Wat kost een goede shetlander of A-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Wat kost een goede shetlander of A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:50

Het is inderdaad afhankelijk van wat je eisen zijn,
ik ben het alleen niet eens dat sommige hier een c-pony adviseren.
Althans...je moet echt naar je kind kijken, als het kind te klein is voor een c pony en met zijn beentjes amper onder het zadel uit komt, dan zal hij of zij ook nooit goed de hulpen kunnen aanleren. Wil de pony de beenhulp voelen dan zal het kind gaan schoppen (op het zadel) of leren voorwaart te gaan op stem of zweep. Ik persoonlijk vnd dat je echt naar je kind moet kijken of hij / zij er wel op past. Het ziet er stoer uit een grote pony, en kan ook best voor een keer, maar ik denk dat je beter als hij / zij te groot wordt kunt wisselen naar een groter maatje. Maar goed dit is hoe ik er over denk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:18

Het probleem bij een grotere pony is gewoon dat ze niet zelfstandig (in zoverre ze zelfstandig zijn) dingen kunnen doen... Poetsen en opzadelen --> altijd hulp nodig.. Niet even controleren, maar diegene die helpt, moet veel doen. Mijn e-pony is door een instructrice de ideale kinderpony genoemd, alleen een paar maatjes te groot :')

Je weet van te voren dat je te groot gaat worden binnen enkele jaren. Dat is gewoon een afweging die de ouder moet maken. Aan de andere kant --> als ie ook voor de kar kan, dan is het niet eens zo'n ramp?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:21

Brave (kinder)pony's zijn GOUD waard.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:47

met lianne86 ben ik het ook eens, een te grote pony is lastig zelf te zadelen e.d. ivm de hoogte

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:59

bridgetF schreef:
met lianne86 ben ik het ook eens, een te grote pony is lastig zelf te zadelen e.d. ivm de hoogte

wat is een te grote pony? mijn dochter van 1.30 zadelt zelf dr c pony van 134 op, ze is nu 8, toen ze 6 was liet ik r sowieso niet alleen met een pony, niet voor haa en niet voor de pony. je kijkt toch alles na voor ze erop gaan ziten lijkt mij. een brave pony laat zich het hoofdstel omdoen en houd t hoofd omlaag

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:25

Te groot vind ik niet zelfstandig kunnen poetsen.. (zelfstandig als in "zelf zijn rug kunnen poetsen)... Het zadel erop leggen... ok, als je een beetje zwaar leren zadeltje hebt... dat je dan moet helpen ok... Maar poetsen moeten ze gewoon zelf overal kunnen, is mijn mening iig :) Natuurlijk mag je helpen, ga je er zelf nog even met een borsteltje over heen... Maar het moet niet altijd afhankelijk zijn van.. Bij alles :)