USA Montana mag ook!Last minute!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

usamontana

Re: USA Montana mag ook!Last minute!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 21:38

Ik zal morgen even weer nieuwe foto's maken. Loopt nu niet meer zo terug in de avond. Blijft nu gelijk gevuld. Wel die onrust nog heel erg... Hoopjes maken van haar kuil, niet alles meer willen opeten, een beetje kribbig doen tegen haar buurvrouw... Banden zijn wel al erg slap. Herkenbaar voor iemand deze tekenen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 03:48

Ik ben zo benieuwd wat voor beebje dr uit komt <3 slappe banden is een goed teken :)

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:04

Ik ga dit topic volgen ben erg benieuwd naar het verloop!
Succes met de laatste loodjes!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:54

Montana haar hele buik ( zat al niet veel, maar toch) is volledig weg! Ja, en echt weg! Van voren is er niets meer van haar dracht te zien.
Enkel haar uiers verraden nog haar dracht! Iemand ervaring hiermee????

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:57

Misschien is het veulen helemaal ingedaald? Dan zie je van de voorkant toch heel weinig ineens, omdat het veulen zo diep ligt. Het is wel heel erg gek zeg.

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:00

Ja gek hé! Maar ze is echt,echt dragend! Is geen schijndracht.. Dat weet ik zeker!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:03

Kan zijn dat het veulen al aan het indalen is :) dan is de omvang vele malen minder ( maar niet weg ) zoals ik het kan zien is het al een slanke merrie dus dat hij voor je gevoel echt weg is dat zou kunnen :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:42

Ik ben heel benieuwd wat je gaat krijgen usamontana!!
Staat ze aan huis?
Kun je haar goed in de gaten houden?
Spannend joh!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 23:51

Thnx iedereen voor de reacties! Jep, Monty staat aan huis. En heb er 4 camera's op staan. Dus kan haar goed in de gaten houden. Daardoor viel het mij ook op dat haar buik ineens 'verdwenen'was, toen ik vanmorgen foto's maakte. Uiers gaan wel steeds meer vullen, dus das dan wel weer mooi. Maar dit met dat buikje heb ik nog nooit eerder gezien. En gelukkig.... Jullie komen met raad! Thnx daarvoor en wat fijn dat zoveel mensen willen volgen en belangstelling hebben

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:40

Ze ziet er verder wel super uit ook hoor! Hier ook gehad pony had al weinig buik en opeens ook buik weg... Schok me kapot maar wel blijven door waken want wist toen pas een paar dagen dat ze drachtig was haha en ze zat al bijna aan de tijd toen. Nog geen week later was het veulen toen ook geboren had het net gemist tussen 2 kijkbeurten door waar nog geen uur tussen zat. Veulen lag nog met de achterbenen in de merrie dus was echt maar net gemist natuurlijk maar toch was wel jammer.

Ik denk dat jou merrie er ook wel heel wat moois van gaat bakken word een spannende tijd zo voor je. Ben ook heel benieuwd hoe ze reageert op je als het veulen geboren is. Mijn pony ging veel meer aan me hangen wilde overal bevestiging in leek wel maar veulen was wat verlegen door haar afwachtende houding naar andere toe. Dat is nu wel anders hij is gek op iedereen!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 10:23

Ja, weet je, aan de zijkant kun je nu nog wel wat buik zien... Maar maakt je erg onzeker hé.. Ben ook geen beroepsfokker dat ik alles maar weet. ( Maar gelukkig is er bokt!) _/-\o_ Monty is in haar dracht wel heel erg verandert in haar gedrag. Ze is inmens knuffelig, minder kopschuw, rustiger aan de hand, lijkt ineens volwassen te worden. i.p.v een dikke puber! Zo fijn, ik hoop dat deze lijn zich zo door gaat zetten ook als het veulen er straks is!

Maar ik blijf waken, want zou het wel jammer vinden mocht ik de hele bevalling missen... Ook al kun je, net zoals jij al beschreef daar weinig aan doen. Soms wachten ze gewoon totdat je weg bent! :D

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:56

spannend zeg!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:59

heel herkenbaar..ben ook de wei wel eens doorgelopen omdat ik dacht dat het veulen ergens moest liggen..maar inderdaad..het veulen is nu ingedaald..zal dus niet lang meer duren...
succes!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:00

is er al een veulentje??

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 00:38

Nee, nog geen veulentje.. Maar ze heeft nu ineens een hele rare buik..Loopt in een enorme punt... Ik krijg er letterlijk een punthoofd van! Weet iemand wat dit nu weer te betekenen heeft? :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:02

haha dan kan het veulen zich zo afzetten met de achterbeentjes! Die neemt straks een enorme sprong en die jumpt er zo uit haha! Nee gekkigheid... Ik denk dat het veulen zich aan het klaar aan het maken is om ter wereld te gaan komen. Ze moeten nog een laatste draai maken en ik denk dat die dat nu aan het doen is om goed in het geboorte kanaal te komen ze moeten de voorbeentjes strekken en hoofdje er tussen zodat ze er klaar voor komt te liggen.
*verbeter me waar ik het niet goed heb ben immers ook maar een hobbyfokker zo af en toe als ik weer eens een stiekeme drachtige merrie koop haha*

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 13:41

Hahahaha! Ja, zie het al voor me! Met een mooie snoekduik zo de merrie uit! Nou Montana houdt het spannend hoor. Heeft een poosje vreselijk veel willen eten, en nu gooit ze de boel weer op een hoop. Stampt in haar kuil om, en miezemaust een beetje met haar eten.. Uiers blijven een beetje gelijk, zal morgen ff nieuwe foto's plaatsen. Alles staat klaar, dus het kan komen, maar Monty houdt het nog lekker binnen! Ik hoop vandaag, zou wel gaaf zijn op mijn dochter haar verjaardag!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:34

Ik duimendraai mee voor vandaag voor 12... Een mooier cadeau kan je dochter zich niet wensen hihi <3

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:12

Gefeliciteerd in iedergeval met je dochter!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:00

Puntbuik is ook een teken dat het veulen op punt staat te komen.
Knoeien met het eten, niet willen eten.... super ook een teken. *\o/* *\o/*

Oeei ja zou leuk zijn als cadeautje voor je dochter op haar verjaardag :j

Is er nog wat aan de uier veranderd?
En kun je haar staart al zo goed als op de rug leggen?

Spannend.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:53

en, hoe gaat het met Montana?

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:24

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het nu gaat en of er al een veulentje is??

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 09:55

Sorry, ben even een poosje door de drukte iets minder actief geweest hiero, maar vanaf nu zal ik proberen iedere dag wel even iets te plaatsen hoor :j
Monty heeft helaas nog geen veulentje.... Ze heeft wisselende dagen van wel eten, en knoeien met het eten. Haar uier verandert nagenoeg weinig.. Eerst zaten er 2 dikke zuchtbulten voor en nu zijn die veel minder te zien. Wel staat ze heel veel te rusten, Ziet er dan echt wat sukkelig uit. Hoofd hangt zowat op de grond. Ze ligt weinig. Af en toe begin ik er zelfs aan te twijfelen of er wel een veulen in zit. Stom hé, terwijl ik 100 procent bevestigd heb gekregen dat ze wel degelijk dragend is.. Maar lees hier zoveel tekens en Monty had ze eerst wel, maar nu lijkt alles stil te staan bij dr. Is het niet om gek van te worden?????

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 09:59

Thnx voor de felicitaties voor mijn dochtertje!

@ Tjinta
Staart op haar rug leggen is voor haar geen optie. Zij vind dit echt heel eng, en schiet voortdurend naar voren dan.. Ik kan wel voelen aan haar billen dat de banden slapper zijn.

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 13:19

Monty wil maar weinig eten. Merriebrok wil ze nog wel, maar geen kuil..Knoiet er mee om, loopt er doorheen en verder neemt ze af en toe een hapje..