Snuffel eens rond in de bib, in een boekenwinkel of op internet (bol.com); genoeg goede boeken te vinden over de opvoeding van een veulen.
Waarom moet iedereen toch altijd meteen oordelen dat een jong iemand niet in staat zou zijn om een veulen op te voeden?? Het zal misschien niet perfect zijn, maar al doende leer je. Mits een goede voorbereiding en goede begeleiding zie ik niet in waarom het niet zou lukken. Als je even rond je kijkt, vind je genoeg mensen die het gedaan hebben, ook onder de Bokkers

. En stuit je op een dag op een probleem, vind je vast wel een antwoord op je vragen in de huidige bergen van informatie, zowel op internet, in boeken, bij mensen rondom je,....
Ik heb mijn eerste paard ook aangeschaft op mijn 15, was nog niet beleerd. Kende ook niets van een paard beleren, maar heb me erin gestort, en met veel vallen en opstaan is het gelukt. Paard was jong en heeft er alleszins geen trauma aan opgelopen

. Jong zijn is gewoon op ontdekking gaan, uitdagingen aangaan, nieuwe dingen ontdekken. Iedereen moet blijkbaar al een deskundige zijn om aan iets te beginnen waar ie nog geen ervaring mee heeft?? Kom nou!