Het weten van de afstamming (en bewijs daar van) geeft voor potentiele kopers toch een inzicht betreft prestaties van de voorouders, bewegingen, karakters enz...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:35

Kady1 schreef:
Het AES staat niet op de lijst erkende stamboeken Nederland van de PVE. Ik moet vanmiddag terug bellen voor meer info betreft het paspoort wat ik heb. Maar volgens de mevrouw die ik had was het niet wettelijk geldig, maar vanmiddag is er iemand met meer verstand er van :)

Daarnaast heb ik goed nieuws betreft de hengst, hij is wel approved goed gekeurd voor Engeland dus haar papier kan zowel naar KWPN of NRPS overgezet worden, want AES engeland wordt door beide stamboeken erkend en paardje heeft 44% volbloed dus voldoet ook nog aan de 12% regel voor NRPS.

Dat papier geen waarde vermindering geeft vind ik niet helemaal waar, zeker bij een merrie kan het ineens geen papier meer hebben wel degelijk tot waarde vermindering leiden. Ook als je naar de huidige markt kijkt, een paard zonder papieren van de zelfde leeftijd en het zelfde kunnen wordt over het algemeen toch aan het lager bedrag verkocht. Het weten van de afstamming (en bewijs daar van) geeft voor potentiele kopers toch een inzicht betreft prestaties van de voorouders, bewegingen, karakters enz...

Het paspoort KAN ook niet op de lijst van het PVE staan omdat het een ENGELS stamboek is. De Duitse, Franse, Deense, Zweedse stamboeken enz. staan er toch ook niet op _-:(

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 15:21

Ik heb de PVE gesproken, AES NEDERLAND is NIET EUROPEES erkend, en zijn in overtreding bij het uitgeven van paspoorten, AES ENGELAND is wel europees erkend, maar helaas hebben wij een AES NL paspoort er bij.

Als ik aangehouden zou worden bij vervoer en je treft er eentje die moeilijk wil doen dan kan je dus een fikse boete krijgen omdat je paard niet wettelijk correct geïdentificeerd kan worden.

Het AES NL, mag / kan wel hengsten keuringen e.d organiseren maar heeft hier dus geen europese erkenning op dus de richtlijnen waar hengsten aan moeten voldoen kunnen volledige naar eigenhand gezet worden omdat ze zich dus niet aan de regels van de EU erkenning hoeven te houden.

PVE probeert "valse" paspoorten aan te pakken maar dit is heel erg moeilijk.

Dus laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die een AES paspoort uit NL heeft. DIT IS DUS NIET WETTELIJK GELDIG

Gelukkig kan ons paardje zonder problemen omgezet worden naar KWPN of NRPS met behoud van stamboom omdat haar vader voor AES engeland ook is goedgekeurd en deze wel europees erkend zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:33

Kady1 schreef:
Ik heb de PVE gesproken, AES NEDERLAND is NIET EUROPEES erkend, en zijn in overtreding bij het uitgeven van paspoorten, AES ENGELAND is wel europees erkend, maar helaas hebben wij een AES NL paspoort er bij.

Als ik aangehouden zou worden bij vervoer en je treft er eentje die moeilijk wil doen dan kan je dus een fikse boete krijgen omdat je paard niet wettelijk correct geïdentificeerd kan worden.

Het AES NL, mag / kan wel hengsten keuringen e.d organiseren maar heeft hier dus geen europese erkenning op dus de richtlijnen waar hengsten aan moeten voldoen kunnen volledige naar eigenhand gezet worden omdat ze zich dus niet aan de regels van de EU erkenning hoeven te houden.

PVE probeert "valse" paspoorten aan te pakken maar dit is heel erg moeilijk.

Dus laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die een AES paspoort uit NL heeft. DIT IS DUS NIET WETTELIJK GELDIG

Gelukkig kan ons paardje zonder problemen omgezet worden naar KWPN of NRPS met behoud van stamboom omdat haar vader voor AES engeland ook is goedgekeurd en deze wel europees erkend zijn.

Het paspoort is altijd Engels. Ze worden ook verzonden vanuit Engeland. Je kunt helemaal geen AES NL paspoort hebben.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 16:36

Dit is wat er mij werd verteld door de PVE. Ik ben zelf een leek betreft paspoorten, maar de mijne schijnt toch echt door de NL tak uitgegeven te zijn en die is niet erkend.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:06

Kady1 schreef:
Dit is wat er mij werd verteld door de PVE. Ik ben zelf een leek betreft paspoorten, maar de mijne schijnt toch echt door de NL tak uitgegeven te zijn en die is niet erkend.

De PVE zijn zelf leken. Maar een erkend paspoort kun je nooit omruilen. Dit in verband met fraude. Al zou je je paard bij het KWPN inschrijven, je houdt het paspoort. Je krijgt alleen een stamboekpapier van het KWPN erbij. Dat moet overigens wel gewoon via de stamboekkeuring gezien de leeftijd van het paard.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:08

Bij de PVE denken ze toch niet dat het over het ES gaat want dat is geweten dat die geen paspoorten mogen uitgeven

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:28

In jou geval een meer oud geval, en het paspoort van je paard, is gewoon geldig.
Nieuwe geval en inschrijvingen kunnen nu wel problemen geven kan ik mij voorstellen.
Denk zeer zeker dat dit echter nog gewoon goed kan lopen.
Immers is het AES van welke kant dan ook nier gebaad bij het mislopen hiervan.
Komt omdat er AES nederland bijstaat, die werken onder het engelse, gewoon geldig paspoort.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:31

Kun je geen foto plaatsen van het paspoort?