24/7 buiten zonder schuilstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:41

Het kan allemaal wel, maar ik zou 's nachts niet meer lekker slapen als ik weet dat mijn dieren nergens kunnen schuilen. Het eerste jaar hebben mijne ook zonder schuilstal 24/7 buiten gestaan, en natuurlijk gaan ze daar niet dood van. Maar sinds die stal er staat wordt er dankbaar en veel gebruik van gemaakt als het guur weer is. Ik zou het persoonlijk niet doen, tenzij er iets van natuurlijke schuilmogelijkheden zijn zoals een rij bomen oid.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:56

Edelweis1984 schreef:
Binnenkort ga ik verhuizen in verband met mijn werk. De pony's zullen dan ook mee moeten verhuizen. Nu heb ik wellicht een plekje gevonden, maar dan zullen ze 24/7 naar buiten moeten, op een wei die geen schuilstal heeft. Ik weet niet precies hoe open het is en of er beschutting is van bomen etc, want ben nog niet wezen kijken. Maar ik hoor graag wat Bokt hierover denkt.
Het zijn 2 shetjes van ong. 1 meter en op dit moment lopen ze 's zomers 24/7 buiten en 's winters overdag zo lang mogelijk, 's nachts komen ze dan op stal. Zijn geen watjes, dat ben ik vooral denk ik :') . Maar zou ik ze vanaf volgende winter 24/7 buiten kunnen laten?

Ik zou eerst even naar het weiland gaan kijken. Wat ik belangrijk zou vinden is, dat het geen modderpoel wordt. Maar los daarvan, zou ik het altijd fijn vinden om te weten dat als het keihard regent of stormt, ze in de stal kunnen gaan staan. Ik heb zelf mijn paarden 24/7 buiten staan. 1 shetje, 1 tinker en 1 welshje. Ik kom vaak genoeg op de wei als het heel hard regent, en dan staan ze gewoon te grazen. Maar soms kom ik op de wei, en dan regent het ook, en dan staan ze binnen. Op dat soort momenten ben ik heel bij dat ze een keuze hebben. Maar als je vraagt, hebben ze het nodig om te overleven? Nee, ze overleven prima zonder. Maar zouden ze het fijn vinden? Dat verschilt denk ik per paard, maar ik weet dat die van mij het heerlijk vinden, zowel s'zomers als s'winters. Nu moet ik wel zeggen dat ze ook verder geen grote bomen in de wei hebben waar ze kunnen schuilen, misschien als dit zo was geweest, dat ze niet in de stal zouden gaan staan. Dus als je een goede schuilplek op de wei hebt door middel van bomen is het ook goed. Een helemaal open weide verschilt denk ik echt per paard..