Sammie schreef:Een middel om de eisprong te bevorderen. In slechte cyclussen kunnen ei'tjes eruitzien als of ze er zo af kunnen komen, zo groot zijn ze dan. En dan blijven ze nog lekker zitten. Heb 't 1 keer gehad dat een merrie een week lang met eieren rondliep die echt elk moment eraf konden komen, zo groot waren ze. Die zijn vervolgens maar even geholpen met 'springen'. Niet drachtig daarna trouwens, maar dat was in de lijn van verwachting.
maar bij merries die gevoelig zijn kun je ze helpen er af te komen en dan 1 keer insemineren om de baarmoeder zoveel mogelijk met rust te laten.
Heb je het boek paardenfokken van Paul de Vries?
Ik heb helemaal niets, en heel eerlijk, ik heb ook 0 ervaring.
Voor het eerst heb ik een merrie die 'bovengemiddeld' is om mee te fokken (tenminste, daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik vind/vond het de moeite waard
)Ik sport alleen maar, en na mn punt in het ZZ-l (en het lastige karakter) dacht ik:
Jij mag de wei in en mij een mooie baby schenken... Maar moeder natuur dacht er anders over
Zeer interessant en informatief. Van dekking tot gehele dracht. Iets van 25 euro dacht ik. 
Dus ja, wat te doen, wat te doen...
En ja, dit jaar wil ik idd alles natuurlijk en zonder extra hormonen doen
omdat het daar ook vaak een DA van buitenaf is die 1 keer per dag langskomt )
Weggegooid geld.
Het geeft te denken…