Hengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 23:58

Ik vroeg me af of een hengst van Donnerhall er goed op zal zijn. Ik heb zelf een ruin gereden van Davignon>Ddonnerhall en vind het geweldige paarden weet alleen niet of het geschikt is voor mijn merrie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:51

xGwennn_94 schreef:
justmyrth, het maakt niet uit wat voor kleur de hengst is. mijn merrie is homozigroot en geeft altijd bont.

agerrits, dankje, ik heb haar nu al weer 2 maanden dus in ze nog een stuk beter als op het filmpje ze springt nu niet meer in de contra galop, stellingen gaan goed en ze buigt steeds meer.

Ik val er maar zo even in maar ben eigenlijk benieuwd hoe je er bijkomt dat jouw merrie homozygoot is? Afstammingstechnisch kan dat namelijk niet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:09

De afstamming zoals opgegeven klopt al helemaal niet. Wat op papier staat en wat daadwerkelijk geregistreert staat in Poland zijn twee verschillende dingen. Vandaar misschien de verwarring.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:22

Peterina schreef:
De afstamming zoals opgegeven klopt al helemaal niet. Wat op papier staat en wat daadwerkelijk geregistreert staat in Poland zijn twee verschillende dingen. Vandaar misschien de verwarring.

Ik heb het nu over de merrie Peterina, omdat de moeder bruin is namelijk.

De officiële afstamming zoals Mecenas op papier staat klopt sowieso niet. Dan had hij nooit bont kunnen zijn.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:35

Vergeet begrepen, sorry.

Inderdaad uit een bont x bruin kan absoluut geen homozygoot bont komen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:58

ik heb je een pb gestuurd :D
ik heb namelijk ook een veulen gefokt uit mijn Mecenas merrie ;)

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:58

Belissimo M, geweldige hengst. Zelf ook een tijd geleden een veulen van gefokt en verkocht. Geweldige allround hengst. Dressuur opgeleid met 9.88 voor aanleg voor dressuur, 10 voor zijn stap, draf en galop en 8.43 voor aanleg voor springen. Hij is vos, 1,69m. Geweldige passen en erkend voor meerdere stamboeken (KWPN, Rheinderlander, Oldenburger, Hannoveraan, Westphalian etc).

http://www.sportpferde-schmidt.de/en/st ... elissimo-m
(Helaas in Engels. Kon alleen tussen Engels en Duits kiezen).