Welke webcam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Welke webcam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:50

Ik heb nu de Foscam FI8918W, gewoon om achter de hand te hebben voor als er iemand ooit ziek is ofzo, morgen gaan we hem proberen te installeren zodat de boeren in de gaten kunnen houden of er schapen gaan bevallen.

Ik geloof dat Draaakje de FI9818W Wifi Pan-Tilt HD Camera heeft.

De draadloze Foscams hebben ook gewoon een gaatje voor een UTP kabel. Dan gaan er dus 2 kabels in, de UTPkabel en je stroomkabel.

Anomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 03:51

Theeglas schreef:
Eind mei zal mijn merrie gaan bevallen en voor die tijd wil ik graag een webcam in haar stal hangen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus wellicht kunnen jullie mij helpen?

Mijn merrie staat in een buitenstal en binnen staat een computer die 24/7 aanstaat op ongeveer 50 tot 100 meter afstand (heb ik nog niet gemeten).

Welke webcam is hiervoor het best en nog redelijk betaalbaar? En hoe moet ik deze dan online zetten zodat ik thuis van inloggen om te bekijken?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen.

Groet,
Yvonne

Hoi Theeglas,
Je koopt voor een paar tientjes een IP Camera (met Wifi) via Internet. Die zijn heel eenvoudig in gebruik. Die genoemde Foscams zijn in veel gevallen ook (zoals) de IP camera's die ik bedoel. Als je een Wifi of bekabelde IP camera hebt, kun je die eenvoudig rechtstreeks aan het internet hangen (en daarmee via allerlei appjes in je smartphone bekijken). De reden dat gewone IP camera's een limiet van een paar (stuk of 4 á 8) meekijkers hebben, is dat deze aan je 'lokale' internet hangen. Dat betekent dat de video stream door je persoonlijke abonnement/modem moet worden geupload naar het internet. Iedereen die meekijkt op zo'n camera, snoept een stukje van de capaciteit af en belemmert daarmee zichzelf en de andere kijkers. Dat is geen bezwaar als je met weinig mensen kijkt en als je abonnement bij de internet provider voldoet in de upload capaciteit... Als er te veel mensen meekijken, prop je die als het ware allemaal door je eigen modempje naar de camera.

Als er meer mensen meekijken en/of je abonnement niet een hele stevige upload heeft, is het handiger om een streaming dienst in te schakelen. Dat kan via allerlei diensten. De eerder in dit topic genoemde Equisensor (waar ik bij hoor) is ook zo'n dienst. Die kan overigens nog meer dan alleen een videostream draaiend houden.

Mijn advies zou zijn dat je je -zoals je nu denk ik aan het doen bent- even moet inlezen op het onderwerp, en dan afhankelijk van je behoefte een losse IP Camera of een gehuurde camera met streaming hulp moet aanschaffen. Er zijn veel goede spullen hiervoor op de markt, maar het is best nog lastig om het zelf allemaal goed te doen. Maar het gaat je lukken hoor!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:38

KootMiraDrum schreef:
Ik heb nu de Foscam FI8918W, gewoon om achter de hand te hebben voor als er iemand ooit ziek is ofzo, morgen gaan we hem proberen te installeren zodat de boeren in de gaten kunnen houden of er schapen gaan bevallen.

Ik geloof dat Draaakje de FI9818W Wifi Pan-Tilt HD Camera heeft.

De draadloze Foscams hebben ook gewoon een gaatje voor een UTP kabel. Dan gaan er dus 2 kabels in, de UTPkabel en je stroomkabel.

Hier kan de hele set weer weg, want de meeste stopcontacten op stal zijn doorgetrokken, en daar werken de Powerline's niet op.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:50

Ook niet met een verlengsnoer Natalia?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:05

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:41

DianneM schreef:
Ook niet met een verlengsnoer Natalia?

Dan kom ik op hetzelfde uit als ik 2 jaar geleden heb gedaan qua UTP kabel.
De Powerline stekkers mogen niet op een verlengsnoer, alleen op een origineel stopcontact.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:14

Hallo,

Wij zijn ook opzoek naar een cam voor onze stal, wie wil mij helpen?

Eisen,
- de cam moet te bekijken zijn via internet (gezien ik 9 km van stal woon, al slaap ik waarschijnlijk wel op stal maar toch)
- het liefst met night vision, al branden er wel 'nacht lampjes' 's nachts
- Als het überhaupt kan zou het super zijn als je 2 stallen naast elkaar ermee kunt zien ivm 2 dragende merrie's
Ze staan niet naast elkaar maar dat is wel een mogelijkheid voor

Er is aanwezig,
- Stroom op 12 meter afstand (Dit als we de stroom via de muur omhoog doen en achterin de stal de webcam hangen) 'hemelsbreed' is het op 3 of 9 meter afstand van de stal.
- Een internet kabel op 20 meter afstand (ook dit weer via het plafond) hemelsbreed is het 9 meter.
- Alles is binnen

Voor de duidelijkheid heb ik een tekening gemaakt van de stal;
http://img10.imageshack.us/img10/5669/t ... delijk.jpg

Het gaat om deze stal en bij het rode rondje wordt waarschijnlijk de camera opgehangen

Welke camera is geschikt?
Moet je nog andere dingen daarbij aanschaffen (bijv om de cam ook online te krijgen?)

Alvast super bedankt! +:)+

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:15

Ik heb een Bascom draadloze bewakingscamera met infrarood, maar die staat ook al op ir als de stal verlichting aan staat hoor. De camera ontvanger is via een Dazzle aangesloten op de laptop

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:38

@Vulina en KMD, dit zijn toch eigenlijk binnen camera`s? Hebben jullie geen last van vocht e.d omdat op hun site staat dat deze camera`s voor buiten niet geschikt zijn.
Valuna, heb je er een bedrading bij moeten kopen, of zit deze erbij?

Heb je de camera nog aan de praat gekregen KMD

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:21

DianneM schreef:
Ik heb een Bascom draadloze bewakingscamera met infrarood, maar die staat ook al op ir als de stal verlichting aan staat hoor. De camera ontvanger is via een Dazzle aangesloten op de laptop

Oke :) bedankt voor je bericht.
Dan ga ik daar ook eens even voor kijken!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:08

Thuis werkt het prima, maar op stal heb ik op de plekken waar ik hem zou kunnen hangen niet de juiste stopcontacten, die blijken doorgetrokken en niet origineel te zijn, en dan werkt de Powerline (waarmee je internet via het stopcontact krijgt) niet. Zou trouwens onder een afdak zijn, dus niet echt veel gevaar voor veel vocht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:38

Mijn Foscam is ook eentje met infra rood. Doet het prima ook als de lichten uit zijn.
Helaas krijg ik 'm niet draadloos, maar met een 20 meter kabel ertussen weet ik ook zeker dat ik altijd beeld heb.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:23

Welke Foscam heb jij annastasia?