Zangersheide paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:28

Hey, wat grappig, volgensmij heeft een vriendin van mij een tijd geleden Tsarina Z gereden of in haar bezit gehad.

EDIT: sorry ik heb me vergist, het was een naamgenootje die er heel veel op leek!

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:56

Ik ben sinds eind september de trotse eigenaar van de inmiddels bijna 5-jarige Colton Z (Colman x Gatecrasher XX)

Afbeelding

Erg fijn paardje dat snel leert en echt een super knuffelkont!

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 02:00

He ziet er heel leuk uit zeg! springt leuk :j
dit is de vader van Tsarina

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 02:01

Monaparte schreef:
Ik ben sinds eind september de trotse eigenaar van de inmiddels bijna 5-jarige Colton Z (Colman x Gatecrasher XX)

[ Afbeelding ]

Erg fijn paardje dat snel leert en echt een super knuffelkont!

ziet er mooi uit seg! loopt heel leuk

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 02:02

beauXayala schreef:
Hey, wat grappig, volgensmij heeft een vriendin van mij een tijd geleden Tsarina Z gereden of in haar bezit gehad.

EDIT: sorry ik heb me vergist, het was een naamgenootje die er heel veel op leek!

haha geen probleem hoor het zou gekund hebben ik heb Tsarina nog maar sinds Augustus maar haar vorige eigenaars bereden haar eigelijk niet dus

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 03:08

leuk topic over zangersheide nakomelingen/afstamming
Sinds kort heb ik er ook een van Lord Byron Z (een niet zo bekende Zangersheide hengst uit Spanje)
Een 4 jarige knapperd alleen zit nog wel wat werk aan, nog erg slungelig en in de groei, maar super braaf voor een 4 jarige... zo'n braverik als 4jarige ken ik er maar heeel weinig van :j
Helaas kan ik niet alles houden en staat hij wel in de verkoop :n maar zolang hij hier nog staat leert hij super veel bij :D

Alleen t weer wilt niet zo goed mee werken... GRMPF -:(-
en aangezien we alleen buitenbak hebben

maar hier foto van mn knapperd
Afbeelding

TsarinaZ

Re: Zangersheide paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 03:11

Heel leuk paardje! heeft een mooie bouw en aansprekend koppie ;D

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 03:14

dankje nog wel erg arm in de bespiering maar zijn hoofdje vind ik ook t einde <3

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 11:11

dynara schreef:
dankje nog wel erg arm in de bespiering maar zijn hoofdje vind ik ook t einde <3

dat komt wel goed toen kmijn merrie kreeg had ze ook niks van spieren := heel veel longeren met een longeersingel werkt heel goed :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:05

Chaplin was ook arm bespierd toen wij hem kochten. Herken je nu niks van terug. In het begin zijn we veel naar buiten gegaan met hem, lange stukken rechtuit. En daarna zijn we hem dressuurmatig gaan trainen, veel overgangen rijden. Is een leuk beestje hoor! Gaat vast goed komen :j jammer dat hij ws. wel snel weer weg is.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:16

dynara schreef:
leuk topic over zangersheide nakomelingen/afstamming
Sinds kort heb ik er ook een van Lord Byron Z (een niet zo bekende Zangersheide hengst uit Spanje)
Een 4 jarige knapperd alleen zit nog wel wat werk aan, nog erg slungelig en in de groei, maar super braaf voor een 4 jarige... zo'n braverik als 4jarige ken ik er maar heeel weinig van :j
Helaas kan ik niet alles houden en staat hij wel in de verkoop :n maar zolang hij hier nog staat leert hij super veel bij :D

Alleen t weer wilt niet zo goed mee werken... GRMPF -:(-
en aangezien we alleen buitenbak hebben

maar hier foto van mn knapperd
[ Afbeelding ]

Die van mij ziet er bijna net zo uit, alleen is zij 6. Heb haar nu 3,5 week en inmiddels gaat de puberale trucjesdoos open geloof ik.
Ik hoop dat het "hysterische schrikken" er dadelijk ook een beetje vanaf is. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Bijv.deur die open gedaan wordt, een haas die voorbij scheurt, een hond bij de mesthoop..

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:18

TsarinaZ schreef:
beauXayala schreef:

haha geen probleem hoor het zou gekund hebben ik heb Tsarina nog maar sinds Augustus maar haar vorige eigenaars bereden haar eigelijk niet dus

Hier hetzelfde, paard een beetje uit medelijden overgenomen door de vorige eigenaren en daar heeft ze dus lekker een jaar op het land gestaan met een pony.
We zullen er met rijden wel weer ff doorheen moeten want van "sabbatical" weer aan het werk zal niet meevallen.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 14:28

Ja hoor die van mij word 8 en schrikt nog steeds heel erg van alles ik zie het wel steeds meer verminderen dus ik denk dat ze er bijna doorheen is.

Tsarina werd doorverkocht nadat ze een jaar zadelmak was en daar heeft ze dan 2 jaar niks staan doen eten en drinken had ze genoeg maar er werd echt niet naar haar omgekeken ze was letterlijk het derde wiel aan de wagen. de andere Twee paarden werden mooi verzorgd en hadden een leuke stal maar zij niet. Je had haar moeten zien toen ik haar net had ze zag er niet uit.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:15

TsarinaZ schreef:
Ja hoor die van mij word 8 en schrikt nog steeds heel erg van alles ik zie het wel steeds meer verminderen dus ik denk dat ze er bijna doorheen is.

Tsarina werd doorverkocht nadat ze een jaar zadelmak was en daar heeft ze dan 2 jaar niks staan doen eten en drinken had ze genoeg maar er werd echt niet naar haar omgekeken ze was letterlijk het derde wiel aan de wagen. de andere Twee paarden werden mooi verzorgd en hadden een leuke stal maar zij niet. Je had haar moeten zien toen ik haar net had ze zag er niet uit.

Nou dan hebben wij dus ook nog ff te gaan :( Ik hoop dat ze straks met het weideseizoen was relaxter wordt!
Die van mij ziet/zag er ook niet uit, wordt nu wat beter. Ze had van dat lange Shetlandhaar van het buitenstaan, geen spieren en graatmager.
Ook volop mok aan de witte benen en haar gebit bleek ook nog nooit behandeld door een tandarts.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:35

Ik heb een vierjarige merrie uit Carthano I Z (v: Contender).

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:49

die van mij is eigenlijk nergens bang voor de ene dag loopt hij langs alles kan een bom ontploffen zonder dat hij op kijkt en de ene dag kan je met hem nog niet eens in de bak komen :P
maar dat word bij mij nu wel al minder, bij andere die erop zitte die hem nog niet helemaal kent probeert hij t wel maar hij gaat geen gekke dingen doen rent niet weg ofzo

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:58

In het begin was Quincy ook wel bang, echt van alles (ook van mij :+ ) maar dat is nu gebeterd, ze stond onlangs zelf met een stuk plastic te zwaaien dus het zal allemaal wel meevallen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:37

Chaplin is echt niet schrikachtig, heel fijn :j . Eerste dag dat we hem op proef hadden is hij gelijk mee de trailer op gegaan naar de camping, volgende dag gelijk het bos in met 2 andere paarden en de dag erop alleen. Heeft vanaf dag 1 geen stap verkeerd gezet. Van de week bijvoorbeeld gereden terwijl er naast de buitenbak rijplaten het land op werden gereden. Geeft hij niks om. Maar het scheelt denk ik wel dat bij ons op stal altijd veel te doen en te zien is. Na een tijdje kijken ze nergens meer van op.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:31

Jammer beetje stil gevallen hier :o
maar mijn paardje gaat goed vooruit kan nu in de galop al beetje aan de teugel, al vind hij dat heel moeilijk :j
heel misschien dat ik met hem een keer oefenwedstrijdje ga doen als hij nog niet is verkocht, stiekem vind ik hem een leuk paardje voor mezelf :=
maar hij is en blijft helaas voor de verkoop uiteindelijk alleen voor goed adres natuurlijk anders blijft hij lekker staan vind ik...
Dus thja als iemand leuk en vooral lief paardje zoekt is hij het zeker waard :j

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 15:56

dynara schreef:
Jammer beetje stil gevallen hier :o
maar mijn paardje gaat goed vooruit kan nu in de galop al beetje aan de teugel, al vind hij dat heel moeilijk :j
heel misschien dat ik met hem een keer oefenwedstrijdje ga doen als hij nog niet is verkocht, stiekem vind ik hem een leuk paardje voor mezelf :=
maar hij is en blijft helaas voor de verkoop uiteindelijk alleen voor goed adres natuurlijk anders blijft hij lekker staan vind ik...
Dus thja als iemand leuk en vooral lief paardje zoekt is hij het zeker waard :j

leuk dat het zo goed gaat met je paardje! inderdaad heel spijtig dat hij weg moet zeker als je hem zelf ook heel leuk vind! ben benieuwd hoe het verder zal gaan hou ons op de hoogte!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:56

Ja is al iemand die hem erg leuk vind, is al een paar keer komen rijden dus ben ook benieuwd :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:44

Hij is ook erg leuk! Meestal als mensen een paar keer komen zijn ze wel serieus :j

Mijn Spook (Calvino Z) heeft afgelopen week weer een oefenparcourtje gesprongen, hij doet alsof er een 1.30 parcours voor zijn neus staat := maar waren wel 2x foutloos! Terwijl hij best onzeker is en best veel kan weigeren. Gelukkig ben ik zelf nu een stuk handiger in hem begeleiden en motiveren dus helemaal happy :D

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:45

awh fijn een paard dat zo enthousiast is met springen.
Ik wil ook graag weer beginnen maar heb op moment die beetje op conditie zijn, zijn alleen dressuur paarden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:49

Hier een eigenares van de knappe Toran Z! Het is een Toronto V x Democraat.
Hij is gister 7 geworden. Op dit moment staat hij op rust, hij is op de scan weer goed(15 maart) maar heb hem voor de zekerheid op rust gelaten. Ik ben half juni klaar met school en ga hem dan weer oppakken.
Heb even geen foto, zit op mijn telefoon. Zal later even een foto toevoegen.
Het is een lekkere tank van 1.76.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:17

Dit is mijn topper!
Afbeelding
Dit was afgelopen weekend. Hier valt het niet echt op, maar hij is wat mager geworden door wormbesmetting. Hij heeft gister een spuit gehad en nu maar hopen dat dat genoeg was. Over 8 weken nog een keer mest onderzoek laten doen en afwachten.

Afbeelding
Deze komt boven mijn bed <3