[KG] Wat voor soort vos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:22

anneliesdj schreef:
Peterina schreef:
De staart in de foto (met de bleke manen) is NIET zwart maar vos.

Een zwart paard heeft altijd zwart op zijn benen ... dat heeft deze paard niet. Dus het is een vos.

[ Afbeelding ]
Dat heeft deze ook niet en is toch echt bruin.

Komaan zegt! Iemand die iets afweet van kleuren ziet meteen dat dit een bruin-basis gekleurd paard/pony is! Je hoeft maar de rechtse voor kogel te kijken en dan die rechter knie springt ook uit!
Trouwens hoe oud is deze pony op de foto ... jaarling die uit veulen haar aan het komen is?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:25

Donja schreef:
Peterina schreef:
Een zwart paard heeft altijd zwart op zijn benen ... dat heeft deze paard niet. Dus het is een vos.

Dit klopt niet, ze hoeven echt niet altijd zwart op de benen te hebben. Mijn bruine (geboren met zwarte manen, staart en benen) heeft nu bruine (vos kleurige) benen en witte manen en staart. En ze heeft geen zilver

Is dit een effen paard of een paard die een andere 'kleur' gen draagt ... zoals appaloosa ... dat heel erg vertekend kan zijn op basis kleuren en die helemaal weg cijferen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:34

Peterina schreef:
Komaan zegt! Iemand die iets afweet van kleuren ziet meteen dat dit een bruin-basis gekleurd paard/pony is! Je hoeft maar de rechtse voor kogel te kijken en dan die rechter knie springt ook uit!
Trouwens hoe oud is deze pony op de foto ... jaarling die uit veulen haar aan het komen is?

Je bedoelt de linker knie? Die lijkt vrij donker maar is zeker niet zwart!
Rechts is hier niet zichtbaar maar toevallig heb ik daar ook wel een foto van:
Afbeelding
Voor een bruine is dit wel een heel lichtgekleurd been.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:40

Wild bruin (At) is noch altijd bruin (A).
En zoals bekend bij wild bruin (niet te verwarren met wildkleur/dun bruin) zijn de donkere, cq zwarte, aftekeningen op benen veel vage dan bij gewone bruine.

Nogmaals ... hoe oud is het pony in deze foto's?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:26

Peterina schreef:
Een zwart paard heeft altijd zwart op zijn benen

Het ging mij om deze opmerking en dat is dus niet perse zo. Wildbruin is ook bruin, maar heeft dus geen zwart op de benen, hooguit wat donkerder bruin.
Ik weet wel dat de pony bruin is, daar ging het ook niet om.

Pony is daar 1,5 jaar oud.

tjady

Re: [KG] Wat voor soort vos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:32

Leuk topic. Ik heb ook een vos met blonde manen en een staart met verschillende vos tinten en blond haar. Ik noem haar altijd een blonde vos. Op het papier staat gewoon vos.

Ik heb een foto in mijn profiel van haar staan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:47

Ik heb net zo'n vos als die van jou. Ze is nu bijna 2 jaar. Ook bijna zwarte manen en staart, maar als je goed kijkt zit er een rode gloed over. Bij de staart heeft ze wel veel andere kleuren er door heen.
Afbeelding