Hengst voor Sandro Hit x Nimmerdor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:53

Ik heb hem zelf al heel veel zien lopen, geen enkele keer was relaxed daar aan de orde.

Ik vind het een geweldig dier, maar zou toch wel erg oppassen met karakters.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 18:44

En qua maat of formaat verwacht ik niet veel van hem, dus die overweeg ik ook zeker niet.
Nu steeds Duitse hengsten aan de orde.. Ook nog hengsten in Nederland die kunnen passen?

Rhea

Re: Hengst voor Sandro Hit x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:08

Het is even afwachten wat hij qua vererving doet maar is Davino geen optie? Tegen de tijd dat jij moet dekken zijn er vast al meer veulens te bezichtigen...?

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 23:28

Die heeft in ieder geval zelf maat! :D
Zal de veulens eens in de gaten houden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:30

Wat vind je van de hengst Everdale? Lord Leatherdale x Negro.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:43

Ik zie dat diverse mensen Wup aanraadden. Hij loopt grand prix en is internationaal gestart ook inmiddels.

Wup zou kunnen passen als jouw merrie een goed achterbeen heeft. Ik heb zelf 2 nakomelingen van wup (broer/zus), die beide een super achterbeen hebben. De merrie is ook te zien op de video's van de afstammelingenkeuring die eerder getoond werd. Ze lijken wel qua karakter wat verschillend. De merrie is wat sneller/riller en een beetje een stresskipje in karakter (dat had moeders ook wel een klein beetje), ze meet 1.66 en is 4. De ruin lijkt veel koeler te zijn in zn koppie, die meet 1.71 en is 3 jaar. Beide zullen ze nog groeien. Hun moeder was een Farrington merrie van 1.67 die weer uit een merrie van 1.58 komt, dus maat heb ik genoeg terug dacht ik ;)

Wij hebben meerdere Wupjes hier op stal gehad voor zadelmakmaken of training en de meesten zijn met zadelmak maken wat brutaal maar daarna superbrave paarden en over het algemeen wel koel in het hoofd.

En inderdaad een pluspunt is dat hij vrij is van jazz, ferro, flemmingh, gribaldi... ;)

Wat vind je b.v van de hengst Johnson? Wij hebben ook een merrie dragend van hem die meer maat en voorbeen gebruiken kon.

Of Tuschinski? * EDIT zie dat hij voor 2013 niet beschikbaar is!*

En Negro vind ik zelf ook een erg gave hengst, geeft een zeer goed achterbeengebruik en krachtige bewegingen door en een meewerkend karakter. Hij kan wel maat doorgeven maar of hij lengte doorgeeft ben ik niet zeker van.

En waarom niet Ampere zelf? Echt fijne en sterk bewegende nakomelingen lopen er van hem en die doen het momenteel erg goed, ook in duitsland!

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:07

Is de Duitse hengst Rock Forever nrw niets voor jou sandro hit merrie??
Heb m vd winter live gezien tijdens een bezoek aan het dekstation te Duitsland, hij heeft een super instelling en braaf karakter, stonden met 40 man in de baan keek niet op of om passageerde gewoon Superr door. Fijne gangen alle 3 goed en funcioneel achterbeen. Lijkt ook goed te fokken.
Afstammeling van Rockwell uit een Landstreicher moeder.
Niet geheel onbelangrijk, uit moederlijn veel sport en prestatie en genoeg springhengsten erachter wat vaak en veelal goede en sterke paarden met functionaliteit betekent.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:11

Wel een merrie nodig met genoeg knie in de voorbeenbeweging, want dat geeft hij helemaal niet door.
Voor de rest idd hele goeie hengst.

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:14

Past ook netjes qua bloedvoering, denk dat deze hengst ook commercieel fijne paarden gaat fokken dit jaar en volgend jaar.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:57

Vannacht is hier een hoogbenig Wupje geboren, ziet er tot nu toe erg goed uit. Nu kan ik over deze merrie nog weinig zeggen, maar over de andere Wups die ik ken en heb gezien ben ik ook zeer te spreken.

Negro is ook een goede hengst, maar of die vergroot? Naar mijn idee niet. Lengte geeft hij ook niet mee.

Bordeaux al eens overwogen? Geeft maat en body, een goede rug en lendenpartij.

Ik vind zelf een hele goede keuze Bretton Woods. Een prachtige hengst met een goed achterbeen. Goede maat en lijkt dat ook goed door te geven. Dan heb je De Niro en Johnson in de pedigree zitten, welke beide goed bij SH bloed passen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:05

rocksyboy schreef:
Vannacht is hier een hoogbenig Wupje geboren, ziet er tot nu toe erg goed uit. Nu kan ik over deze merrie nog weinig zeggen, maar over de andere Wups die ik ken en heb gezien ben ik ook zeer te spreken.

Negro is ook een goede hengst, maar of die vergroot? Naar mijn idee niet. Lengte geeft hij ook niet mee.

Bordeaux al eens overwogen? Geeft maat en body, een goede rug en lendenpartij.

Ik vind zelf een hele goede keuze Bretton Woods. Een prachtige hengst met een goed achterbeen. Goede maat en lijkt dat ook goed door te geven. Dan heb je De Niro en Johnson in de pedigree zitten, welke beide goed bij SH bloed passen.

Heb je een fotovan je veulen? Mijn merrie draagt nu al 9 dagen over van Wup...

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:26

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:56

Ben je er al uit?

Ik heb geen foto's janderegelaa. Tenminste die heb ik wel maar ik heb geen idee hoe ik die op de computer zou moeten krijgen laat staan hier op bokt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:17

rocksyboy schreef:
Ben je er al uit?

Ik heb geen foto's janderegelaa. Tenminste die heb ik wel maar ik heb geen idee hoe ik die op de computer zou moeten krijgen laat staan hier op bokt.

De mijne is vandaag geboren, bloedmooi zwart merrieveulen.
[KS] Geboren 21-4-12 Irina Dodona MVN, Wup x Johnson

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:04

het keuzemoment begint in de buurt te komen. Heb nu nog de volgende opties open:
- Opnieuw Desperado, pos: veulen is goed gelukt (heel chique en goed bewegen), verwachting dat hij maat, beweging en goed exterieur geeft, neg: niet bewezen en ben altijd geneigd weer wat anders te proberen. ;)
- Sezuan, pos: super beweging, veel lossigheid, Zack en Don Schufro in afstamming, neg: niets bewezen
- Bretton woods, pos: geeft maat, De Niro in afstamming met 'modernisatie' door Johnson (durf De Niro zelf niet, omdat merrie met Don Schufro ook iets klassiek beest gaf)
- Bordeaux, pos: super aftstamming en geeft goede beesten (dus al iets bewezen), neg: vergroot misschien niet genoeg.

Weet dat 3 van deze hengsten een oc bemerking hebben. Raar toeval dat die drie op mijn lijstje staan. :o
Maar de merrielijn van mijn merrie geeft heeeel veel prok goedgekeurde beesten, dat ik dat wel aan durf. :j

Welke van deze zouden jullie doen?

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 16:18

Ben wel heel blij met het Desperado veulen, dat ik sterk overweeg terug te dekken bij Desperado...
Afbeelding
Afbeelding

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:46

voyou schreef:
het keuzemoment begint in de buurt te komen. Heb nu nog de volgende opties open:
- Opnieuw Desperado, pos: veulen is goed gelukt (heel chique en goed bewegen), verwachting dat hij maat, beweging en goed exterieur geeft, neg: niet bewezen en ben altijd geneigd weer wat anders te proberen. ;)
- Sezuan, pos: super beweging, veel lossigheid, Zack en Don Schufro in afstamming, neg: niets bewezen
- Bretton woods, pos: geeft maat, De Niro in afstamming met 'modernisatie' door Johnson (durf De Niro zelf niet, omdat merrie met Don Schufro ook iets klassiek beest gaf)
- Bordeaux, pos: super aftstamming en geeft goede beesten (dus al iets bewezen), neg: vergroot misschien niet genoeg.

Weet dat 3 van deze hengsten een oc bemerking hebben. Raar toeval dat die drie op mijn lijstje staan. :o
Maar de merrielijn van mijn merrie geeft heeeel veel prok goedgekeurde beesten, dat ik dat wel aan durf. :j

Welke van deze zouden jullie doen?

off topic: Wie heeft geen oc bemerking?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:41

Desperado weer gebruiken kan ik me voor stellen mooi veulen hoor!

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:45

Mooi model veulen!
Van jou lijstje zou ik terug dekken met Desperado, ermee rekening houdend dat Bordeaux LA echt een fundament bemerking heeft en niet altijd even mooie bovenlijn verbindingen fokt.
Wil je een beter achterbeen dan de Desperado nu heeft kun je denken aan Dreamboy ivm met ferro in de moederlijn, deze hengst lijkt goed te passen op merries die zelf wel een mooi voorbeen gebruik hebben

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:12

Ik zou uit je keuzes van nu Bretton Woods gebruiken. Lijkt mij het beste te passen bij je merrie. Wanneer laat je insemineren?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:07

Wup?

Afbeelding

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:41

Mmm , Je merrie heeft een hele goede afstamming , en die ene nakomeling is een leuk paardje!
Ik ben eens na aan het denken ...

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:42

voyou schreef:
Ben wel heel blij met het Desperado veulen, dat ik sterk overweeg terug te dekken bij Desperado...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Een heel erg mooi veulen ! :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:43

rocksyboy schreef:
Ik zou uit je keuzes van nu Bretton Woods gebruiken. Lijkt mij het beste te passen bij je merrie. Wanneer laat je insemineren?

Helemaal mee eens , Bretton Woods is een van me favoriete hengsten , wat een prachtbeest <3 , Zelf zou ik hier echt wel een veulen van willen hebben of een nakomeling!