AES staat in de planning.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Om het veulen te registreren moeten wij dan wel een DNA test doen om het vaderschap te matchen. Zodra het veulen is geboren kun je dit aan ons doorgeven, wij gaan dan een veulenschetser informeren en deze zal dan contact met je opnemen om te chippen en te schetsen, er worden dan ook haren getrokken voor het DNA onderzoek.
Voor de registratie van het veulen moet je wel lid worden van het NRPS. De kosten zijn nu 99.75 euro en 16.50 euro entree geld. Als het veulen later geboren wordt kun je evt. een half jaar lidmaatschap krijgen, dit is vanaf 1 juli. De kosten zijn dan 50.00 euro en 16.50 entreegeld. Verder komen hier de registratie kosten bij en het DNA onderzoek. Dit is ongeveer 170.00 euro.
Peterina schreef:@anneliesdj .... dan blijft E.C.H.A. nog over ...EU-erkend.
Trouwens zoals ik al eerder schreef ... Moeder Stamboek van het Nederlands BP is wel erkend. Vraag me af als je Deens BP papieren hebt voor het veulen (bijvoorbeeld) en ze dan laat 'overschrijven'/opnemen met 3 jaar bij het NRPS of ze dan wel A-register wordt?
Mijn eerdere vraag (ivm stamboek van ggk hengst) was gericht aan monique4.
[***] schreef:Dat een stamboek 'erkend' is wil niet zeggen dat het NRPS of het KWPN ze ook erkend. Die hebben een eigen lijst. Ik vermoed dat het IHW bij beide niet op de lijst staat ivm ander fokdoel

Coloured schreef:Uiteindelijk schiet je er volgens mij nog niet veel mee op.
Als ik bijvoorbeeld een Special D (KWPN) x Caesar (AES) merrie heb, dan kan deze merrie nog niet zonder meer worden opgenomen in het KWPN stamboek omdat Caesar (óf de merrie zelf) aan bepaalde voorwaarden moet voldoen vwb rontgen, cornage en verrichtingen. Twee eerst genoemde zullen (bij de hengst) wel OK zijn maar laatst genoemde vaak niet. Is bijvoorbeeld ook het geval bij Haico (NRPS). Special D x Haico kan niet worden opgenomen in het KWPN-stamboek tenzij de betreffende merrie zelf bepaalde verrichtingen laat zien.
Citaat:De kosten bedragen exclusief BTW:
Registratie veulen: € 94.34
Afgifte paspoort: € 28,30
Chippen van uw veulen: € 28,30
DNA onderzoek veulen: € 48,59
Het half jaarlijks lidmaatschap gaat in vanaf 1 juli 2013, de kosten bedragen:
Contributie € 51,81
Entree geld: € 10,00
Coloured schreef:Oké, ik zit een generatie te ver te denken, je hebt gelijk.
Heb even het registratieschema van het KWPN opgezocht: Mocht ik een Special D merrie hebben uit mijn Pedro-merrie begrijp ik het dan goed dat die ook zonder meer kan worden opgenomen in het KWPN-stamboek? Mijn merrie is bij het NRPS geregistreerd maar zou bij het KWPN B-register zijn.
Anders gevraagd: Waar moet de vader van de moeder minimaal aan voldoen/geregistreerd staan, wil een nakomeling uit deze moeder van een goedgekeurde KWPN-hengst opgenomen kunnen worden in het KWPN-stamboek? Als ik het goed begrepen heb, moet de vader van de moeder minimaal een B-register KWPN hengst zijn.