Advies van de dierenarts: zoek een andere hengst, tja,welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:10

samoth schreef:
Merrie's schijnt in staat te zijn om drachtigheid af te breken uit angst dat die hengst een veulen doodt die niet van hem is.

Stond dat in de fabelstjeskrant?

Dan krijg je merries die op een KI station staan niet drachtig ?
Laatst bijgewerkt door ceasario op 29-03-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Re: Advies van de dierenarts: zoek een andere hengst, tja,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:15

Wonderboy ( Ramon x Nimmerdor ) een optie ?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:31

Blijf bij verdi weg als je groter wil fokken. Wij hebben er 8 op stal gehad en geeneen boven de 1.65. Hij strooit heel erg met maten. Voor looks en beweging kun je ook naar Numero Uno kijken, maar die is prijzig. Vleut geeft mooie forse paarden met beweging. Heb je een voorkeur voor een stamboek?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 14:21

Mmm, als verdi kleine nakomelingen geeft is het eigenlijk geen optie... Wat jammer! Maargoed, hij is ook wel aan de prijs. Ik zal alle andere genoemde hengsten gaan bekijken, ben benieuwd!

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald stamboek, de hengst waarmee we het vorig jaar geprobeerd hadden was een Trakhener. Vind ik prima, KWPN is ook prima, maakt me allemaal niet zo veel uit, als het maar een goede combi met mijn merrie is!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:19

hengstenshows kun je gewoon naar toegaan :j

cobronc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:23

Lord Britten fokt groot! en is zeer geschikt voor de eventing (ook gebruikt door Karine Donckers)
haras des concession baat de hengst uit , ze hebben een een website

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:13

ceasario schreef:
samoth schreef:
Merrie's schijnt in staat te zijn om drachtigheid af te breken uit angst dat die hengst een veulen doodt die niet van hem is.

Stond dat in de fabelstjeskrant?

Dan krijg je merries die op een KI station staan niet drachtig ?

Dat was toch alleen als er thuis ook een hengst en dus potentieel vaderdier staat?

Kasparow heeft zelf al veel bloed, al is het dan Trakhenerbloed. Maar daar zou ik, zeker als ze veel bloed toont en rill is, geen bloedpaard voor gebruiken..

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:24

Dank je wel Sammie, dan ga ik zaterdag naar IJsselstijn denk ik!

Pletje123, bedoel je dat je Kasparow te bloederig vindt voor mijn merrie? Ik ben bij hem wezen kijken en vond hem echt in alle opzichten de rust zelve, heel anders dan mijn merrie, waar ze afgelopen week in Utrecht nog aardig van onder de indruk waren, haha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:05

Kasparow staat best hoog in het bloed en al zal hij zelf op dat moment rustig geweest zijn, hij kan het wel vererven.

Verder vind ik het een beknopt dier. Die heeft een grootramige merrie met veel front nodig.
Bij het KWPn zijn zat betere te vinden. En als je een Trakhener wil ga dan voor Hofrat.
Achter niet de sterkste maar veel meer paard dan Kasparow.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 12:02

Ik ben gisteren bij de hengstenshow van Lauw van Vliet geweest. Er liepen erg leuke hengsten rond! Ik was vooral gecharmeerd van Fernando (Calvino X No limit). Hij heeft een mooie maat, kan super bewegen en op de film ziet zijn springtechniek er ook erg goed uit. Het is wel nog een jonge hengst waar nog geen bewezen nakomelingen van zijn. Wat vinden jullie van deze hengst?

Ik heb natuurlijk ook met veel aandacht naar Dexter gekeken, omdat hij in dit topic naar voren kwam. Ik moet zeggen dat ik het niet het meest aansprekende paard vond dat er bij liep. Ik was niet heel erg kapot van zijn gangen, al kan dat ook een momentopname geweest zijn misschien. Verder leek hij een vrij kort voorbeen te hebben, net als het veulen dat als zijn nakomeling getoond werd.

Fernando is goedgekeurd bij Zangersheide, wat houdt dat in? Dat betekent dus dat hij niet is goedgekeurd bij het KWPN? Is dat een probleem? Heeft dat eventuele gevolgen voor de inschrijving van een veulen bij het KWPN? Ik heb hier echt geen verstand van dus elke uitleg is van harte welkom!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 21:28

Vandaag goed nieuws gekregen! Met de baarmoeder van Nikay is niks aan de hand! Volgende week gaan ze in Utrecht de cystes weghalen en dan kunnen we niet al te lang daarna gaan insemineren!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:22

Zangersheide geeft reg a papier.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:21

ts: Wat fijn zeg!!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:38

@Sammie, wat is een reg a papier? Sorry, ik ben hier helemaal niet in thuis...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:41

Dan kan je er wel mee naar de keuring, maar voor bijv het Sterpredicaat moet het paard eerst op de foto. Op KWPN.nl staat hier wel meer info over. Op zich is het niet heel gek, zo'n reg A hoor. Zolang het maar geen reg B is, dan kan je nml niks.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:22

martinev schreef:
Vandaag goed nieuws gekregen! Met de baarmoeder van Nikay is niks aan de hand! Volgende week gaan ze in Utrecht de cystes weghalen en dan kunnen we niet al te lang daarna gaan insemineren!

Met 1 cyclus regumate zijn cystes vaak ook weg trouwens.