Dit jaarling is onlangs gemeten op 91 cm.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
regtur schreef:[ Afbeelding ]Dit jaarling is onlangs gemeten op 91 cm.

Toydoll schreef:regtur schreef:[ Afbeelding ]Dit jaarling is onlangs gemeten op 91 cm.
Wat is zijn afstamming? (wat een schatje!!) hij lijkt op mijn Kyaan
Ik heb nog steeds niet gemeten, heb geen stok ofzo, maar zal even iets fabriceren.

joostvangestel schreef:Uryanne, 1.15 en 1.17 zijn redelijk normale maten. Lengte, breedte en diepte zijn meestal belangrijker. We moeten wel uitkijken dat we niet te veel gezinsponies gaan fokken (waar je al je kinderen tegelijk op de rug kan zetten). Meer lengte in de croupe, schuinere schouder wel wenselijk als die bijdragen aan de lengte van de pony. Een lange rug moet zeker geen doel worden. Een langere rug moet soms wel kunnen, zeker als die sterk is en goed gebruikt wordt in de beweging.
De uiterste maten zijn zaken waar we meer voor moeten waken. 1.10m en 1.22m zijn beiden uitersten die tegen het randje liggen (of voor velen, eroverheen). Ik heb het liefst een pony van 1.18m, hoewel ik moet zeggen dat mijn favoriete merrie 1.12m was.