Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
romyxmax schreef:Allebei de ponys hebben geen bit in hoor ..
Atent schreef:uit welke omgeving kom je?
Als je bij mij uit de buurt komt wil ik je best een les longeren geven.
Als je longeren onder de knie heb is het zo leuk om te doen, dan ga je ze ook steeds beter zien lopen.
Wat jij nu doet is opjagen! Heeft geen enkele nut.
) geeft onnodige, onopgebouwd commentaar. Met de kreet haal die bijzet weg geef je niet echt een reden waarom die teugel nu weg zou moeten. Je kan er net zo goed mee doorgaan, want het enige kwaad erin is dat iemand met de capslock aan naar je typt, wauw. En altijd maar dat eeuwige commentaar neem les.... Niet iedereen kan zomaar les nemen, of het duurt nog even voordat ze les kunnen krijgen. In de tussentijd veranderd er geen flikker.

het telkens stilstaan zie ik niet gebeuren eigenlijk. SindyKaya schreef:Waarom loop je mee. Dit is toch geen longeren. Stil blijven staan op je eigen plaats!!!
Alleen is dan wel van belang dat je houding het doel van het meelopen niet tegenspreekt.
goed dat je wat met de feedback doet! Locanda schreef:Opnieuw, en opnieuw, en opnieuw! En nog steeds weten we niet wat die ernst nu werkelijk inhoud.Navrant, dat is spreken namens/ten behoeve van de pony, hoezo onrechtvaardig? Weinig opbouwend misschien, maar het benadrukt wel de ernst van de situatie.
Locanda schreef:het belangrijkste 'kwaad' is namelijk dat het slecht is voor de pony!
.
het doet me deugd dit laatste filmpje zo te zien, en hier kunnen veel bokkers neutraler hun overige tips bij geven. Je moet iig bij het belangrijkste beginnen, dat was de overduidelijke boodschap. Nu is het voor de pony al veel comfortabeler, waardoor deze ook nog eens eerder geneigd is om mee te werken. XNavrant schreef:Hoe mensen reageren vind ik ook onrechtvaardig... De 1e twee reacties zijn leuk/bedoeld om te helpen, en de rest (met uitzonderingen natuurlijk) geeft onnodige, onopgebouwd commentaar. Met de kreet haal die bijzet weg geef je niet echt een reden waarom die teugel nu weg zou moeten. Je kan er net zo goed mee doorgaan, want het enige kwaad erin is dat iemand met de capslock aan naar je typt, wauw. En altijd maar dat eeuwige commentaar neem les.... Niet iedereen kan zomaar les nemen, of het duurt nog even voordat ze les kunnen krijgen. In de tussentijd veranderd er geen flikker.
Maar oke, ik zal eens proberen wat tips te geven
Volgens mij weet ik wel wat voor soort hulp je hebt gebruikt,
[ Afbeelding ]
In ieder geval, in de trans
Dit is om er voor te zorgen dat het paard zijn rug meer los laat, wat voorkomt uit ontspanning, dus eigenlijk zou je dat ding niet nodig moeten hebben, maar het kan wel eens helpen. Je kan het later dus wel eens gebruiken, maar niet als je nieuw bent. Maar oke, dan zou je hem dus al eigenlijk niet meer nodig hebben![]()
Dit is wel interessant voor je om door te lezen: http://www.paardenbegrijpen.nl/rechtrichten/longeren/
De rest van de site is ook erg leerzaam!
Succes verder!