Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daisy01 schreef:Dat is toch niet mijn vraag en doel van dit topic? Hier zijn de meningen over verdeeld. Wil je als je niks nuttigs te melden hebt gewoon even niet reageren of een pb sturen? Of weet je toevallig een leuke hengst? Dat was namelijk mijn vraag![]()
. Bedankt.

Miracle_ schreef:Daisy01 schreef:Dat is toch niet mijn vraag en doel van dit topic? Hier zijn de meningen over verdeeld. Wil je als je niks nuttigs te melden hebt gewoon even niet reageren of een pb sturen? Of weet je toevallig een leuke hengst? Dat was namelijk mijn vraag![]()
. Bedankt.
Hoezo is mijn reactie niet nuttig? Dat vind jij omdat je het niet wil horen.
Er zijn genoeg leuke veulens waar jij mee kan doen wat je leuk vind, daar hoeft je niet per se een veulen voor te fokken. Er eindigen er niet voor niets zoveel in een hamburger de laatste tijd.
Ik vind het gewoon jammer dat mensen dit niet inzien, en maar gaan fokken omdat ze dat "leuk vinden". Da's niks persoonlijks, dat is gewoon mijn mening in het algemeen.
Bizzybijtje schreef:Niet. Beestje heeft geen papieren en het is dus geen fokken maar gewoon vermeerderen.
Er zijn al genoeg paarden en veulens op de markt en je merrie zal niets bijdragen aan de fokkerij.
Koop dan gewoon een pony.
jUst_eVa schreef:Gewoon doen hoor dais! Desnoods zet je er een ezel op. Waarom hier zo moeilijk over doen terwijl mensen ook allemaal kinderen nemen. de weeshuizen zitten toch ook allemaal prop vol? Maar dat neem je ook voor jezelf!
ceesje schreef:Ligt eraan wat daisy voor ogen heeft, als zij geen enduranceambitie heeft.......ik ga even profiel vandaar spieken
Ik vind deze hengst qua hals mooier passen dan de Du Bois hengsten:set_elkol schreef:als iedereen zo dacht, Miracle, had jij je Mickey niet gehad
En 20 jaar geleden was er nog niet zo'n enorm overschot als nu.
Ik vind het alleen jammer dat er al zo ontzettend veel paarden zijn, en sommige mensen gewoon niet nadenken voordat ze er een veulen instoppen. En hier bedoel ik jou niet mee, maar gewoon in het algemeen.NatasjavE schreef:jUst_eVa schreef:Gewoon doen hoor dais! Desnoods zet je er een ezel op. Waarom hier zo moeilijk over doen terwijl mensen ook allemaal kinderen nemen. de weeshuizen zitten toch ook allemaal prop vol? Maar dat neem je ook voor jezelf!
Weeshuizen????
Er zijn mensen die hun kinderen uit het buitenland halen omdat hier een tekort aan adoptiekinderen is.
Wat een vergelijk.![]()
Ik zou voor deze merrie een hengst uitkiezen die het veulen ggeschikt maken voor endourance. Dus een Volbloed, Arabier, Anglo-Arabier of Draver.
Dan heb je iets van een fokdoel. Draver-Arabieren kruisingen zijn erg geschikt voorEndourance.
Een dressuurpony zou ik niet doen.
ceesje schreef:Natasja...... Daisy fokt niet lukraak toch , waar maak jij dat uit op?
Mijn vraag doelt op , wat zij voor ideeën heeft , naast het feit dat ze aangeeft bij voorkeur geen grote maat te fokken.....
En dat er vandaag de dag zoveel paardenvlees gegeten wordt , is niet het probleem van Daisy ,( en zelf vind ik dat geen probleem) dat is een oneigenlijke benadeiring van de vraag die Daisy. Stelt toch?
jUst_eVa schreef:Het woord weeshuizen was gewoon een voorbeeld. Er zijn gewoon ook genoeg kinderen op de wereld zonder ouders.
Miracle_ schreef:set_elkol schreef:als iedereen zo dacht, Miracle, had jij je Mickey niet gehad
Wat een onzin.. dat heeft er toch helemaal niks mee te maken. En Mickey is wel degelijk met papier gefokt, die was ook niet bedoeld als recreatie veulen zoals TS wil.En 20 jaar geleden was er nog niet zo'n enorm overschot als nu.
@TS: Ik respecteer je mening ook, en ja, ik begrijp dat je een veulen uit je merrie wil. Dat zou ik ook best willen uit mijn merrie.Ik vind het alleen jammer dat er al zo ontzettend veel paarden zijn, en sommige mensen gewoon niet nadenken voordat ze er een veulen instoppen. En hier bedoel ik jou niet mee, maar gewoon in het algemeen.
Als je er goed over nagedacht hebt, en 100% zeker weet dat je het gaat houden, dan vind ik het een ander verhaal.