[TI] even een paar vragen voor mijn tinker!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_Elsje

Re: even een paar vragen voor mijn tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 13:07

ik ga morgen voor de eerste keer oefenen met op de trailer lopen,
heb al een heel stappenplan en voorbereiding met achteruit lopen gedaan dus we gaan wel zien hoe t gaat lukken :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:12

Gilbey schreef:
dan moet je juist een keer meer gas geven dat hij juist zijn best moet doen om balans te houden :+
Maar ook rustig staan op een trailer kan elk paard goed leren, net als stil staan aan een muur.
Gek doen ze alleen als de associatie met de trailer niet goed is.

Meneer is gewoon een heet paardje. Zeg ook niet dat het altijd zo is, maar af en toe wel. Elk paard is anders, en het ene paard heeft wel bescherming nodig en het andere niet.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:57

Is het wel een Tinker Loes?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:07

Zou ook niet snel een Tink op transport beenbeschermers om doen.
De natuurlijke sokkenpracht (mits die daar is: de ene heeft meer behang dan de andere) is meestal al "buffer" genoeg: juist plots gaan "beenschermen" als een paard dat niet gewend is, en ook al stressig (lees: niet gewend) is tijdens een trailer-rit, raad ik toch af.
Zo normaal en natuurlijk mogelijk vervoeren en rustig rijden, zonder allerlei nieuwe onwennigheden aan de benen of het lijf lijkt mij het veiligste.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:14

DianneM schreef:
Is het wel een Tinker Loes?

Nee, maar het maakt niet uit welk ras het is als het over op de kroonrand staan gaat of z'n benen bezeren onder het transport. Dat kan elk ras doen. Niet elk paard doet het, maar elk paard is verschillend. Welk ras het ook is.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:10

Dat kan elk ras wel doen, maar bij mijn paarden hangt er rondom wel een paar cm sok om de kroonrand. Die van mij kunnen echt debiel doen, maar hun kroonranden hebben ze nog nooit beschadigd, net als balbetrappingen etc.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:15

bij mijn tinker hebben we wel de hele hoef vrijgemaakt zomaar zeggen, de het onderste gedeelte van zn sokken eraf want hij liep erop en zo is het hygiënischer

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:24

DianneM schreef:
Dat kan elk ras wel doen, maar bij mijn paarden hangt er rondom wel een paar cm sok om de kroonrand. Die van mij kunnen echt debiel doen, maar hun kroonranden hebben ze nog nooit beschadigd, net als balbetrappingen etc.

Dat kan. Mijn vorige paard was een Fries x Tinker en had ook redelijk wat sokken, maar die heeft ze toch echt wel eens beschadigd hoor. Tuurlijk, het behang vangt het ergste wel op, maar hoeft niet alles op te vangen.