Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lovely"]
[quote="Pipo schreef:Ja ik heb commentaar. Vind dat de leeftijdsgrens tot 30 jaar moet worden opgetrokken
)sigrid1182 schreef:Dat is wat ik bedoel.......hoeveel mensen HEBBEN dan ook zelf een goede fokmerrie in bezit en FOKKEN er mee??? die in de leeftijd van 16 tot 25 jaar zitten?
De meesten hebben dat dus niet.....
) en mijn moeder vindt ze wel leuk, maar verder dan een aai geven zal ze niet gaan. Toch mag ze zich over 1,5 jaar hopelijk eigenaresse noemen van een half veulen, aangezien zij de helft van de dekking van Relrite wil betalen
.
.
. SuzanneH schreef:O.K. leeftijdsgrens tot 35 en ik mag nog een paar jaar meedoen.
Ik zou het dan alleen niet meer "JONG KWPN " noemen.
.
. sigrid1182 schreef:Dat is wat ik bedoel.......hoeveel mensen HEBBEN dan ook zelf een goede fokmerrie in bezit en FOKKEN er mee??? die in de leeftijd van 16 tot 25 jaar zitten?
De meesten hebben dat dus niet.....
Dus wat dat betreft heb ik vroeger wel wat hulp gehad, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Mijn eerste merrie was dus een te klein gebleven Zuidhorn x Lancier, die is in 2000 overleden. Ik mocht van mijn ouders niet naar les of wedstrijden, die hebben het gewoon te druk. In 2000 zijn ik wel op zoek gegaan naar een nieuwe merrie, dat werd een 10 jr Sit this one out xx x Tolbert. Door leeftijd en geringe ervaring prima betaalbaar. Ik ben toen zelf gaan sparen voor dekgeld, na anderhalf jaar kon ik haar eindelijk laten insemineren van de hengst Freestyle. Helaas is dat merrieveulen op 8 maand verworpen, dat was zowel financieel als emotioneel best een klap. Uiteindelijk heb ik besloten de merrie te verkopen (niet interessant genoeg voor mij om nogmaals mee te fokken, paard had een rotkarakter, rijden ging bijna niet meer). Vanaf toen ben ik begonnen met sparen voor een interessante fokmerrie. In 2002 is die zoektocht begonnen, en in maart dit jaar ben ik haar tegengekomen. De Sit heb ik gelukkig kunnen verkopen naar België, heeft daar een mooi plekje: nooit meer rijden en lekker de hele dag in de wei! Maar daar was het geld ook naar. In april dit jaar heb ik mijn huidige merrie gekocht met oog op de fokkerij. Ik noem haar niet voor niets mijn levensinvestering, al mijn geld zit erin en gelukkig wilde mijn moeder de rest bijbetalen en bracht de Sit nog wat op. Lucky me! Dus sindsdien heb ik een (naar mijn mening) ontzettend interessante merrie voor de fokkerij. Mensen zeiden dat ik haar meteen dit seizoen moest laten dekken, maar dat was financieel niet haalbaar. Vandaar dat ze pas volgend jaar bij de hengst gaat. Ben meteen maar gaan sparen voor de merrietest, en dekgeld. (schiet nog niet erg op
). Al mijn geld gaat naar de paarden, studiefinanciering, loon, etc. Maar het is de investering wel waard. Al heeft het natuurlijk wel zn consequenties: ik mag per week maximaal 2.50 euro uitgeven, niet op stap, geen nieuwe kleren. Maar ach...als ik dan op stal kom en zie mijn Rilexta daar staan...daar kan toch niets tegenop?