bonte dek hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:27

Niet homozygoot bont en heeft Samber als over-grootvader maar is toch erg interessant gefokt: Spirit of Colour
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/500432

In Duitsland hebt je Talisman GF staan ... valk bont ... Samber vrij: http://www.sporthorse-data.com/d?i=10739540

In Frankrijk hebt je Stenthor Morinda staan ... interessant gefokt ... Samber vrij: http://www.allbreedpedigree.com/stenthor+morinda
video + foto's: http://www.webstallions.com/etalon?nom= ... da&id=1482

Weet niet of een PBA (halfbloed arabier) van interesse zou zijn, altijd NRPS of BAPS papieren, maar dan hebt je:
- Apache Ibn Sidi ... 160 cm bruin-bont: http://www.pintoarabian.tk/
- Indian Bogie Wogie ... 162 cm bruin-bont: www.murillo.be
- Tipi ... 168 cm bruin-bont: http://www.sporthorse-data.com/d?i=10600892

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:58

Waarom een bonte hengst zoeken voor de merrie, ze is zelf bont, dus kans dat ze dat mee kan geven aan het veulen. Kies een hengst die gewoon echt goed past, zeker als je een sportpaard wilt bekomen. Worden veel hengsten genoemt hier, maar totaal geen werkelijk advies wat bij je merrie past, daar is behalve de afstamming over bewegeingen, extrieuer etc niks tot weinig genoemd. Kwaliteit als voorwaarde, want een bont paard laat zich nooit vooraf tekenen, kan wel een oerlelijk kalf worden ;) :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:09

Alwin: haar merrie is donkerbruin (een levend bewijs idd dat bont x bont geen bont garantie heeft).
Verder gaf ze idd wel wat eisen aan, maar idd wel wat weinig.

En van dat oerlelijke kalf: :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:13

Vulina schreef:
Bart is toch wel leuk hoor, zou ik echt eens naar gaan kijken ;)
Hij had vorige week de hoogste punten met de Ibop! Hij is GGK en kost €250,- dekgeld.
http://manegevrieswijk.nl/bart.html

Inderdaad! Ben zelf fan van Gaye omdat ik die wel eens in de les reed, maar Bart is zeker de moeite waard.

Mo3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:14

Mijn merrie is inderdaad donkerbruin, maar ik hoef niet persee een sport paard wil gewoon een leuk veulen waarmee ik later lekker door het bos kan hobbelen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:23

kijk eens op de Bokt markt, er staan ruim 3000 (!!!) pony's en paarden te koop....
(ik snap je wel, zo leuk een veulentje...maarja als je toch alleen door het bos wilt hobbelen kun je mss beter een kant en klaar paard van de markt helpen)

SophievdV

Re: bonte dek hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:35

En als je toch wilt fokken: Haico vind ik geen gek idee! Heeft Samber vrij ver weg zitten en is NRPS gekeurd, net als je merrie.

Mo3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:01

Ik snap dat je dat zegt en het is mischien heel zielug voor die paardjes maar wil graag een veulen zodat ik het zelf kan vormen naar men eigen wil.. Want ben klaar met die paarden die al door zoveel mensen verneukt zijn.. Heb dat met mijn eigen merrie gehad die heb ik nu 6 jaar en heb met sommige dingen nog steeds moeite.. Dus vandaar dat ik graag een veulen wil

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:09

Kan je ook gewoon dit jaar een veulen kopen, is nog weinig aan verpest. maar begrijp je insteek.
Oeps had niet gezien dat je merrie bruin was hahhha :D
Maar gezien haar ouders zou ze wel degelijk een tobiano gen kunnen dragen. Dat is niet geheel onmogelijk.
Ik zou zeggen ga voor Remy, mooie hengst, weinig dekgeld.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:11

Het gaat er niet om dat die paarden zo 'zielug' zijn, maar om het risico wat je neemt als je gaat fokken. Niet zozeer wat betreft de medische kant, maar meer vanwege de kleur. Er zijn genoeg bonte veulens te koop en vaak zijn die niet 'verneukt' als je die met 5 maanden op haalt bij de fokker.

Over verpeste paarden gesproken: de paarden die het ergst verprutst zijn, zijn de paarden van eigenaren die menen met veulens, enters en twenters te moeten trainen.

morenomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:15

Wij hebben een Limbo!(springen)
een bekende nakomeling van Limbo is Visage van de Olmenhoeve.

onze Bonte:

Afbeelding
Afbeelding

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:22

Mooi paard, super!! Limbo is van mr. van den oetelaar geweest. Leefd de hengst nog? staat in frankrijk toch?

Mo3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:26

Ja zeker mooi paard !!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:28

Kan je misschien een foto van je merrie plaatsen?

Mo3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:30

Jaa dat kan maar zou dan morgen even een goeie moeten maken want neem aan dat je de foto wil zien vanwege het exterieur?? Of wou je gewoon een schattig paard zien whahahha

morenomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:33

wij hebben Tequila zelf niet gefokt, maar de merrie was Touch of Beauty II, een gewoon bruin paard

Dit is de lijn van ons paard:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/691540

Limbo leeft nog steeds volgens mij, Visage van de Olmenhoeve dekt inmiddels ook en is ook gestationeerd in Frankrijk.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:47

:D Ik wou eigenlijk haar bouw zien en kijken of zij niet misschien een zg 'Slipped Tobiano' was. ST = drager van het Tobiano bonte gen maar toont het niet met veel wit.

Trouwens ik heb net haar horsetelex afstamming bekeken ... weet niet wie dat erin heeft gezet maar er klopt weinig van de vaderlijn en er staan veel fout geschreven namen er ook in.
Dit is een betere voorbeeld van haar vader's afstamming: http://www.allbreedpedigree.com/stanhopes+slogan

Mo3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:56

Oke ja ben nu niet thuis maar als ik thuis ben zal ik even een foto plaatsen;) kan je nu al wel vretellen dat ze wat over bouwd is.. Over dat horsetelex,, ik zou het echt niet weten wie het er op gezet heeft... Ik weet alleen dat ik daar nooit heel erg nauwkeurig naar gekeken heb.. Dus is me niet of gevalle maar in me paspoort staat gelukkig de afstamming dus k kijk altijd daar in whahahah

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:57

Visage is inmiddels weer terug in Australië ;) En Limbo staat volgens mij dit jaar ook niet meer ter dekking, ben hem in elk geval nog niet tegen gekomen....
Een andere goede nakomeling van Limbo is Catapulte (merrie) wordt gereden door Michel Robert, hij doet het rustig aan met haar maar ze wint steeds meer op het moment!

morenomar: Grappig om jouw paard te zien, mijn bijna 3 jarige van Visage lijkt erg veel op jouw paard!!
(zie profiel)

Ander topic met bonte hengsten:
[EHK] Homozygoot bruin bonte hengst gezocht

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:51

Pletje123 schreef:
Het gaat er niet om dat die paarden zo 'zielug' zijn, maar om het risico wat je neemt als je gaat fokken. Niet zozeer wat betreft de medische kant, maar meer vanwege de kleur. Er zijn genoeg bonte veulens te koop en vaak zijn die niet 'verneukt' als je die met 5 maanden op haalt bij de fokker.

Over verpeste paarden gesproken: de paarden die het ergst verprutst zijn, zijn de paarden van eigenaren die menen met veulens, enters en twenters te moeten trainen.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens... Als dat je enige reden is dat je zelf een veulen wilt fokken, kun je er net zo goed 1 kopen...
En vaak zijn idd de paarden die verpest zijn gewoon niet goed opgevoed als jong paard, door ontwetendheid van de eigenaar..

Wat zou je de eerste 3 jaren met het veulen willen doen?

morenomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:27

@jes Hij lijkt er inderdaad wel op! de manen van Tequila zijn ook zo in het midden van kleur gescheiden :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:36

Vulina schreef:
Pletje123 schreef:

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens... Als dat je enige reden is dat je zelf een veulen wilt fokken, kun je er net zo goed 1 kopen...
En vaak zijn idd de paarden die verpest zijn gewoon niet goed opgevoed als jong paard, door ontwetendheid van de eigenaar..

Wat zou je de eerste 3 jaren met het veulen willen doen?

Mee eens.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:37

James bont sr?

Mo3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:59

Ja k snap dat jullie het er mee eens zijn maar ik wil gewoon graag mijn eigen veulen uit men ijgen merrie,, en heb er al een aantal jaar over nagedacht en nu heb k de mogelijk heden dus vandaar dat ik besloten heb om het dit jaar te doen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:39

Trouwens je hebt natuurlijk ook nog bonte willem/willem van nassau!
Daarvan rij ik ook een nakomeling.. Erg fijn rustig paard dat graag.voor je wilt werken
Ze doet echt goed dr best voor je