ga hem zelf aanspannen als hij 3 is Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stalmiracle schreef:Hij heeft papier. andere helft is falabella/welsh en zijn vriendje is half Amerikaan half appaloosa maar hij heeft nog niet door dat hij hengst is

stalmiracle schreef:Heb wel connecties van kids die al kunnen rijden en deze word wel 90 cm dus niet te klein maar we dwalen af van mijn vraag en heb geen vraag gesteld om discussies te voeren over het rijden op een mini enzoga hem zelf aanspannen als hij 3 is
het is gewoon een kruising... ik zou hem ook castreren... Frederieke_ schreef:maar je kunt überhaupt niet naar de hengstenkeuring als je pony geen vol papier heeft toch?het is gewoon een kruising... ik zou hem ook castreren...

Frederieke_ schreef:maar je kunt überhaupt niet naar de hengstenkeuring als je pony geen vol papier heeft toch?het is gewoon een kruising... ik zou hem ook castreren...
Ragdollcat schreef:stalmiracle schreef:Hij heeft papier. andere helft is falabella/welsh en zijn vriendje is half Amerikaan half appaloosa maar hij heeft nog niet door dat hij hengst is
Dan is het geen mini paardje maar gewoon een kruising pony, niks raszuivers aan of bijzonders. Hij heeft nog niet door dat het een hengst is???? eerst zei je van wel?? hij springt bovenop vriendje en valt m lastig en laat zijn leuter hangen, je vertelde dat hij daar van onderen iets doet bij het zien van een merrie.
Natuurlijk kan je m voor de kar zetten, nu snap ik het, want echt een minipaardje is het niet in de vorm van een bijna een arabierbouw van een paardje op zeer klein formaatje maar gewoon een kruising ponyrassen door mekaar.
Je verhaal klopt gewoon niet.
ik zou hem niet 2 keer per jaar laten dekken

Frederieke_ schreef:Ik wil ook heel graag een veulentje van mijn merrie omdat het me heel leuk en lief lijkt. maar ik weet de afstammeling van mijn pony niet eens en ze heeft geen super bouw oid.. dus ik doe dat ook niet, kan ik beter gewoon een leuke jaarling kopen die wel papier heeft...
floor2 schreef:eenmaal van de vrucht geproefd te hebben wil hij niets anders meer

kimmie261 schreef:floor2 schreef:eenmaal van de vrucht geproefd te hebben wil hij niets anders meer
is dat zo??
heb in de loop der jaren andalusier hengsten laten dekken,friese hengst laten dekken,shet hengsten laten dekken,maar geen van allen is daar idioot hitsig of onhandelbaar van geworden..
of ik heb gewoon geluk gehad natuurlijk...
probabeest schreef:Ragdollcat schreef:
ragdollcat, dit klopt absoluut niet wat je nu schrijft!
waarschijnlijk zit er bij haar paardje een NMPRS paspoort, binnen dit stamboek mag je verschillende rassen gebruiken, zolang het paardje onder de 106 blijft valt dit gewoon onder minipaard.
wanneer dna en 2 generaties op papier kloppen bij het paardje van TS kan ze dit hengstje prima naar de hengstenkeuring laten gaan.
ik heb voor aankomend jaar voor 1 van mijn merrie's juist bewust gezocht naar een NMPRS hengst waar minimaal wat welsh bloed in zat en het liefst ook nog deutsche classic, dit omdat uit deze bloedlijnen een aantal punten sterk positief aanwezig zijn wat ik bij mijn merrie wil verbeteren.
Dit is een superster NMPRS hengst geworden die zelfs al kampioenschappen op zijn naam heeft staan.
Dat het een mengelmoesje is wil dus absoluut niet zeggen dat dit een mindere hengst is en dus ook niets waard is.
voor TS zou ik idd voor nu adviseren om haar paardje nog niet te laten dekken maar lekker met z'n vriendje te laten spelen en te wachten met dekken tot na zijn goedkeuring.
Ragdollcat schreef:stalmiracle schreef:Hij heeft papier. andere helft is falabella/welsh en zijn vriendje is half Amerikaan half appaloosa maar hij heeft nog niet door dat hij hengst is
Dan is het geen mini paardje maar gewoon een kruising pony, niks raszuivers aan of bijzonders. Hij heeft nog niet door dat het een hengst is???? eerst zei je van wel?? hij springt bovenop vriendje en valt m lastig en laat zijn leuter hangen, je vertelde dat hij daar van onderen iets doet bij het zien van een merrie.
Natuurlijk kan je m voor de kar zetten, nu snap ik het, want echt een minipaardje is het niet in de vorm van een bijna een arabierbouw van een paardje op zeer klein formaatje maar gewoon een kruising ponyrassen door mekaar.
Je verhaal klopt gewoon niet.
Dan is het geen mini paardje maar gewoon een kruising pony, niks raszuivers aan of bijzonders. Hij heeft nog niet door dat het een hengst is???? eerst zei je van wel??