Te zwaar voor shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:07

vuurneon schreef:
jillhorses schreef:
Nou ik twijfelde maar mijn moeder vond het nog prima maar hoe gaat er nou een slotje op?

Even op het rode uitroepteken klikken in je openingspost :) en dan je reden geven, er loopt een centraal topic over dus dit topic kan zo worden gesloten

(Ik kan het ook wel voor je doen, maar het snelste leer je door het zelf even te doen)

Thanks /3

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:08

jillhorses schreef:
lucaa2 schreef:
haha, schuldgevoel?! ik reed op een minishetlander van 90 cm terwijl ik zelf 1.55 was! (wel maar 28kg)
Ik ben er alleen wel mee gestopt en haar gaan inrijden voor de sulky, helaas was ik zo onderhand 14 en toe aan een grotere pony, een haflinger dus :+

Ik zou alsnog gewoon verder gaan met vrijheidsdressuur en mennen, dat is net zo leuk :j
(inderdaad maar stoppen met rijden, het lijkt me toch niet zooo goed)

28 kg is wel heeel dun Sorry

ernstig ondergewicht maar ik ben kerngezond :+
Ik weet het, gelukkig had ponylief geen last van gewicht(wel van verstoord evenwicht door mijn lengte)

Amigo20

Re: Te zwaar voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:19

kwam je niet met je voeten bij de grond lucaa2? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:42

Met alle respect, maar zij is te groot en te zwaar terwijl er toch een aantal bekende bokkers zijn geweest die een vergelijkbare lengte/gewicht hadden die de hemel in geprezen werden? Ik kan de logica even niet meer vinden.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 13:08

Bizzybijtje schreef:
Met alle respect, maar zij is te groot en te zwaar terwijl er toch een aantal bekende bokkers zijn geweest die een vergelijkbare lengte/gewicht hadden die de hemel in geprezen werden? Ik kan de logica even niet meer vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:23

Bizzybijtje schreef:

Maar ook door dezelfde mensen de hemel in werden geprezen? Want ik heb dat zelf niet gedaan. (Bovendien heb ik zelf het idee dat 'het in de hemel prijzen' meer komt doordat het om een bekende bokker ging dan om de prestatie...)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:24

Waarschijnlijk krijg ik heel bokt over me heen maar de pony heeft plezier en ik ook dus ja:-)
Sorry

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:27

een pony laat niet altijd merken als hij het niet leuk vind hoor ;) Of als het zeer doet.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:37

De shet kenende wel:-) kunnen jullie niets aan doen ik ken hem beter dan jullie

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:41

jillhorses schreef:
De shet kenende wel:-) kunnen jullie niets aan doen ik ken hem beter dan jullie

Hoe vrolijk ze ook zijn, shetlanders geven het dus echt niet altijd aan ;) Hoe goed je hem ook kent ;)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:49

Met alle respect maar ik weet dat dit hem niet belast

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:51

Hoe groot is je shet sorry als je het al gezegd had maar had geen zin om het allemaal te lezen :)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:54

Haha het stond vermeld hijs 1.10 ofzoow 1.08 het is een kruising

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:55

Ooh sorry je had et al gezegd en ik vind dat je er nog net kan op rijden maar zou niet te lang meer want als je nog zwaarder word ( niet dat je al zo zwaar bent ) maar je gaat dat zoizo nog doen dus zou ik niet telang meer snel gaan anders gaat die shet het echt wel voelen :)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:58

mennen doen we ook rijden is een bijzaak geworden:)

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:04

Ok hoe oud is die shet ?

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:08

Ik zou het gewoon niet doen als je verstandig bent..
Als hier verschillende mensen zeggen dat je waarschijnlijk te groot bent, dan kan je dat toch ook gewoon accepteren?
Heb je anders geen foto? Dan kunnen we beter beoordelen ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:18

Bizzybijtje schreef:

Heb vaker mijn ongenoegen beschreven. Helaas mag dat niet altijd van bokt,mag je alleen zeggen ohh en aah wat goed. Dan ga je die topics dus niet meer bekijken.

Geloof gelijk dat veel pony's ondanks hun te grote ruiter het werk met plezier doen. Echter heeft het voor de pony wel consequenties. Slijtage zal erger zijn dan bij passende ruiters. Iets waar je achteraf niks meer aan kunt doen. Pony weet dat niet. zijn er genoeg die met plezier een zak biks leegeten,om vervolgens koliek te krijgen en dood gaan (indien hij niet wordt geholpen)
Pony.s kunnen niet nadenken over de gevolgen.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 21:40

Uh.. de shetlander is niet ouder dan 6 ik ga kijken voor een foto:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:23

Jillhorse wat wil je horen?
Je bent te groot, klaar.

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:17

Waarom zegt iedereen dat ze te groot is oke ze is een mini beetje te groot maar ze zou er eventueel nog wel een jaartje op kunnen rijden hoor !! :))

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:33

Mijn verzorgpony Rayko is ook een shet en ik zelf ben 1.59 in de zomer crossen wij met hem en dat gaat perfect !! ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:49

jillhorses schreef:
Met alle respect maar ik weet dat dit hem niet belast

Eerst open je een topic omdat je twijfelt, daarna voel je je schuldig en nu weer je het opeens beter? Waarom open je dan een topic? Je bent gewoon te zwaar voor je shet, 40 kg is gewoon het maximum, ook al is één keer in de twee weken. Veel te veel mensen liever wat anders. De belasting is er zeer zeker. Dit soort zaken zijn gewoon een kwestie van simpel boerenverstand, ik snap niet dat mensen nog steeds zo graag op te kleine pony's kruipen, altijd met dezelfde excuses overigens.. Of je nu gewoon rondhobbelt of daadwerkelijk dressuur rijd (zoals enkelen hier op bokt) het is en blijft gewoon sneu.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:13

YanaBanana schreef:
Waarom zegt iedereen dat ze te groot is oke ze is een mini beetje te groot maar ze zou er eventueel nog wel een jaartje op kunnen rijden hoor !! :))

Ik zou het risico niet nemen. Te groot is te groot. Dat andere mensen evengoed gaan rijden of crossen vind ik onverantwoord. Je kunt niet in de pony kijken naar wat het met de pony doet en "sorry" heeft een pony achteraf geen boodschap aan. Slijtage betekend pijn en daar kun je niks aan veranderen als dat zover is. Ik vind dat risico voor een beetje rijden niet waard.

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:44

Da's ook waar waarom kunnen ze niet spreken maar ze weet ook wel wat haar pony aan kan en wat niet :)